printlogo


کد خبر: 150678تاریخ: 1394/9/30 00:00
اخبار

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
حذف فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» از اسکار سیاسی بود
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بزرگداشت هفته پژوهش در واکنش به حذف فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» از جایزه اسکار، اظهار داشت: من نمی‌دانم، دلایلی که در این جشنواره ارائه شده تعدادی از فیلم‌ها را انتخاب کردند و تعدادی را انتخاب نکردند، البته این امر سابقه‌دار است که در گذشته هم اینگونه بوده و در برخی جشنواره‌ها از جمله اسکار عوامل سیاسی، خیلی دخیل بوده یا در برخی از دیگر جشنواره‌ها ما می‌بینیم برخی آثار را یک مرتبه تقدیر کرده و به آنها جایزه می‌دهند که اصلاً آن آثار شایسته این جایزه نیستند. به گزارش فارس، جنتی افزود: اما به دلایل سیاسی یک فیلم را انتخاب می‌کنند، احتمال می‌دهم برخی دلایل سیاسی و مذهبی در این امر دخیل بوده باشد، به هر حال باید کمی زمان بگذرد تا ببینیم چه دلایلی پشت‌پرده بوده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون نامه‌نگاری با شهرداری تهران برای  برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هم گفت: سال گذشته دکتر قالیباف قول داد مجموعه عباس‌آباد را برای نمایشگاه کتاب آماده ‌کند. البته درخواست ما حدود 130 هزار مترمربع فضا بود. پارسال قولش را به ما داده‌اند، ولی باید نزدیک به زمان برگزاری نمایشگاه شویم تا ببینیم توانسته‌اند آن فضا را مهیا کنند یا خیر، اگر آماده شود در آن محل و اگر نشود، قاعدتاً به مصلی بازمی‌گردیم و نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.

استقبال مخاطبان از مستند
«تنها میان طالبان» در جشنواره حقیقت
مستند «تنها میان طالبان» به‌کارگردانی محسن اسلام‌زاده به‌دلیل استقبال گسترده در جشنواره سینما حقیقت به سانس سوم کشیده شد. اسلام‌زاده در رونمایی از مستند «تنها میان طالبان» در جشنواره حقیقت گفته بود: این کار تجربه شخصی من از حضور میان طالبان است که هماهنگی آن چیزی نزدیک به 40 ماه طول کشید. سعی کردم کارم بدون قضاوت باشد و آنچه را دوربینم می‌بیند نشان دهم. «تنها میان طالبان» درباره حضور مستندساز ایرانی میان طالبان است. این مستند 58دقیقه‌ای به مردم افغانستان و جنگ‌هایی که در دهه‌های اخیر در آنجا وجود داشته است، مذهب افغان‌ها، حضور نیروهای انگلیسی و آمریکایی در این کشور و تفاوت میان طالبان با تکفیری‌های وهابی می‌پردازد. A157 مستند دیگری بود که کنار مستند تنها میان طالبان در این دوره از جشنواره سینما حقیقت حضور یافته بود و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شده بود.

آماده‌سازی  آهنگی با موضوع نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی
خواننده قطعه «زخم روی زخم، داغ روی داغ» با بیان اینکه میدان انتشار انقلاب اسلامی در جهان خالی مانده است، از آماده‌سازی قطعه موسیقی با موضوع نامه دوم رهبر حکیم انقلاب به جوانان غربی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیمرغ، محسن توسلی، خواننده ترانه «زخم روی زخم» که متأثر از فاجعه منا منتشر شد، با اعلام خبر ساخت موسیقی بر مبنای موضوع نامه دوم رهبری افزود: در حال حاضر ساخت این قطعه را در حال بررسی داریم که به 2 زبان فارسی و انگلیسی و به احتمال قوی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان تهیه می‌شود که اگر مورد توجه قرار بگیرد و تصویرسازی مناسب و خوبی برایش انجام شود، کاری است که بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کشف دومین انبار بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز مربوط به یک ناشر قانونی
رئیس ستاد مبارزه‌ با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز از کشف دومین انبار نشر بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و مستهجن خبر داد.  به گزارش فارس، خسرو کردمیهن ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: از حدود 2 ماه قبل اطلاعاتی درباره تخلف و نشر بازی‌های غیرمجاز و مخرب توسط یکی از ناشران که پروانه نشر بازی‌های رایانه‌ای را دارد به ما رسید و تحقیقات ما از همان زمان آغاز شد.  وی ادامه داد: در طول روزهای اخیر یکی از انبارهای این شرکت ناشر بازی‌ها کشف و حدود 75هزار نسخه بازی غیرمجاز و مستهجن ضبط شد اما روز گذشته در ادامه تحقیقات ما و همچنین همکاری نیروهای پلیس دومین انبار نشر و توزیع این بازی‌ها کشف و 120هزار نسخه بازی‌ غیرمجاز و 6 دستگاه داپلیکیتور یک به 11 از آن محل ضبط شد.


Page Generated in 0/0059 sec