printlogo


کد خبر: 150679تاریخ: 1394/9/30 00:00
رویدادها

نرگس آبیار:
«نفس» یک فیلم اجتماعی با پیش‌زمینه‌ای از جنگ است
نرگس آبیار، کارگردان «شیار ۱۴۳» در جشنواره سینما حقیقت گفت: فیلم‌های بسیاری را دوست داشتم و بسیاری از آنها من را شگفت‌زده کرد. امیدوارم به همین میزان زحمت مستندسازان، دولت و کسانی که باید به فیلم‌های مستند توجه داشته باشند، به فکر آن باشند.  به گزارش تسنیم، نرگس آبیار، کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 در آخرین روز از جشنواره سینما حقیقت به سینما فلسطین آمد و درباره سینمای مستند گفت: امیدوارم شرایط سینمای مستند بهتر شود و توجه بهتری به آن در حوزه‌های مختلف از جمله اکران، حوزه اقتصادی، حق کپی رایت خانگی و تلویزیونی و... صورت گیرد. اکنون موضوع ژانر مقاومت موضوع روز است و پرداختن به آن بسیار خوب است. به نظرم یک کار می‌تواند در حوزه اجتماعی باشد اما در ژانر مقاومت و جنگ نیز دسته‌بندی شود. کارگردان فیلم «شیار 143» درباره آخرین ساخته خود گفت: با تمام وجود تلاش می‌کنیم این فیلم را به جشنواره برسانیم و البته اکنون نسخه‌ای اولیه از آن را آماده کرده‌ایم و در اختیار جشنواره قرار داده‌ایم. منتظر هستیم فیلم کامل‌تر شود. این فیلم یک کار اجتماعی است و در پیش‌زمینه‌ای از آن نمایی از جنگ داریم.

امارات هم میزبان «شاهزاده روم» شد
پس از انگلستان، امارات عربی متحده نیز میزبان اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» شد.  به گزارش تسنیم، «باشگاه ایرانیان دوبی» اکران این انیمیشن را با کیفیت دیجیتال و زیرنویس انگلیسی از روز پنجشنبه مورخ 10 دسامبر 2015 آغاز کرده است. تاکنون «شاهزاده روم» علاوه بر ایران در لبنان، عراق، عربستان، کویت، ساحل‌عاج، بحرین و انگلستان به نمایش درآمده است.  این انیمیشن در لبنان توانسته بود عنوان ششمین فیلم پرفروش اکران را به خود اختصاص دهد. به علاوه «شاهزاده روم» تا امروز با فروش بیش از 2 میلیارد تومانی توانسته عنوان پرفروش‌ترین فیلم پاییز 94 سینمای ایران را به خود اختصاص دهد. این انیمیشن که به تهیه‌کنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان تولید شده درباره زندگی پرنسسی مسیحی و پاکدامن به نام «ملیکا» نوه قیصر کبیر روم است که دست سرنوشت او را به بلاد اسلامی می‌آورد و در ‌‌نهایت مادر امام عصر(عج) می‌شود.

مدیر شبکه قرآن سیما تغییر کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی به عنوان مدیر جدید شبکه قرآن سیما منصوب شد. علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیمای رسانه ملی در حکم انتصاب مدیر جدید شبکه قرآن سیما از وی خواسته است تا با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و علمای بزرگوار و نیز استفاده از دانش و تجربیات حوزه‌های علمیه، محافل قرآنی بویژه شورایعالی قرآن و اساتید برجسته تلاوت در جهت گسترش علوم قرآنی و ارتقای سطح انس مخاطبان با قرآن کریم، تلاش کند. پیش از این بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه تلویزیونی قرآن سیما بود.

اعلام برنامه‌های شبکه «نسیم»  در شب یلدا
مدیر تامین برنامه شبکه نسیم از تدارک برنامه‌های مختلف این شبکه برای شب یلدا از جمله پخش گلچینی از «خندوانه» و همچنین برنامه «کلاه قرمزی» خبر داد. به‌گزارش مهر، مهدی منفرد، مدیر تامین برنامه شبکه نسیم گفت: مخاطبان شبکه نسیم دوشنبه ۳۰ آذر پس از تماشای سریال «ساخت ایران» در ساعت ۲۰ می‌توانند شاهد بازپخش یکی از برنامه‌های «کلاه قرمزی» در ساعت ۲۰:۳۰ باشند. منفرد با بیان اینکه برنامه «خورجین» در ساعت ۲۱ گلچینی از برنامه‌های خاطره‌انگیز سیما در شب‌های یلدا را روی آنتن می‌برد، گفت: پخش پشت صحنه مجموعه «درحاشیه» از دیگر برنامه‌های شبکه نسیم در مهم‌ترین شب‌نشینی سال ایرانیان است که در ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود. وی افزود: پخش گوشه‌ای از فصل دوم برنامه‌ «خندوانه» به مدت ۲ ساعت این شب خاطره‌انگیز را شیرین‌تر خواهد کرد و این برنامه از ساعت ۲۲ تا ۲۴ ادامه دارد. مدیر تأمین برنامه شبکه نسیم درباره ویژه‌برنامه‌هایی که قرار است در شب یلدا روی آنتن برود، گفت: برنامه «نسیم آوا» نیز با پخش آثاری با موضوع شب یلدا از خوانندگان مطرح موسیقی، میهمان خانه‌های ایرانیان است. منفرد سپس از پخش قسمتی از برنامه «شوخی با ستارگان» از شبکه نسیم در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه اول دی خبر داد و با معرفی برنامه «خنده خانه» گفت: این برنامه ساعت یک بامداد پخش می‌شود که شامل گلچینی از طنزهای پخش شده از شبکه‌های سیما است.


Page Generated in 0/0058 sec