printlogo


کد خبر: 150719تاریخ: 1394/10/1 00:00
اخبار

دادگان: با این شرایط به فوتبال بازنمی‌گردم
رئیس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید با توجه به اتفاقاتی که در فو‌تبا‌ل رخ داده و تصمیمات نادرستی که گرفته شده است، احتمالا به فوتبال بازنمی‌گردد. به نقل از ایسنا، محمد دادگان گفت: من گفته بودم اگر شرایط مهیا شود شرکت خواهم کرد و مسؤولان حمایت کنند بازمی‌گردم و در خدمت ورزش کشور هستم، اما متاسفانه این شرایط مهیا نشده است و اگر اینگونه باشد بازنمی‌گردم، چون اتفاقاتی در فو‌تبا‌ل رخ داده است و تصمیمات نادرستی گرفته شده که باعث شده من تصمیم بگیرم احتمالا بازنگردم.دادگان در ادامه خاطر‌نشان کرد: فو‌تبا‌ل کشور ما نحیف و لاغر شده است. مهم‌تر‌ین اصل فو‌تبا‌ل که تماشاگرانش است را نداریم. در سال 56 برای خداحافظی همایون شاهرخی در بازی پر‌سپولیس - ملوان 100 هزار نفر حضور داشتند، ولی حالا می‌بینیم که برای بازی
استقلال - پر‌سپولیس هم 100 هزار نفر نمی‌آیند. فو‌تبا‌لیست نیز دوست دارد تماشاگر هنرش را ببیند. من اگر روزی به فو‌تبا‌ل بازگردم مهم‌تر‌ین کاری که می‌کنم آشتی مردم با فو‌تبا‌ل است.

گوآردیولا در منچسترسیتی
پپ گوآردیولا موافقت خود را برای پیوستن به منچسترسیتی اعلام کرده است و به نظر می‌رسد باشگاه انگلیسی بزودی این انتقال را تایید کند. به نقل از دیلی‌میل، منچسترسیتی که این فصل با هدایت مانوئل پیگرینی برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان تلاش می‌کند در فصل قبل هیچ جامی کسب نکرد و این تیم قرار است در تابستان مربی جدیدی را به جای پیگرینی به تیم خود اضافه کند. منچسترسیتی نزدیک به 6 ماه پیش مذاکراتش را با پپ گوآردیولا برای قبول مربیگری در منچسترسیتی آغاز کرده است و توانسته رضایت این مربی اسپانیایی را برای حضور در انگلیس جلب کند. همچنین باشگاه بایرن‌مونیخ تایید کرد کارلو آنچلوتی سرمربی بعدی این تیم خواهد بود و این مربی ایتالیایی به عنوان جانشین گوآردیولا معرفی خواهد شد. همچنین دیلی‌میل اعلام کرده است گوآردیولا حتی فهرست خرید سیتی برای فصل بعد را نیز به مسؤولان این تیم اعلام کرده است که در آن نام لوئیس سوارز، هم‌تیمی سابق رحیم استرلینگ دیده می‌شود و اعلام کرده به هر شکل ممکن سیتی این بازیکن را به خدمت بگیرد.

محرومیت 8 ساله فیفا برای بلاتر و پلاتینی
فیفا اعلام کرد میشل پلاتینی و سپ بلاتر برای 8 سال از همه فعالیت‌های فوتبالی محروم شدند.  بلاتر متهم است که در سال 2011 یک پرداختی 2 میلیون فرانکی به میشل پلاتینی داشته که هیچ توجیه قانونی ندارد. هرچند این 2 ادعا کردند که این پرداختی مربوط به زمان حضور پلاتینی در فیفا به عنوان مشاور بوده است اما کمیته اخلاق فیفا این 2 را برای 90 روز تعلیق کرد. اکنون هم این نهاد حکم به محرومیت
8 ساله این 2 از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال داده است. در بیانیه فیفا آمده است: «پرونده آقای بلاتر مربوط به پرداختی 2 میلیون فرانکی به آقای پلاتینی در ‏فوریه 2011 بود. ‏آقای بلاتر در جایگاه رئیس فیفا، در حالی دستور چنین پرداختی را صادر کرد که هیچ جایگاه قانونی ‏براساس قراردادی که بین آنها در 25 آگوست 1999 بسته شد، ندارد.‏ نه در قرارداد نوشته شده و نه در جلسه رسیدگی، آقای بلاتر نتوانست قانونی بودن این پرداخت را ثابت ‏کند. ادعای او درباره توافق لفظی قانع‌کننده نبود و توسط کمیته اخلاق رد شد. آقای پلاتینی هم در این ماجرا نشان داد که نسبت به وظایف و تعهداتش به اندازه لازم پایبندی ندارد». پلاتینی پیش از این روند بررسی این پرونده را سیاسی توصیف کرده و در اعتراض به اظهارات یکی از سخنگویان کمیته اخلاق فیفا، اعلام کرد که در جلسه رسیدگی به این پرونده شرکت نخواهد کرد. این حکم می‌تواند به معنی عدم حضور قطعی پلاتینی در انتخابات ریاست فیفا که قرار است کمتر از 3 ماه دیگر برگزار شود، باشد.

درگیری فیزیکی مسی با هواداران ریورپلاته
لیونل مسی پس از توهین هواداران ریورپلاته با آنها درگیری فیزیکی پیدا کرد. بارسا در فینال جا‌م‌جها‌نی باشگاه‌ها برابر ریورپلاته با 3 گل به پیروزی رسید و قهرمان شد. گل‌های این بازی توسط لیونل مسی و لوئیس سوارس به ثمر رسید. در راه بازگشت به اسپانیا و در فرودگاه ناریتای توکیو، اتفاق زشتی رخ داد. زمانی که پاسپورت‌های بازیکنان بارسلونا کنترل می‌شد و از بخش امنیتی می‌گذشتند، تعداد زیادی از هو‌اد‌ا‌ران ریورپلاته به مسی ناسزا گفتند و یکی از هو‌اد‌ا‌ران به سمت او آب دهان انداخت. مسی از این اتفاق ناراحت شد و با آن هو‌اد‌ا‌ر درگیر شد و سرانجام خاویر ماسکرانو و لوئیس انریکه آنها را جدا کردند.


Page Generated in 0/0054 sec