printlogo


کد خبر: 150726تاریخ: 1394/10/1 00:00
چهارگوشه

سلب حق اقامت 230 هزار فلسطینی در بیت‌المقدس
در بحبوحه شایعاتی مبنی بر اینکه تقریبا 230 هزار فلسطینی ممکن است از حق اقامت در قدس محروم شوند، بسیاری از کارشناسان معتقدند با اجرای این طرح مقام‌های صهیونیست تلاش می‌کنند توازن قومی در قدس به نفع یهودیان تغییر کند.  براساس گزارش کانال 2 رژیم صهیونیستی، این طرح هم فلسطینیانی را که خارج از دیوار حائل در قدس زندگی می‌کنند، هدف می‌گیرد و هم کسانی که در داخل آن حضور دارند و ممکن است در نهایت به تغییر توازن قومی این شهر بینجامد.

ارتش نیجریه حسینیه زاریا را تخریب کرد
پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد: سربازان این کشور، یکشنبه حسینیه بقیه‌الله را تخریب کردند. نیروهای نیجریه هفته گذشته نیز پس از حمله به مسلمانان حاضر در این حسینیه، به بخشی از آن آسیب رساندند. این تحولات در حالی رخ داده‌اند که نیروهای ارتش نیجریه در تاریخ 22 آذر نیز با حمله به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی از روحانیون شیعه نیجریه، در شهر زاریا در ایالت شمالی کادونا وی را دستگیر کرده و به افرادی که سعی در محافظت از این روحانی داشتند، تیراندازی کردند.

لحظه‌شماری برای آزادی الرمادی
در پی پیشروی‌‌های تازه نیروهای عراقی علیه گروه داعش، ارتش آن کشور، یکشنبه از ساکنان شهر الرمادی که بخش‌هایی از آن هنوز در تصرف داعش است خواست شهر را طی ۷۲ ساعت ترک کنند. بنابر گزارش‌‌ها، هواپیماهای ارتش عراق با پخش اعلامیه‌‌هایی از ساکنان الرمادی خواسته‌اند از طریق «مسیرهای امن» مشخص‌شده شهر را ترک کنند.  به نظر می‌رسد نیروهای مسلح عراق خود را برای عملیاتی که به تصرف الرمادی به طور کامل خاتمه دهد، آماده می‌کنند.

ممنوعیت حجاب
در خیابان‌های ازبکستان
در ادامه سیاست‌های دین‌ستیزی برخی کشورهای منطقه آسیای مرکزی، دولت ازبکستان بتازگی تصمیم گرفته است با افراد محجبه در سطح خیابان‌های سراسر کشور برخورد کند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده و اجرا می‌شود که بسیاری از جمعیت 30 میلیونی ازبکستان را مسلمانان تشکیل می‌دهند. دولت ازبکستان در همین حال اعلام کرده است داشتن حجاب کامل غیرسنتی و بومی با جریمه مالی و در صورت تکرار با حکم 2 سال زندان مواجه خواهد شد.

اسد کری را به سخره گرفت
رئیس‌جمهور سوریه  در آخرین مصاحبه خود که با شبکه هلندی «ام‌بی‌او» انجام شد، اظهارنظرهای دیپلمات‌های غربی مبنی بر ماندن یا رفتنش را به سخره گرفت. در این گفت‌وگو وقتی مجری هلندی از رضایت دادن جان کری و همتای فرانسوی‌اش به بقای بشار اسد در دمشق تا آغاز روند تشکیل دولت انتقالی صحبت کرد، رئیس‌جمهور سوریه با لحنی تمسخرآمیز پاسخ داد: «از آنان به خاطر این حرف‌ها متشکرم! راستش داشتم چمدان‌هایم را می‌بستم که بروم اما حالا می‌توانم بمانم!» اسد سپس آب پاکی را روی دست غربی‌ها ریخت: «ما برای سخنان آنان اهمیتی قائل نیستیم. آنها این حرف‌ها را از 4 سال پیش تکرار کرده‌اند. آیا چیزی تغییر کرد؟... تا وقتی سوری‌ها بخواهند، می‌مانم و اینکه غربی‌ها بگویند رئیس‌جمهور باید الان یا 6 ماه بعد یا 6 سال بعد برود، باید بگویم که این موضوع ربطی به آنها ندارد!»


Page Generated in 0/0064 sec