printlogo


کد خبر: 150741تاریخ: 1394/10/1 00:00
اخبار

تندیس جشنواره حقیقت  برای «تنها میان طالبان»
مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و فیلم «تنها میان طالبان» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده جایزه بهترین مستند نیمه‌بلند را در بخش «شهید آوینی» دریافت کرد. اسلام‌زاده در زمان دریافت جایزه‌اش گفت: 5/4 سال سخت را برای رسیدن به طالبان پشت‌سر گذاشتم. روزهای سختی بود به این دلیل که ارتباطم با خانواده قطع بود و خوشحالم که راش‌های ضعیفم تبدیل به یک فیلم خوب شد. در همین بخش «محمدعلی رخشانی» کارگردان فیلم «نسل سوم» دیپلم افتخار را از آن خود کرد. همچنین تندیس شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال به «داریا لیپکو» کارگردان فیلم مستند نیمه بلند «وضعیت ذهن» از کشور لهستان رسید. در بخش مستند کوتاه، دیپلم افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال به «اصغر بختیاری» کارگردان فیلم «نشانی» تعلق گرفت. در بخش مستند بلند، دیپلم افتخار به ماجد نیسی کارگردان فیلم «پرچم سیاه» تعلق گرفت. بهروز نورانی‌پور هم کارگردان فیلم «A157» موفق به دریافت دیپلم افتخار شد. در بخش مستند بلند، تندیس شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ 120 میلیون ریال به مهدی قربان‌پور کارگردان فیلم «زمناکو» اهدا شد. در بخش بهترین فیلم، تندیس شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ 120 میلیون ریال به مهدی جعفری تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «نام و نشان» تعلق گرفت.

بیستمین «شب شاعر» به مرتضی امیری‌اسفندقه رسید
بیستمین مراسم شب شاعر سازمان هنری رسانه‌ای اوج به نکوداشت مرتضی امیری اسفندقه، شاعر انقلاب اسلامی اختصاص یافت. این مراسم روز یکشنبه، 6 دی‌ماه، ساعت 15 با حضور جمعی از اساتید و علاقه‌مندان به ادبیات در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر(شمالی)، شماره 98 برگزار خواهد شد. گفتنی است، مرتضی امیری‌اسفندقه در سال 1345 در تهران دیده به جهان گشود و در مشهد پرورش یافت و تربیت یافته مکتب خراسان و همنشین انجمن‌های اخوان ثالث، محمد قهرمان و استاد احمد کمال است. از این شاعر انقلاب اسلامی تاکنون مجموعه اشعاری چون «چین کلاغ»، «بازوان مولایی»، «کوار» و... به چاپ رسیده است.

آماده‌سازی «بادیگارد» برای جشنواره فیلم فجر
جدید‌ترین اثر بلند سینمایی حاتمی‌کیا، این روز‌ها کم‌کم برای پخش آماده می‌شود. فیلم «بادیگارد» یکی از فیلم‌هایی است که در سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد. در این فیلم پرویز پرستویی بعد از 10 سال و برای ششمین بار، جلوی دوربین حاتمی‌کیا رفت و بابک حمیدیان، مریلا زارعی، فرهاد قائمیان و شیلا خداداد از جمله بازیگران این فیلم هستند و می‌توان ترکیبی از بازیگران کهنه‌کار و نام‌آشنای سینمای ایران را در کنار جوانان جویای نام دید. ترکیبی که به طور قطع با هوشمندی حاتمی‌کیا انتخاب شده و باید منتظر بازخورد و خروجی آن باشیم. این روز‌ها «بادیگارد» مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر، فرم سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده و در تکاپوی انجام کار‌‌های فنی و رسیدن به جشنواره است. چندی پیش تدوین این فیلم به وسیله مهدی حسینی‌وند تمام شد و آماده‌سازی جلوه‌های ویژه بصری توسط سید‌هادی اسلامی و ساخت موسیقی متن از سوی کارن همایونفر آغاز شد و تنها بخش کمی از کار‌های فنی آن باقی مانده است.

«مولانا» به تلویزیون می‌آید
نیمی از پژوهش فاز دوم سریال الف ویژه «مولانا» در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی انجام شد و پیش‌بینی می‌شود تا بهار 95 به اتمام برسد. در خلاصه داستان فاز دوم «مولانا» آمده است:
110 سال پس از رفتن شمس از قونیه و ناپدید شدن او، پیرمرد شاعری در هند ادعا می‌کند شمس تبریزی است. سلطان فارسی‌زبان که از علاقه‌مندان به مولانا و شمس است، پیرمرد را به‌ حضور می‌طلبد تا داستانش را بشنود و در صورت دروغ ‌بودن ادعایش، او را مجازات کند.... فاز دوم سریال «مولانا» به سرپرستی مهدی شیرزاد در
26 قسمت 45 دقیقه‌ای در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی به رشته تحریر در می‌آید تا برای ساخت و پخش از تلویزیون آماده شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec