printlogo


کد خبر: 150742تاریخ: 1394/10/1 00:00
رویدادها

«پیغام ماهی‌ها» برای مدافعان حرم
سردار حسن شکری، مدیر نشر ۲۷ بعثت از انتشار ترجمه عربی کتاب «پیغام ماهی‌ها»‌ سرگذشتنامه شهید همدانی از دوران دفاع‌مقدس و مقاومت سوریه به زبان عربی خبر داد و گفت:‌ این کتاب برای استفاده مدافعان حرم در سوریه و مردم لبنان منتشر می‌شود.
به گزارش تسنیم، سردار حسن شکری، مدیر نشر 27 بعثت از ترجمه کتاب «پیغام ماهی‌ها»‌ سرگذشتنامه استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت شهید حسین همدانی به زبان عربی خبر داد و گفت:‌ در نظر داریم پس از انتشار این ترجمه کتاب را در سوریه و لبنان توزیع کنیم.  وی ادامه داد:‌ البته با توجه به اینکه کتاب «پیغام ماهی‌ها»‌ در یک پروسه زمانی کوتاه مدت تقریبا 25 روزه آماده انتشار شد‌، بخش حضور سردار در سوریه و جبهه مقاومت به صورت فشرده و خلاصه منتشر شد،‌ ما در نظر داریم این بخش را کامل‌تر کرده و سپس برای ترجمه به عربی اقدام کنیم. سردار شکری تصریح کرد:‌ به منظور تکمیل ‌بخش سوریه امکان دارد کار ترجمه اندکی با تأخیر همراه باشد.  وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی کار ترجمه کتاب به زبان عربی انجام و همزمان با برگزاری مراسم سالگرد، منتشر شود.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی:
فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» باید جایزه اسکارش را از مردم بگیرد
حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در اولین واکنش به حذف فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از رقابت اسکار گفت: پیش از این هم گفته بودم که «محمد رسول الله(ص)» فیلمی است که باید جایزه اسکارش را از مردم بگیرد.  به گزارش تسنیم، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی که برای اختتامیه جشنواره سینما حقیقت در تالار وحدت حضور یافته بود، درباره حمایت‌های سازمان سینمایی در پخش بین‌المللی فیلم گفت: همه موضوعات مربوط به این فیلم مربوط به موسسه نور تابان است و همه تصمیم‌ها را این موسسه خواهد گرفت و سازمان سینمایی نقشی در آن نخواهد داشت.  ایوبی درباره این دوره از جشنواره سینما حقیقت گفت: همه کسانی که آمدند و درجریان نحوه برگزاری این جشنواره بودند، دیدند چقدر این جشنواره باشکوه بود و چقدر مردم استقبال کردند.

تصویربرداری «دایو» با موضوع شهدای غواص در ایستگاه آخر
تصویربرداری فیلم داستانی «دایو» با موضوع شهدای غواص با نقش‌آفرینی امیر کربلایی‌‌زاده، علیرضا مظفری و آفرین عبیسی به مراحل پایانی خود رسید. «دایو» که تا پیش از این به نام «تلظی» شناخته می‌شد، تاکنون 90 درصد تصویربرداری خود را پشت سر گذاشته و 10 درصد باقیمانده در هفته جاری انجام خواهد شد. پلان‌های باقیمانده این کار شامل پلان تشییع شهدا و چند نمای زیر آب است که بزودی تصویربرداری می‌شوند. همچنین مراحل تدوین و صداگذاری همزمان این اثر در حال انجام است و در بخشی از کار از جلوه‌های ویژه بصری استفاده می‌شود که این بخش‌ها نیز زیر نظر حسین دارابی، کارگردان کار در حال پیگیری است. عوامل فیلم در تلاش هستند اولین نسخه فیلم «دایو» را تا اوایل دی‌ماه آماده کنند. لوکیشن اصلی این فیلم شهرک سینمایی دفاع‌مقدس است و بخش‌هایی از آن نیز در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تصویربرداری می‌شود.

تولید اولین سریال طنز شبکه نسیم
اولین سریال طنز شبکه نسیم با نام «مخاطب خاص» که ماهیت طنز اجتماعی دارد بزودی روی آنتن این شبکه خواهد رفت. به گزارش نسیم، حسین محب‌اهری، یکی از بازیگران این سریال گفت:‌ مدتی است مشغول بازی در سریال «مخاطب خاص» هستم که اولین سریال طنز تولیدی شبکه نسیم است. بازیگر سریال «دردسرهای عظیم» افزود: در «مخاطب خاص» نقش پدر سید مهرداد ضیایی را بازی می‌کنم که هر 2 به دنبال یافتن چراهایی درباره آفرینش انسان هستند. وی در ادامه بیان داشت:‌ در سریال «معمای شاه» نیز در نقش دکتر ایاذی بازی می‌کنم که هنوز قسمت‌های مربوط به بازی من پخش نشده است و احتمالا بعد از مرگ رضاشاه وارد سریال خواهم شد. این بازیگر درباره رضایت خود از پخش این سریال نیز گفت: ‌به این دلیل که تازه چند قسمت ابتدایی از این سریال پخش شده است،‌ هنوز نمی‌توان قضاوت درستی داشت و باید زمان بیشتری بگذرد تا با مخاطبان ارتباط بهتری برقرار شود.


Page Generated in 0/0062 sec