printlogo


کد خبر: 150752تاریخ: 1394/10/1 00:00
اخبار

کنایه بذرپاش به ظریف درباره مصوبه اخیر آمریکا
ما اهل یقین بودیم نه کثیرالشک!
جواد ظریف اخیرا با انتقاد از منتقدان مذاکرات هسته‌ای او و نیز برجام، آنها را کثیرالشک دانست. روز گذشته مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا که با امضای اوباما، صراحتا برجام را نقض کرده است؛ با کنایه به جواد ظریف گفت ما از اول نسبت به آمریکا با یقین بی‌اعتماد بودیم نه کثیرالشک! بذرپاش با اشاره ابلاغ قانون محدودیت صدور روادید برای مسافران به سوریه، عراق، سودان و ایران توسط اوباما به فارس گفت: متاسفانه این مصوبه توسط کنگره و از آن بدتر عدم وتوی آن توسط اوباما جسارتی به فرهنگ والای ایرانیان بود. وی افزود: اینکه با توجیهاتی به نام نامه آقای کری این موضوع حل می‌شود و حل شده است یک جوک بسیار خنده‌دار روز است. قانون مصوب کنگره و عدم وتو توسط رئیس‌جمهور با نامه وزیر خارجه از بین نمی‌رود و فقط برای دلخوش کردن بعضی‌ها که زمان آنها را اهل یقین خواهد کرد خوب است. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این مساله به طور قطع ناقض برجام است، ولی حد نقض و ابطال برجام فعلا در دست دوستان است و شورای نظارت بر اجرای برجام حتما این موضوع را بدون ملاحظه پیگیری می‌کند. بذرپاش همچنین تاکید کرد: ایرانی‌های بسیاری خارج از کشور زندگی می‌کنند بویژه در کشورهایی که طبق این قانون این محدودیت برای آنها در نظر گرفته شده است. دانشمندان، اساتید، دانشجویان، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی، تاجران و بسیاری از شهروندان که در آن سرزمین‌ها زندگی می‌کنند و مرتب بین ایران و آن کشورها در تردد هستند؛‌ این بی‌احترامی به این قشر به هیچ‌وجه پسندیده و در شأن  آنها نیست. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به نظر من ما هم در مجلس کم گذاشتیم و فقط به محکوم کردن و مصاحبه اکتفا کردیم. حتما ما باید اقدام متناظر در مجلس شورای اسلامی انجام دهیم ولی به دلیل ملاحظات که مجلس متهم نشود اقدام علیه برجام انجام می‌دهد این اتفاق رخ نمی‌دهد. عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کمیسیون برجام بود حتما این موضوع به گونه‌ای دیگر پیگیری می‌شد.

اخبار تعداد داوطلبان «مجلس» و «خبرگان» تا پایان دوشنبه
رئیس ستاد انتخابات کشور آخرین آمار ثبت‌نام داوطلبان خبرگان و مجلس را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون 350 نفر داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس خبرگان پنجم شده‌اند که از این تعداد ثبت‌نام 262 نفر تکمیل شده و ثبت‌نام 88 نفر دیگر در حال تکمیل است. وی گفت: 5 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان پنجم زن و 345 نفر دیگر مرد هستند.  مقیمی درباره‌ آخرین آمار داوطلبان انتخابات مجلس دهم نیز گفت: تاکنون 2702 نفر برای داوطلبی نمایندگی مجلس مراجعه کرده‌اند. ثبت‌نام 2237 نفر انجام شده و ثبت‌نام 464 نفر در حال تکمیل است. وی گفت: 186 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان کاندیداتوری انتخابات مجلس دهم زن و 2062 نفر دیگر مرد هستند. گفتنی است، روز گذشته آیات و حجج‌ اسلام مصباح‌یزدی، محسن قمی، هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند.

بیانیه 212 نفر از نمایندگان در محکومیت شهادت سمیر قنطار
212 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سمیر قنطار را محکوم کرده و خواستار انتقام از رژیم صهیونیستی شدند.  ضرغام صادقی با قرائت این بیانیه اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی جنایت صهیونیست‌ها در حملات اخیر و شهادت چهره درخشان و ماندگار سید اسرای لبنان با بیش از 30 سال اسارت سمیر قنطار را به سید مقاومت حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله تبریک و تسلیت گفته و خواستار انتقام خون این شهید عزیز از رژیم جنایتکار صهیونیستی شدند.
 


Page Generated in 0/0046 sec