printlogo


کد خبر: 150903تاریخ: 1394/10/5 00:00
رویدادها

مراسم پاسداشت شهید سمیر قنطار برگزار می‌شود
مدیرکل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری از برگزاری بزرگداشت شهید «سمیر قنطار» از فرماندهان ارشد مقاومت حزب‌الله لبنان با عنوان «حقیقت سمیر» خبر داد.  هادی مولوی‌دوست، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری، گفت: حوزه هنری برای پاسداشت مقام والای شهید قنطار که اخیرا در حمله راکتی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، آیین بزرگداشتی را با عنوان «حقیقت سمیر» در تاریخ 13 دی‌ماه برگزار می‌کند. وی با اشاره به‌عنوان این مراسم و تأکید بر واژه «حقیقت» در آن، توضیح داد: محور این برنامه معرفی ابعاد شخصیتی و فعالیت‌های این شهید والامقام است و به این اعتبار، سخنرانان برجسته‌ای که آشنایی خوبی با ایشان داشته‌اند و در زمینه مقاومت و ایثارگری در حزب‌الله لبنان صاحب‌‌نظر و پژوهش هستند در این مراسم درباره شخصیت شهید قنطار سخن خواهند گفت.  به گفته مولوی‌دوست، همچنین برخی همرزمان شهید سمیر قنطار که ارتباط نزدیکی با ایشان داشتند در حوزه هنری حاضر خواهند شد و به بیان خاطرات و ناگفته‌هایی از آن شهید عزیز می‌پردازند.  مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری از انتشار کتابی با عنوان «حقیقت سمیر» خبر داد و گفت: این کتاب که برای بزرگداشت مقام این شهید تألیف شده است، در مراسم «حقیقت سمیر» در حوزه هنری رونمایی می‌شود. «شهید سمیر قنطار» از فرماندهان مقاومت حزب‌الله لبنان، 29 آذرماه مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در سن 53 سالگی در اثر حمله راکتی رژیم صهیونیستی در قنیطره در نزدیکی دمشق سوریه به شهادت رسید.

معرفی برگزیدگان جشنواره مردمی «رسول آفتاب»
پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب برگزیدگان خود را در مراسم اختتامیه که روز چهارشنبه 9دی برگزار خواهد شد معرفی می‌کند. پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب که با شعار «من انقلابی‌ام» و در 3 محور: «فتنه 88، بیداری اسلامی و مقاومت»، هنرمندان و نویسندگان بصیر کشور و فرهیختگان آزاده‌ جهان را به تولید اثر دعوت کرده بود، برگزیدگان خود را در مراسم اختتامیه که روز چهارشنبه 9دی برگزار خواهد شد معرفی می‌کند. همچنین تقدیرنامه‌های جشنواره به اثر انگشت خانواده‌های معظم شهید حاج حسین همدانی، غضنفر رکن‌آبادی، شیخ مهدی مطلب و سیدمحمدعلی رحیمی مزین می‌شود تا به لوح تقدیر برگزیدگان اعتبار ببخشد. طبق روال سال‌های قبل جشنواره، چهره سال جشنواره رسول آفتاب نیز معرفی خواهد شد که در مراسم امسال 5 چهره سال رسول آفتاب: علیرضا قزوه (شاعر)، مازیار بیژنی (کاریکاتوریست)، احمد شاکری (داستان‌نویس)، غلامعلی نسایی (خاطره‌نویس) و جانباز حسین عبادپور (عکاس) انتخاب شدند. تجلیل از برگزیدگان جشنواره، رونمایی از کتاب «حرف‌های درگوشی» و سخنرانی دکتر حسن عباسی با موضوع: پایانی بر آغاز فتنه‌ها از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه است. این مراسم روز چهارشنبه 9 دی 1394 از ساعت 15 الی 17 در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

به دعوت «ننه عصمت»؛ مادر رزمندگان
زنان و دختران ایرانی برای مدافعان حرم دستکش می‌بافند
«ننه عصمت»، بانوی یزدی که برای رزمندگان و مرزداران کشور دستکش کاموایی می‌بافته است، در کلیپی از تمام زنان و بانوانی که در طول 8 سال دفاع‌مقدس، دوشادوش رزمندگان اسلام در پشت جبهه فعالیت می‌کردند، برای بافت دستکش و اهدای آن به مدافعان امروز حرم اهل بیت(ع) دعوت کرد.  بنابر این گزارش، در کلیپی که دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار منتشر کرده است «عصمت فلکیان»، مادر یزدی که امروز به سختی قادر به راه رفتن است و از زمان جنگ تحمیلی تا 3 سال پیش برای رزمندگان و مرزداران کشور دستکش کاموایی می‌بافته است، از زنان و دختران ایرانی خواست همانند سال‌های دفاع‌مقدس و همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، با بافتن دستکش، به یاری مدافعان حرم که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام می‌جنگند، بشتابند. «ننه عصمت» که آخرین دستکش‌های بافته شده خود را در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار به مسعود ده‌نمکی و سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی تقدیم کرده بود، تا بیست و چند سال اجازه نداده بود حتی اقوام نزدیکش هم از این ماجرا مطلع شوند.


Page Generated in 0/0061 sec