printlogo


کد خبر: 150920تاریخ: 1394/10/5 00:00
آژیر

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا خبر داد
رشد 15درصدی کلاهبرداری در کشور
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی، پیامکی و تحت پوشش شرکت‌های لیزینگی خبر داد. سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در این‌باره گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای داده شده شاهد افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی در سطح جامعه بوده‌ایم و این شیوه از کلاهبرداری همچنان قربانی می‌گیرد. وی همچنین به کلاهبرداری تحت پوشش شرکت‌های لیزینگی نیز اشاره کرد و به ایسنا بیان داشت: افراد سودجو تحت پوشش شرکت‌های لیزینگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، در این باره لازم است شهروندان توجه داشته باشند که صرف ثبت شرکت و داشتن شماره ثبت برای فعالیت این شرکت‌ها کافی نیست و تنها آن گروه از شرکت‌های لیزینگی مجاز به فعالیتند که مجوز فعالیت از بانک مرکزی را داشته و نامشان نیز در سایت بانک مرکزی درج شده باشد. معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا درباره اینکه در سال‌جاری میزان جرائم جعل و کلاهبرداری چقدر در کشور افزایش داشته، یادآور شد: آمارهای ما نشان می‌دهد در حوزه جعل و کلاهبرداری افزایشی حدود 15 درصدی داشته‌ایم.

11نفر قربانی آنفلوآنزا در مازندران
مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مازندران را تشریح کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، فرهنگ بابامحمودی، مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت:11 نفر در مازندران براثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای خوکی جان خود را از دست داده‌اند که 9 مورد در مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 2 نفر نیز در حوزه دانشگاه بابل جان خود را از دست داده‎اند. وی با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد، 6 نفر دیگر نیز بر اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داده‌اند، بیان داشت: نمونه آزمایش مرگ این افراد به‎علت آنفلوآنزای خوکی، منفی بوده است. رئیس گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 230 بیمار مشکوک به آنفلوآنزای خوکی در مراکز بیمارستانی ساری، بابل و تامین اجتماعی مازندران بستری هستند، افزود: مرگ‌هایی که اتفاق افتاده، بیشتر بین افراد مسن بوده یا اینکه زمینه بیماری‎های عفونی و سخت را داشته‎اند و در 2 مورد مرگی که بین جوانان گزارش شده، به‎دلیل استفاده از آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون بوده است.

برخورد هواپیمای ماهان با اتوبوس در استانبول
سخنگوی شرکت هواپیمایی ماهان جزئیات حادثه یک فروند هواپیمای ایرباس این شرکت در فرودگاه استانبول ‌را تشریح کرد. مهدی علی‌یاری، سخنگوی شرکت هواپیمایی ماهان درباره حادثه یک فروند هواپیمای ایرباس ماهان در فرودگاه استانبول، گفت: روز پنجشنبه یک فروند هواپیمای ماهان پس از فرود در فرودگاه استانبول در هنگام پارک با یک دستگاه اتوبوس برخورد کرد. وی به مهر بیان داشت: مسافران در سلامت کامل از هواپیما پیاده شدند و مشکلی برای آنها به وجود نیامده و تنها هواپیما قدری آسیب دیده است. سخنگوی شرکت هواپیمایی ماهان درباره نحوه بازگشت مسافران یادآور شد: هواپیمای جایگزین برای بازگشت مسافران در نظر گرفته شد.

کولاک هزار هموطن را زمینگیر کرد
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از امدادرسانی به حدود یکهزار هموطن که در برف و کولاک اسیر شده بودند، خبر داد. ناصر چرخ‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از بارش برف و وقوع کولاک در 8 استان کشور خبر داد و به فارس گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد با بارش برف و کولاک مواجه شدند. به گفته وی، امدادگران هلال‌احمر  در 20 جاده اصلی کشور به امدادرسانی پرداخته و 143 دستگاه خودرو را از میان برف‌ها رهاسازی کرده‌اند. رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به در برف‌ماندگی 975 هموطن، بیان داشت: امدادگران با رهاسازی خودروها، به آنها امدادرسانی کرده و در مواقع لزوم نیز آنها را اسکان داده‌اند به‌طوری‌که در این مدت، 113 نفر اسکان یافتند.


Page Generated in 0/0062 sec