printlogo


کد خبر: 150928تاریخ: 1394/10/5 00:00
برنج

 اعلام نتایج بررسی توزیع برنج آلوده تا ۱۰ روز دیگر
درباره برنج‌های آلوده و تاریخ مصرف گذشته در حال تهیه اطلاعات جامع، اسناد و مدارک مربوطه هستیم و امیدوارم نتیجه آن ظرف ۱۰ روز آینده اعلام شود. عباس رجایی، رئیس کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره توزیع برنج‌های تاریخ مصرف گذشته و آلوده بین مردم، اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی و افراد زیادی به مجلس دعوت می‌شوند و در این ارتباط از آنها سوال می‌شود. نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: برای اعلام اینکه چه‌کسانی در این ارتباط دخیل هستند و ما چگونه عمل خواهیم کرد، اجازه دهید تا بعد از انجام تحقیقات کامل و جامع اعلام کنیم. رجایی در پاسخ به این سوال که «آیا وزارت بهداشت نیز در این موضوع دخیل است یا خیر؟» گفت: اجازه دهید در این باره در زمان مناسب اطلاع‌رسانی ‌کنیم. از سوی دیگر مدیرکل قرنطینه سازمان حفظ نباتات با اعلام اینکه «برنج از نظر قرنطینه گیاهی ریسک کمی دارد و در کشور مبدأ سبوس آن جدا می‌شود بنابراین قادر به همراه داشتن آفات و بیماری‌ گیاهی نیست»، گفت: در صورت وجود فلزات سنگین یا سموم مسؤولیت با سازمان غذا و دارو است. اکبر آهنگران در واکنش به  اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که وزارت جهاد کشاورزی را مسؤول توزیع برنج‌های آلوده و تاریخ گذشته دانسته بود، اضافه کرد: این موضوع در حیطه وظایف سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت است. وی افزود: برنج از نظر قرنطینه گیاهی دارای ریسک کمی بوده و با توجه به اینکه در کشور مبدأ سبوس آن جدا شده است قادر به همراه داشتن آفات و بیماری‌های گیاهی نیست. وی تصریح کرد: در صورت وجود فلزات سنگین یا سموم مسؤولیت به عهده سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است و باید در این‌باره پاسخگو باشند. گفتنی است، براساس اسناد موجود چندین محموله برنج تاریخ مصرف گذشته و آلوده از انبارهای شرکت بازرگانی دولتی در سال جاری بویژه در ایام محرم و صفر بین مردم توزیع شده و به فروش رفته است و بیش از 108 میلیارد تومان چک‌های فروش نسیه برنج وصول نشده است.


ورود 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی با بازرگانی طیف خاص
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسکن اجتماعی ساختاری سوسیالیستی دارد، گفت: نقدینگی در ابتدای دولت فعلی ۴۹۰هزار میلیارد تومان بود که ماه گذشته ۸۹۰هزار میلیارد تومان شده و برداشت من این است ۴۰۰هزار میلیارد تومان در بازرگانی خارجی در دست طیف خاص وارد شده و آقای نهاوندیان باید توضیح دهد. سیدمهدی هاشمی اظهار داشت: در کشور 30 درصد اقتصاد کشور در بخش ساختمان گردش می‌کند و اگر بخواهیم املاک و اراضی را اضافه کنیم 50 درصد گردش مالی در این بخش است. وی در ادامه افزود: نقدینگی در دوره‌ای که درآمد کاهش داشته و پولی تزریق نشده 400هزار میلیارد افزایش پیدا کرد، لذا نقدینگی با همین شیب تا پایان 8 سال، 11 برابر می‌شود. هاشمی عنوان داشت: بودجه عمرانی پیشنهادی را 267هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم که گفته شده اتکا به نفت آن 25 درصد شده و اینکه 70 درصد در سال‌های گذشته تأمین شده جای بحث دارد زیرا این درآمد را باید از کجا تأمین کنیم؟ هاشمی با بیان اینکه مسکن‌مهر 85 درصد موفق بوده است، افزود: با همین مسکن‌مهر تعداد زیادی از مردم صاحب خانه شده‌اند، طرح مسکن اجتماعی بیشتر شبیه ساختار سوسیالیستی است. حتی در زیرمجموعه دولت طرح مسکن اجتماعی مصوب نشده که در آینده این بی‌تدبیری به هزینه‌های دولت اضافه می‌کند و هم‌اکنون نیز تأخیر در واگذاری مسکن هزینه بیشتری را بر مردم تحمیل می‌کند.


شناسنامه فنی ساختمان اجرایی شد
معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه صدور شناسنامه فنی و ملکی در بیشتر استان‌ها اجرایی شده است، گفت: عدم تعامل مراجع صدور پروانه ساختمانی و سازمان نظام مهندسی سبب شده است، صدور شناسنامه ساختمانی در تهران اجرا نشود. حامد مظاهریان در گفت‌وگو با فارس گفت: صدور شناسنامه فنی و ملکی در بیشتر استان‌ها اجرایی شده است و در برخی محل‌ها از جمله استان تهران بنا به دلایلی نظیر عدم تعامل مناسب مراجع صدور پروانه ساختمانی و سازمان نظام مهندسی تاکنون عملیاتی نشده است. وی افزود: برای حصول اطمینان از صدور شناسنامه فنی و ملکی در بازنگری‌هایی در دست انجام در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که در حال پیگیری است، این موضوع مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و در نظر است با هماهنگی لازم با وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم برای رفع موانع موجود صورت پذیرد.


Page Generated in 0/0060 sec