printlogo


کد خبر: 150945تاریخ: 1394/10/5 00:00
اخبار

دولت نباید «یارانه قطع کن» باشد
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه‌های اقتصادی، به موضوع یارانه‌ها و رفتار دولت در قبال یارانه اشاره کرد و گفت: دولت نباید در افکار عمومی به «دولت یارانه قطع‌کن» مشهور باشد. مهرداد بذرپاش که عصر دیروز (جمعه) با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابی تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد؛ با بیان اینکه مجلس باید پرسشگر باشد، گفت: مجلسی که پرسشگر نباشد مجلس نیست و من معتقدم مجلس آینده از مجلس فعلی بهتر خواهد بود. بذرپاش افزود: مجلس باید پرسشگر باشد که مثلاً چرا یارانه مردم اینگونه شده است یا چرا برخی از ارکان کشور تعطیل می‌شود یا اینکه چرا قیمت نفت در دنیا به یک سوم رسیده اما عده‌ای به دنبال گران کردن بنزین در کشور هستند؛ این چه فایده‌ای دارد؟ به گزارش «وطن امروز»، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد دولت در حوزه یارانه نقدی باید نقد شود و باید درباره اینکه در افکار عمومی، دولت به «دولت یارانه قطع‌کن» مشهور شده، تامل کرد. بذرپاش که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در ادامه درباره قانون محدودیت ویزا علیه ایران توسط آمریکا گفت: تیم مذاکره‌کننده این قانون جدید را قبول ندارد اما وقتی چیزی در کنگره به عنوان قانون تصویب و سپس توسط رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود دیگر دلیل ندارد وزیر امور خارجه یک کشور نسبت به آن واکنش نشان دهد. وی ادامه داد: باید در مقابل این قانون آمریکا اقدام متقابل صورت گیرد و ما باید مکانیزم‌های بازدارنده در مقابل تحرکات اینچنینی انجام دهیم. بذرپاش معتقد است یکی از ایرادات برجام این است که در آن طرف داور مشخص نیست. وی در این‌باره گفت: داور ما باید آژانس باشد و اگر تخطی از سوی ما صورت گرفت با سوت زدن خطا را به ما اعلام کند. نماینده مردم تهران درباره بدعهدی آمریکا گفت: در گذشته دوستانی این پیش‌بینی را نسبت به بدعهدی آمریکا می‌کردند اما به ما می‌گفتند شما نگران نباشید و حتی می‌گفتند شما کثیرالشک هستید. بنابراین امیدوارم با این اتفاق، دوستان واقع‌بینانه‌تر صحنه را نظاره کنند. بذرپاش گفت: حتی خود تیم مذاکره‌کننده هم این را قبول ندارد؛ وقتی یک چیزی تبدیل به قانون و ابلاغ می‌شود نمی‌توان گفت وزیر خارجه آن کشور نامه نوشته و تضمین‌هایی برای عدم اجرای این قانون داده است. وی تصریح کرد: این مساله مثل این است که ما یک قانونی را در مجلس تصویب کنیم و شورای نگهبان تأکید کند و سپس رئیس‌جمهور ابلاغ کرده و بعد آقای ظریف نامه بنویسد و بگوید نگران نباشید ما این کار را انجام نخواهیم داد، چرا که وقتی یک قانون تصویب شد و رئیس‌جمهور نیز آن را ابلاغ کرد حتماً اجرا خواهد شد.

«شورای رهبری» برای تضعیف رهبری مطرح شد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت طرح موضوع شورای رهبری برای تضعیف جایگاه رهبر حکیم انقلاب مطرح شده است. محسن رضایی، پنجشنبه در جمع اعضای هیات بنیاد صبح قریب با تشریح وضعیت سیاسی داخلی، به اهمیت انتخابات‌های پیش‌رو اشاره کرد و افزود: دشمن درصدد نفوذ در انتخابات و رأی آوردن لیبرال‌منش‌ها است و در موضوع خبرگان، مایل است با طرح مباحثی مانند شورای رهبری و مسائلی از این دست، نهاد رهبری را تضعیف کند. به حمدالله رهبری معظم انقلاب به عنوان تنها رهبری شناخته می‌شوند که در دوران رهبری‌شان، مسیر بنیانگذار انقلاب را دنبال کرده‌اند؛ اتفاقی که در سایر انقلاب‌ها، صورت نمی‌گیرد. وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه افزود: بخشی از افرادی که به عنوان‌های مختلف در منطقه ناامنی ایجاد کرده‌اند انسان‌های معتقدی هستند اما منحرف شده‌اند و افراد آلوده اینها را مدیریت می‌کنند و وضع به صورتی شده است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به غربی‌ها پیام می‌دهد بگذارید مسلمانان یکدیگر را بکشند.رضایی با اشاره به خطرناک بودن حوادث اخیر، گفت: وجود بیش از 13 میلیون آواره سوری که بیشترشان از
اهل سنت هستند نشان می‌دهد ادعای حمایت از اهل سنت در واقع یک فریب بزرگ بوده است. وی گفت: ما باید این حادثه‌ها را دنبال و جبهه مقاومت در برابر آن را تقویت کنیم و نگذاریم افراطی‌گری در شیعیان و اهل سنت مانع وحدت مسلمانان و باعث پیروزی دشمنان اسلام شود تا بتوانیم در سایه وحدت و برادری به ساخت تمدن بزرگ اسلامی بپردازیم.


Page Generated in 0/0061 sec