printlogo


کد خبر: 150973تاریخ: 1394/10/6 00:00
اولین انصرافی از طرح کارت 10 میلیونی مشخص شد
خروج فرهنگیان از طرح خرید کالا

فرهنگیان اولین گروهی هستند که از دریافت تسهیلات کارت ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا انصراف دادند. به گزارش بانک مردم، دستورالعمل تسهیلات کارت
۱۰ میلیون تومانی و «کارا کارت» را 2 هفته پیش بانک مرکزی ابلاغ کرد اما تاکنون استقبال چندانی از آن نشده چراکه تولیدکنندگان معتقدند شرایط بازپرداخت آن بسیار سخت است و هرکسی از عهده آن بر نمی‌آید. محمدرضا دیانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در رابطه با سرنوشت طرح ۱۰ میلیونی خرید کالای خانگی ایرانی بیان داشت: این طرح متأسفانه پس از این همه مدت هنوز اجرایی نشده است، اولین جایی که قرار بود این طرح در آنجا به مرحله اجرا در بیاید بخش فرهنگیان بود که متأسفانه اتحادیه تعاونی فرهنگیان نیز انصراف خود از این طرح را اعلام کرد. وی ادامه داد: آنها دلیل این انصراف را عدم استقبال فرهنگیان دانستند، زیرا مبلغ اقساط بالا و 12 ماهه است، بنابراین بسیاری از افراد توان پرداخت این اقساط را ندارند. دیانی تأکید کرد: باید منتظر ماند و دید در نهایت نتیجه و سرنوشت این طرح چه خواهد شد، چنانچه اشخاص دیگر نیز از این طرح استقبال نکنند بدون شک اجرای این طرح موفقیت‌آمیز نخواهد بود. وی گفت: ما امیدواریم مسؤولان در رابطه با اقساط تعیین شده برای این طرح تجدیدنظر کنند و تعداد اقساط را حداقل به ۱۸ قسط افزایش دهند.
دولت شرایط را راحت‌تر کند
بازپرداخت 12 ماهه و اقساط سنگین مهم‌ترین چالش متقاضیان کارت اعتباری 10 میلیون تومانی است. سخنگوی تولیدکنندگان لوازم خانگی در این‌باره به «وطن‌امروز» گفت: بهتر است در بازپرداخت اقساط کارت‌های اعتباری خرید بازنگری شود. حمیدرضا غزنوی افزود: در شرایط اقتصادی بدی قرار داریم که تولید را زمینگیر کرده است و تولیدکنندگان حداقل با ظرفیت کمتر از 30 درصد کار می‌کنند و مسلماً این پیامدهای بدی خواهد داشت. وی گفت: البته تولیدکنندگان تعهداتی در قبال این طرح برعهده گرفتند؛ از جمله اینکه هر میزان خریدی که انجام می‌شود 5 درصد پول آن را باید به سیستم بانکی برگردانند.  نماینده تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: البته در ابتدا قرار بود بازپرداخت اقساط این کارت‌ها در 4 قسط باشد اما در بازنگری به 18 قسط رسید و در ادامه از طرف بانک مرکزی به صورت یکجانبه 12 قسط شده که این تغییر شرایط رکودی را در بازار ایجاد کرد.  غزنوی درباره اینکه آیا از این طرح استقبال خواهد شد یا خیر؟ گفت: استقبال وقتی صورت می‌گیرد که اقساط آن مناسب باشد و مسلماً‌ کارت اعتباری 10 میلیون تومانی اقساطش 900 هزار تومان می‌شود و کسی که بتواند 900 هزار تومان در ماه قسط پرداخت کند چه لزومی به کارت خرید دارد بلکه به صورت نقدی خرید خود را انجام می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0058 sec