printlogo


کد خبر: 150986تاریخ: 1394/10/6 00:00
اخبار

حضور دختر شیخ زکزاکی در همایش «یاران صلوات»
سومین همایش «یاران صلوات» با سخنرانی آیت‌الله حائری‌شیرازی، مجید مجیدی و دختر شیخ زکزاکی برگزار می‌شود. به گزارش فارس، سومین همایش بین‌المللی «یاران صلوات» با سخنرانی آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول‌الله(ص) و نسیبه زکزاکی فرزند رهبر شیعیان نیجریه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد. ترویج ذکر صلوات در جامعه و آشنایی اقشار گوناگون با آثار صلوات بر حضرت رسول اکرم(ص) و آل‌الله از اهداف اصلی همایش یاران صلوات است. همچنین در این همایش صابر خراسانی، سیدحمیدرضا برقعی و حامد زمانی به مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت می‌پردازند. همایش یاران صلوات از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه 7 دی‌ماه جاری با تلاوت آیات نورانی قرآن مجید توسط قاری بین‌المللی حامد شاکرنژاد شروع خواهد شد و با نماز ظهر و عصر پایان خواهد یافت.

سردار سعید قاسمی:
فیلم «پی 22» به هدف خود  رسیده است
سردار سعید قاسمی پس از تماشای فیلم «پی 22» گفت: امروز بیش از همیشه به این نکته پی بردم که به تعبیر رهبر انقلاب، دفاع‌مقدس مانند دریایی است که به هر گوشه‌اش که بزنی می‌توانی در و مرواریدهای گرانبهایی دشت کنی. فیلم سینمایی «پی 22» هم به نقطه‌ای مغفول نقبی زده بود و از این منظر به هدف خود رسید بویژه آنکه به موضوع تفحص شهدای دریایی هم اشاره داشت که بسیار حائز اهمیت و منطبق بر واقعیت است. ما به‌تازگی یاد جنگ‌های دریایی و رشادت رزمندگان‌مان در نبردهای دریایی افتادیم، هرچند خیلی دیر است اما به هر حال این موضوعات بسیار مهم و حیاتی و پرداختن به آنها بسیار خوب و لازم است. قاسمی توجه جریانات ارزشی به مقوله سینما و مستند را از برکات فتنه88 دانسته و گفت: تابوی مالکیت منورالفکرها بر سینمای ایران بعد از فتنه88 شکسته شد و بعد از فتنه بود که تعدادی از مستندسازان و سینماگران ارزشی و انقلابی ما به تولیدات نمایشی روی آوردند و این خط شکسته شد. تفکر هالیوودپسندی که بر قاطبه سینمای ما حاکم است، دل خوشی از این موضوع ندارد اما به هر حال این اتفاق مبارک از برکات فتنه 88 بود.  

جشن هفته وحدت در خانه هنرمندان ایران
 به مناسبت هفته وحدت، ویژه‌برنامه‌ای در قالب خوشنویسی اسمای قدسی، اجرای نغمات مذهبی و آیینی و نمایشگاه آثار تجسمی در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است. این ویژه‌برنامه که از 3 دی آغاز شده در روزهای پنجشنبه، جمعه، یکشنبه و دوشنبه اجرا خواهد شد. علاقه‌مندان برای دیدن این برنامه می‌توانند در روزهای یادشده از ساعت 16:30 تا 18 به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

آغاز دور جدید فعالیت ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران
دور جدید فعالیت‌های ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران با اکران فیلم سینمایی «جامه‌دران» آغاز شد.  به گزارش تسنیم، محمد نجفی زاده، مدیر ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران با اعلام این مطلب درباره جزئیات فعالیت‌های جدید ستاد اظهار داشت: ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران تحت پوشش و حمایت کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران با هدف گسترش سینمای ایران در شهرهای فاقد سینما کار خود را از ابتدای سال جاری با نمایش 2 فیلم ارزشی «چ» و «شیار 143» آغاز کرد که پس از اکران موفق 2 فیلم ارزشی «چ» و «شیار 143»، دور جدید فعالیت‌های ستاد با اکران فیلم «جامه‌دران» در 10 استان کشور آغاز شد.  

علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی:
۳۷ فیلم از تولیدات مورد حمایت فارابی فرم جشنواره فجر را پر کرده‌اند
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد این بنیاد در سال سینمایی خود از ۴۰ اثر حمایت کرده که از این تعداد ۳۷ فیلم فرم حضور در سی‌وچهارمین جشنواره فجر را پر کرده‌اند.  به گزارش مهر، وی درباره نحوه حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولیدات سینمای ایران توضیح داد: حمایت بنیاد سینمایی فارابی به دو صورت اعطای تسهیلات وام یا مشارکت در تولید بوده که از ۴۰ اثری که اشاره کردم تنها 2 فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی در لیست فیلم‌های مشارکتی قرار گرفته‌اند و باقی آثار از طریق اعطای وام مورد حمایت قرار گرفته‌اند.
 


Page Generated in 0/0052 sec