printlogo


کد خبر: 151000تاریخ: 1394/10/6 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام برای دریافت کارت اعتباری خرید
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای با اعلام شرایط درخواست و ثبت‌نام کارت اعتباری خرید کالای ایرانی ویژه بازنشستگان، از فراهم شدن زمینه صدور این کارت‌ها در استان البرز خبر داد. به گزارش مهر، در این اطلاعیه آمده است: همه بازنشستگانی که در استان البرز مستمری خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند، می‌توانند برای ثبت‌نام کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان، کدملی خود را به شماره ۱۰۰۰۱۴۲۲ ارسال کنند. پس از ارسال کدملی به متقاضی  پاسخ داده می‌شود که ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شده است یا کدملی شما نامعتبر است. در صورتی که ثبت‌نام با موفقیت انجام شده باشد تا ۱۵ روز آینده به بازنشسته پیامکی ارسال می‌شود و شعبه بانک رفاهی که می‌تواند کارت خود را دریافت کند، اعلام می‌شود. اعتبار کارت ۴ برابر دریافتی هر ماه خواهد بود.


بدهی 800 میلیون دلار ی وزارت نفت
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت طلب پیمانکاران از وزارت نفت گفت: بدهی این وزارتخانه به سازندگان تجهیزات صنعت نفت حدود 800 میلیون دلار است. رضا پدیدار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طلب پیمانکاران از وزارت نفت اظهار داشت: تاکنون بخش قابل‌توجهی از بدهی‌های وزارت نفت به سازندگان تجهیزات صنعت نفت پرداخت شده است اما همچنان بدهی شرکت‌های تابع وزارت به پیمانکاران سر جای خود است. وی افزود: با توجه به منابعی که وزارت نفت از محل آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده به‌دست می‌آورد این امکان وجود دارد که بدهی باقیمانده وزارت نفت به پیمانکاران پرداخت شود. وی ادامه داد: طبق اعلام وزیر نفت، برای فعال کردن پروژه‌ها در سطح کشور و همچنین پرداخت بدهی‌ها 50 میلیارد دلار نیاز است.


تورم نقطه به نقطه بانک مرکزی هم
تک رقمی شد!
بانک مرکزی نیز مانند مرکز آمار، تورم
نقطه‌ به نقطه آذرماه را تک‌رقمی اعلام کرد. بر این اساس بانک مرکزی نرخ تورم میانگین در پایان آذر را با 6/0 درصد کاهش، 7/13 درصد و تورم نقطه‌به‌نقطه را در این ماه با 8/0 درصد کاهش نسبت به آبان‌ماه، 4/9درصد محاسبه کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در آذر امسال به عدد 6/231 رسید که نسبت به آبان، 3/1 درصد افزایش یافت. تورم نقطه‌به‌نقطه نیز در آذرماه معادل 4/9 درصد بوده است. همچنین نرخ تورم در 12 ماه منتهی به آذر امسال نسبت به 12 ماه منتهی به آذر پارسال معادل 7/13 درصد است. در آذر نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه 8/0 و نرخ تورم میانگین 6/0 درصد کاهش یافته است.


انبارهای برنج تاریخ گذشته پلمب شد
متأسفانه برنج فقط در مرحله ورود به کشور تحت نظارت است و آزمایش می‌شود و درباره برنج‌های تولید داخل و برنج‌های انبارها فقط در صورتی که گزارشی شود، امکان رسیدگی وجود دارد. رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در این‌باره افزود: در ۴ استان کشور محل نگهداری برنج‌های تاریخ گذشته پلمب شد. به گزارش تسنیم، دیناروند در پاسخ به اینکه چرا مدیرکل قرنطینه سازمان حفظ نباتات، سازمان غذا و دارو را مقصر می‌داند؟ مگر برنج‌های وارداتی از مزرعه کشور واردکننده بررسی نمی‌شود؟ گفت: حتماً در مرحله واردات آزمایش شده و مشکلی نداشته‌اند اما شرایط نگهداری در کیفیت برنج مؤثر است. وی ادامه داد: البته آلودگی به سموم و فلزات سنگین به شرایط نگهداری ربطی ندارد. وی افزود: براین اساس بازرسان سازمان غذا و دارو در حال بررسی هستند و هیچگونه برنج آلوده‌ای اجازه ورود به بازار پیدا نخواهد کرد. دیناروند همچنین درباره توزیع مقدار قابل توجهی برنج آلوده بین مردم، تصریح کرد: معلوم نیست این مطلب درست باشد چون هنوز هیچ سندی ارائه نشده است.
نان‌های ایرانی شورترند
از سوی دیگر رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: گندم نامرغوب وقتی در کارخانجات ایرانی تبدیل به آرد می‌شود، گلوتن پایینی دارد و نانوا برای تقویت شبکه گلوتنی، نمک بیشتری باید مصرف کند. کاوه زرگران با بیان اینکه در ایران برخلاف دیگر کشورها گندم را کلاس‌بندی شده خریداری نمی‌کنیم، گفت: یعنی گندم کلاس 4 را با گندم کلاس یک به یک قیمت و به صورت تضمینی تهیه می‌کنیم. به گزارش تسنیم، زرگران افزود: نمک و چربی و شکر در ایران در حد بالا مصرف می‌شود.


Page Generated in 0/0059 sec