printlogo


کد خبر: 151023تاریخ: 1394/10/6 00:00
چهارگوشه

کشف تجهیزات شیمیایی تروریست‌ها در سوریه
در پی عملیات ارتش سوریه در کوهستان ضاحیه و روستاهای عطیره و الکبیره در استان لاذقیه، تروریست‌های داعش و جیش الفتح متحمل تلفات سنگینی شدند. نیروهای امنیتی سوریه با انجام این عملیات موفق به پاکسازی یک بیمارستان صحرایی در مزرعه دغدغان شدند که در پی آن به تجهیزاتی دست یافتند که در استفاده از سلاح‌های شیمیایی کاربرد دارند.  نیروهای امنیتی سوریه می‌گویند این تجهیزات ساخت کشورهای ترکیه، قطر، عربستان‌سعودی و آمریکاست. نیروهای سوری همچنین از قصد تروریست‌ها برای انجام حملات شیمیایی در نقاط مختلف سوریه خبر دادند.

ترکیه به‌دنبال خرید تجهیزات نظامی از اسرائیل
منابع خبری از تلاش ترکیه برای ازسرگیری همکاری نظامی با رژیم صهیونیستی پس از آغاز گفت‌وگو برای عادی‌سازی روابط بین آنکارا و تل‌آویو پس از 5 سال رکود خبر می‌دهند.  به گزارش روزنامه تودی زمان ترکیه و به نقل از منابع نظامی این کشور، آنکارا به دنبال خرید تجهیزات نظامی از جمله پهپاد‎های شناسایی پیشرفته از اسرائیل است.

تظاهرات ضددولتی در بحرین
مردم بحرین با برپایی تظاهراتی بار دیگر ضمن اعلام مخالفت خود با رژیم آل‌خلیفه، خواستار اجرای آزادی و دموکراسی در این امیرنشین شدند. در این تظاهرات که روز جمعه در چند شهر و روستا برگزار شد تظاهرکنندگان بر خواسته اصلی خود یعنی آزادی زندانیان سیاسی و اصلاح ساختار حکومت در این کشور تاکید کردند. همچنین تظاهرکنندگان سرکوب اعتراض‌ها به دست نیروهای امنیتی را بشدت محکوم کردند.

 بارزانی در استانبول
نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و خواهرزاده دیکتاتور این اقلیم دیروز وارد استانبول شد. در شرایطی که نیروهای ترکیه به تحریک و درخواست مسعود بارزانی، رئیس اقلیم به صورت غیرقانونی وارد شمال عراق شده‌اند و به دنبال نامه مداخله‌گرانه بارزانی برای سعودی‌ها، سفر مزبور حساسیت‌های بسیاری را در بغداد برانگیخته است. به گزارش سی‌ان‌ان، نیچروان بارزانی در این سفر با اردوغان و داووداوغلو، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ترکیه درباره روابط دوجانبه، نحوه مبارزه با تروریسم و چندین مساله منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد اما به نظر می‌رسد بهانه اصلی این دیدار ایجاد زمینه ادامه دخالت‌های ترکیه در عراق باشد.
 


Page Generated in 0/0061 sec