printlogo


کد خبر: 151282تاریخ: 1394/10/13 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام شجاعی
در پی رحلت عالم عارف و اخلاقی، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمد شجاعی رضوان‌الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت استاد اخلاق و سالک الی‌الله مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمد شجاعی رضوان‌الله علیه را به خانواده مکرم و ارادتمندان و شاگردان و مستفیدان از بیانات ایشان تسلیت عرض می‌کنم. این عالم عارف و اخلاقی با افادات معنوی و اثرگذار خود که برخی از آن از رسانه ملی پخش می‌شد و با نفس گرم و شیرین خود که از دلی با معرفت برمی‌خاست، جوانان و جویندگان بسیاری را به جاده معارف حقیقی رهنمون بود و دارای حق بزرگی بر جامعه جوان کشور است. از خداوند متعال بهترین پاداش صالحان را برای این عالم ربانی مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
12 دی‌ماه 1394

رهبری درباره صنایع دفاعی تصمیم می‌گیرند
وزیر دفاع گفت از همان ابتدای مذاکرات تاکید شد صنعت دفاعی کشور ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد و درباره این صنعت رهبری، مردم و نظام تصمیم می‌گیرند. سردار حسین دهقان گفت: از زمان آغاز و در طول مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 همواره بر این تاکید داشتیم که هیچ موضوعی، جز بحث هسته‌ای، مورد مذاکره نخواهد بود، مباحث دفاعی مربوط به امنیت کشور بوده و  پیرامون این موضوع رهبری، ملت و نظام، متناسب با شرایط، تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.سردار دهقان تاکید کرد: امروز روز امتحان 1+5  است و لازمه اجرای برجام پایبندی طرف مقابل به تعهداتش است و اگر این کشورها بر تعهدات خود پایبند نباشند و از ابزارهای خود برای نقض برجام  استفاده کنند، این مساله قطعاً  عاملی برای توقف برجام  و منجر به نقض آن نیز خواهد شد. وزیر دفاع گفت: در  نامه اخیر ریاست محترم جمهوری  تاکید بر این است که ضمن اینکه توان دفاعی خود را مورد مذاکره و  معامله نمی‌دانیم، براساس اهداف و منافع ملی خود تصمیم می‌گیریم و به میزان نیاز خود، قدرت دفاعی کشور را توسعه و گسترش می‌دهیم. سردار دهقان گفت: برد موشک‌ها فعلاً در حد اعلام شده قبلی است و در صورتی که تهدیدات فراتر  از  برد فعلی باشد، قادر هستیم با تکیه بر توان بالای فناورانه، انسانی  و زیرساخت‌های صنعت دفاعی هر نوع موشک با هر نوع ماموریتی را  به جز ماموریت‌های کشتار جمعی  طراحی و تولید کنیم.

کمیسیون برجام در حال تدوین «گزارش تفصیلی برجام»
رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون در حال تدوین «گزارش تفصیلی برجام» است. علیرضا زاکانی افزود: در حال حاضر کمیسیون برجام مجلس در حال تهیه و تدوین گزارش تفصیلی برجام است که در آن به صورت مبسوط به مباحث مختلف برجام پرداخته شده و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته است. زاکانی همچنین با اشاره به گزارش کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، به فارس گفت: کار مربوط به تدوین گزارش تفصیلی پس از قرائت گزارش اولیه آغاز شده است.

سپاه در تلگرام کانال رسمی ندارد
مسؤول روابط عمومی کل سپاه با جعلی خواندن صفحات منتسب به سپاه در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد: سپاه در شبکه‌های اجتماعی کانال رسمی ندارد. در پی انتشار برخی اخبار در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر راه‌اندازی رسمی کانال تلگرام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار رمضان شریف مسؤول روابط عمومی کل سپاه گفت: انتشار برخی اخبار منتشره در زمینه راه‌اندازی کانال تلگرام توسط سپاه تکذیب و تأکید می‌شود سپاه در شبکه‌های اجتماعی کانال رسمی ندارد و صفحات منتسب به سپاه در این شبکه‌ها جعلی است. وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخبار و گزارشات رسمی مربوط به عملکرد و مواضع خود را از طریق سایت سپاه نیوز به نشانی www.sepahnews.com منتشر و در اختیار افکار عمومی و علاقه‌مندان
 قرار می‌دهد.


Page Generated in 0/0055 sec