printlogo


کد خبر: 151294تاریخ: 1394/10/13 00:00
اخبار کوتاه

توقف توزیع برنج آلوده و تاریخ گذشته
براساس اخطار صورت گرفته در مجلس، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده برنامه‌ای برای توزیع برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته ندارد.  عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام  اینکه توزیع برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته به‌طور کامل متوقف شد، به تسنیم گفت: توزیع برنج تاریخ مصرف گذشته غرب کشور که در انبارهای شرکت غله وجود داشت به‌طور کامل متوقف شده و مسؤولان شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کردند تا امروز حتی یک کیلوگرم از این محصول بین مردم توزیع نشده است.  وی افزود: براساس اخطار صورت گرفته، شرکت بازرگانی دولتی ایران دیگر برنامه‌ای برای توزیع این محصولات ندارد اما درصورتی که این شرکت قصد انکار وجود این برنج‌ها را در انبارهای خود داشته باشد، عکس‌های آن موجود و قابل انتشار است. وی تأکید کرد: قصد من از اعلام این خبر جنجال‌سازی نبود و به‌دنبال حل مساله و جلوگیری از جابه‌جایی برنج‌های آلوده و تاریخ مصرف گذشته بودم.
مسکن‌مهر هسا را متوقف کنید
وزیر راه‌وشهرسازی در پاسخ به نامه‌ مدیرعامل شهرهای جدید ایران درباره تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن‌مهر هسا دستور طبقه‌بندی پروژه‌ها و خارج کردن واحدهای مسکن‌مهر بدون متقاضی هسا از طرح مسکن‌مهر را داد. به گزارش تسنیم، عباس آخوندی در این نامه نوشته است پس از دریافت گزارش از وضعیت پیشرفت فیزیکی و دیگر اطلاعات مربوط به پروژه‌های مسکن‌مهر هسا، نیازی به تشکیل جلسه با وزیر دفاع نیست بنابراین اولا خودتان پروژه‌ها را طبقه‌بندی کنید و سپس واحدهایی را که فاقد متقاضی است از مجموعه مسکن‌مهر خارج کنید و به‌صورت مستقل درباره آنها تصمیم بگیرید. درباره شرکت هسا نیز می‌توانید تعیین تکلیف کنید و در مواردی که به توافق می‌رسید مستقیما با پیمانکاران دست دوم آنها کار کنید. در هر صورت براساس قرارداد و شرایط عمومی پیمان، تصمیم بگیرید و هیچ توجهی به مالکیت نهایی این شرکت نداشته باشید.
لبنی‌ها شیرخام را گران‌تر نخریدند
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه 2 هفته از مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت خرید شیرخام دامداران از سوی کارخانجات صنایع لبنی گذشته اما هنوز افزایش نرخ شیرخام اعمال نشده است، نسبت به این موضوع انتقاد کرد. علیرضا عزیزاللهی با بیان اینکه قرار است امروز جلسه‌ای در ‌این‌باره در سازمان حمایت برگزار شود، افزود: در این جلسه درباره زمان اجرا و تعیین تکلیف این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود. وی ادامه داد: بحثی که صنایع مطرح می‌کنند این است که خرید شیرخام براساس کیفیت آن انجام شود که ما با این کار مخالفیم چون این یک تاکتیک است. عزیزاللهی افزود: کیفیت شیرخام توسط دامداران تعیین نمی‌شود بلکه کارخانجات این کار را انجام می‌دهند و به هر نحوی می‌توانند با آن بازی کنند. وی اضافه کرد: خرید توافقی شیرخام توسط دولت حدود ۲۰ روز است متوقف است.
کاهش ۸ میلیون لیتری مصرف گازوئیل
با اجرای طرح اختصاص سوخت دیزل براساس پیمایش علاوه بر کسب رضایت مردم، در مهر و آبان نسبت به ماه‌های قبل از آن روزانه لااقل 8 میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده است.  قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امروز در مقایسه با میانگین مصرف سال 93 ناوگان حمل‌ونقل دیزلی روزانه 12 میلیون لیتر سوخت کمتری مصرف می‌کند. خورشیدی ادامه داد: میانگین مصرف ناوگان حمل‌ونقل دیزلی در سال 93 روزانه 54 میلیون لیتر بوده است اما اکنون به 42 میلیون لیتر کاهش یافته است. وی تاکید کرد: در گذشته سقف سوختی که به اتوبوس‌ها تحویل می‌شد 9 هزار لیتر در ماه بود اما امروز این سقف را روی 12 هزار لیتر برده‌ایم. وی اضافه کرد: نرخ یارانه‌ای گازوئیل 300 تومان است اما با استفاده از کارت اضطراری 600 تومان است که به موارد اضطراری یا کامیون‌های ترانزیتی خارجی محدود می‌شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec