printlogo


کد خبر: 151295تاریخ: 1394/10/13 00:00
اخبار

 پرداخت وام مسکن
تا ۵۰ درصد قیمت خرید
به‌دنبال افزایش زمان بازپرداخت وام مسکن تا  15، 20 و 30 سال هستیم و اینها برنامه‌های بلندمدتی است که در چارچوب بانک توسعه‌ای مسکن اجرا می‌شود. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی با بیان این مطلب گفت: هدف‌گذاری ما پرداخت وام خرید تا ۵۰ درصد قیمت مسکن است. به گزارش تسنیم، علی چگنی افزود: اگر تورم کشور تک‌رقمی شود می‌توان مبلغ اقساط را کاهش داد که با کاهش آن، استقبال از وام مسکن هم از سوی مردم افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: برنامه‌های ما در نهایت 30 تا 40 ساله است و نمی‌توانیم وام مسکن با بازپرداخت 60 ساله را برنامه‌ریزی کنیم. در همین باره بانک مسکن اعلام کرد:‌ به منظور رونق بخش مسکن و سهولت در امر خانه‌دار شدن مشتریان، سقف تسهیلات خرید و احداث واحد مسکونی از محل حساب‌های تعهدی جزو حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به صورت توام، با اوراق صندوق ممتاز افزایش می‌یابد. بنابراین دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یا پس‌انداز مسکن جوانان از روز شنبه مورخ ۱۲دی ماه سال جاری می‌توانند علاوه بر استفاده از امتیاز حساب خود به صورت توام، از اوراق صندوق ممتاز تا سقف‌های ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال با توجه به مناطق مختلف جغرافیایی برای خرید و احداث واحد مسکونی از تسهیلات به صورت توام بانک مسکن استفاده کنند.
کاهش حجم معاملات مسکن در آذرماه
در همین حال رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران از کاهش 8/2 درصدی حجم معاملات مسکن در آذر امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد. به گزارش مهر، حسام عقبایی در این‌باره گفت: حجم معاملات در آذر نسبت به ماه آبان افزایش داشته است. به‌طوری‌که آمار و ارقام نشان می‌دهد در آذرماه ۱۲ هزار و ۶۳۸ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است. درحالی که در آبان ماه ۱۲ هزار و ۵۶ واحد مسکونی در تهران معامله شده بود. وی درباره پیش‌بینی رشد حجمی معاملات در دی‌ماه نیز گفت: شواهد نشان می‌دهد انتظار افزایش حجم معاملات دور از انتظار نیست و احتمال رشد حجم معاملات در دی‌ماه وجود دارد.


تولید ۶۸۰ هزار خودرو در 9 ماه
در ۹ ماهه منتهی به آذر امسال‌ تولید انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی کشور به مرز ۶۸۲ هزارو ۱۸۲ دستگاه رسید. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مدت خودروهای سواری نیز به تعداد ۶۲۶ هزار و ۱۸۱ دستگاه تولید شده است. همچنین در آذر امسال نیز به تعداد ۷۸هزارو ۷۰۷دستگاه انواع خودرو و تعداد ۷۲هزار و ۸۷ دستگاه خودروی سواری تولید شده است. البته در آبان امسال، وانت به تعداد۵ هزار و۸۳۳ دستگاه، کامیون به تعداد ۶۶۸ دستگاه، اتوبوس به تعداد ۸۵ و مینی‌بوس به تعداد۳۴ دستگاه تولید شده است.


بودجه بدهید، برق گران نشود
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از کسری منابع جاری صنعت برق به میزان ۸ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان خبر داد. به گزارش تسنیم، هوشنگ فلاحتیان در نشست مشترک معاون اول رئیس‌جمهور با مدیران ارشد وزارت نیرو اظهار داشت: سالانه حدود 230 میلیارد کیلووات ساعت برق می‌فروشیم که اکنون قیمت تمام‌شده هر کیلووات ساعت برق 100 تومان است اما هر کیلووات برق 60 تومان به فروش می‌رسد که از این 60 تومان در نهایت 13 تومان درآمد وزارت نیرو است. وی افزود: ما فقط کسری جاری‌مان 8 هزار و 510 میلیارد تومان است و حدود 4 هزار و 750 میلیارد تومان کسری سرمایه‌ای داریم. فلاحتیان تصریح کرد: اگر بخواهیم تعرفه‌های برق را برای سال آینده ثابت نگه داریم باید این 8 هزار و 510 میلیارد تومان در بودجه در ردیفی جداگانه به وزارت نیرو پرداخت شود. فلاحتیان خاطرنشان کرد: در پایان سال 93 میزان بدهی ما 25 هزار میلیارد تومان بود که از این رقم 16 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی و 8 هزار و 100 میلیارد تومان بدهی به فروشندگان بخش خصوصی تولیدکننده برق بود و 630 میلیارد تومان به پیمانکاران صنعت برق بدهکاریم. وی افزود: قرارداد ایجاد 8 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی بسته شده و دولت در آیین‌نامه‌ای مکلف است منابع مالی ناشی از صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌گذاران این بخش را پرداخت کند اما مشخص نیست کدام بخشی از دولت تضمین‌کننده پرداخت این منابع مالی به سرمایه‌گذاران است.


Page Generated in 0/0060 sec