printlogo


کد خبر: 151304تاریخ: 1394/10/13 00:00
نبض جامعه

فرمانده ناجا مطرح کرد
آخرین وضعیت فیلترینگ تلگرام
فرمانده نیروی انتظامی آخرین وضعیت فیلترینگ تلگرام را تشریح کرد. به گزارش
«وطن امروز»، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی از افتتاح مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا خبر داد و گفت: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا پس از 3 ماه کار پی‌درپی افتتاح شد و در آن شهروندان می‌توانند پیشنهادات، شکایات و گزارش‌های خود را به پلیس فتا انتقال داده و از پلیس نیز مشورت بگیرند ضمن اینکه ما نیز با استفاده از این سامانه که ارتباط با آن از طریق سایت پلیس خواهد بود، درصددیم هشدارها و اطلاعیه‌های لازم را درباره آسیب‌ها و پیامدهای فضای مجازی به شهروندان ارائه دهیم.  اشتری افزود: ظرف کمتر از 10 دقیقه به پرسش‌ها و گزارش‌های شهروندان پاسخ داده خواهد شد مگر اینکه خطوط ما اشغال باشد. اشتری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره آخرین وضعیت «تلگرام» و تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ این شبکه پرطرفدار در کشور اظهار داشت: طبق آمارهای اعلام شده از سوی دستگاه‌های مربوط، درصد قابل توجهی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند. موضوع تلگرام در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح شده و ما در این زمینه اختلافی با دیگر اعضا نداریم و در مجموع به هر نتیجه‌ای که این کارگروه برسد، ما عمل کرده و آن را اعلام خواهیم کرد.  فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: با توجه به تعطیل شدن یکی از جلسات کارگروه، تصمیم درباره تلگرام در جلسات آتی اتخاذ خواهد شد.

چاقی 15درصد کودکان ایرانی
براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 12 تا 15 درصد کودکان زیر 18 سال در ایران به درجاتی از اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند. به گزارش «وطن امروز» حسین دلشاد، رئیس دفتر تحقیقات ریزمغذی‌های پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم  در این باره اظهار داشت: آمارها حاصل از مطالعات محلی و ملی در کشور، میزان شیوع اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان را قابل توجه نشان می‌دهد و در نقاط گوناگون این اضافه وزن و چاقی بین 5 تا 35 درصد متفاوت گزارش شده است.
به گفته رئیس دفتر تحقیقات ریزمغذی‌های پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم، براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 12 تا 15 درصد کودکان زیر 18 سال در ایران به درجاتی از اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند.وی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد شیوع این معضل بهداشتی بویژه در مناطق شهری کشور به طور قابل‌توجهی بیشتر از مناطق روستایی است. دلشاد یکی از علل عمده این تفاوت را در شیوه زندگی خانوارهای شهری و روستایی عنوان کرد و یادآور شد: کودکان و نوجوانان در مناطق شهری فعالیت‌های جسمی کمتری دارند، پیروی از شیوه زندگی ماشینی در آنها بیشتر است و الگوی تغذیه آنها به رژیم غذایی ناسالم تغییر یافته است. وی به نقش عوامل ژنتیکی و اپی ژنتیکی در چاقی افراد اشاره کرد و افزود: اپی ژنتیک، جهشی است که در ژن‌ها ایجاد می‌شود و این تغییرات اپی ژنتیکی ارتباط واسطه‌های شیمیایی در مغز را به هم می‌زنند به طوری که برآیند این تغییرات، افزایش اشتها و دریافت مواد غذایی کالری‌زا است.

برگزاری همایش
«پیام‌آوران مهربانی»
همایش پیام‌آوران مهربانی به همت بهزیستی شمیرانات در تالار امام علی(ع) دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و از خیرین شهرستان شمیرانات با اهدای تندیس، تجلیل و تقدیر به عمل آمد. به گزارش«وطن امروز»، در این همایش که احمد دلبری، رئیس بهزیستی استان تهران، مصطفی راستینه، رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، عزت‌الله خان‌محمدی، فرماندار شمیرانات، حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی بهزیستی کشور، شهریور، مدیرکل اجتماعی استانداری تهران، زارعی، رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی کشور، بتو، مدیرکل توسعه فرهنگ حقوقی قوه‌قضائیه و تعدادی از جامعه‌شناسان حضور داشتند، موضوعات گوناگون درباره آسیب‌های اجتماعی مطرح شد.  در جریان همایش پیام‌آوران مهربانی، فریبا درخشان‌نیا، مدیر بهزیستی شمیرانات با تاکید بر جدی گرفتن نقش خیران در کاهش آسیب اجتماعی بیان داشت: توانمندسازی جامعه معلولان بخشی از اهداف بهزیستی شمیرانات طی یک سال گذشته بوده است؛ همچنین سعی شده در این میان از معلولان و نابینایان و کم‌بینایانی که در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و اقتصادی توانایی‌هایی از خود ارائه کرده‌اند، تجلیل به عمل‌ آید.


Page Generated in 0/0058 sec