printlogo


کد خبر: 151315تاریخ: 1394/10/13 00:00
محمد حیدری، دبیر جشنواره فیلم فجر در نخستین نشست خبری:
جشنواره فیلم فجر پاسخگوی نمایش همه فیلم‌ها نیست

گروه فرهنگ و هنر: نخستین نشست خبری دبیر جدید جشنواره فیلم فجر، آغازی رسمی برای رسانه‌ای شدن فعالیت‌های دبیرخانه سی‌وچهارم جشنواره فیلم فجر بود. نشستی که با حضور اهالی رسانه و مهتاب کرامتی، مشاور هنری جشنواره برگزار شد و در پایان آن نخستین پوستر جشنواره فیلم فجر با نقشی برجسته از استاد خسرو شکیبایی رونمایی شد.  بعد از سخنان اولیه سیدصادق موسوی، مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره نوبت به محمد حیدری، دبیر جشنواره سی‌وچهارم رسید تا درباره فراخوان جشنواره توضیحاتی ارائه دهد و در ادامه به سیمرغ‌های این دوره از جشنواره اشاره داشته باشد.  وی در این باره یادآور شد: بحث‌های زیادی درباره کم کردن جوایز جشنواره فیلم فجر داشتیم، همانطور که می‌دانیم جشنواره علاوه بر جشن سینمای ایران، رویدادی رقابتی است که 33 دوره آن تاکنون سپری شده و بخش زیادی از تولیدات سینمای ایران در این جشنواره رونمایی می‌شود که قطعا مدت زمان برگزاری ۱۰ روزه جشنواره فیلم فجر پاسخگوی نمایش همه تولیدات سینمای ایران در یک‌سال نیست.
دبیر جشنواره فیلم فجر با تاکید بر اینکه هدف ما این بوده که هیچ‌گونه اظهارنظر رسمی درباره فیلم‌ها پیش از انتخاب کامل آثار وجود نداشته باشد، درباره آغاز به کار هیات انتخاب گفت: هیات انتخاب از ۱۲ آذر کار خود را آغاز کرده و طبق جدول زمانبندی تا ۲۰ دی ماه فیلم‌های بخش‌های مختلف جشنواره در بخش رقابتی معرفی خواهند شد.  وی ادامه داد: با عدم معرفی هیات انتخاب، از اظهارنظر شخصی این عزیزان درباره فیلم‌ها جلوگیری شد، نظرات شخصی هر یک از اعضای هیات انتخاب در صورتی که به جمع‌بندی نهایی نرسیده باشد می‌تواند برای یک فیلم شرایط حاشیه‌ای ایجاد کند که در سال‌های گذشته شاهد این اتفاق بودیم.  محمد حیدری درباره بخش هنر و تجربه گفت: در بخش هنر و تجربه 76 فیلم فرم پر کردند که 5 فیلم به جشنواره نرسید و در نهایت 73 فیلم مورد بازبینی هیات‌انتخاب قرار گرفت.
حیدری درباره وضعیت «آشغال‌های دوست‌داشتنی» گفت: این فیلم به معضل هر ساله جشنواره تبدیل شده است. این فیلم در دوره سی و دوم فرم پر کرده و در این 2 سال این فیلم باید پروانه نمایش می‌گرفت که نگرفت، به همین دلایل فیلم را برای هیات انتخاب نمایش ندادیم.
دبیر جشنواره سی‌وچهارم در ادامه تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر، جشن مردمی سینمای ایران است و جشنواره سیاسی نیست. انتخابات هم در زمان خودش انجام می‌شود و ما را با سیاست کاری نیست. در ادامه برنامه با پخش تیزری آثار راه یافته به بخش نگاه نو جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر اعلام شد که شامل فیلم‌های «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی، «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری، «من» به کارگردانی سهیل بیرقی، «گیتا» به کارگردانی مسعود مددی، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی، «لاک قرمز» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، «خماری» به کارگردانی داریوش غذبانی و «متولد 65» به کارگردانی مجید توکلی است.
 


Page Generated in 0/0052 sec