printlogo


کد خبر: 151318تاریخ: 1394/10/13 00:00
اخبار

کتاب «حقیقت سمیر» درباره سمیر قنطار رونمایی می‌شود
مراسم «حقیقت سمیر» بزرگداشت شهید «سمیر قنطار» با حضور همرزمان این شهید ۱۳ دی‌ماه از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.  به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری، محور این برنامه معرفی ابعاد شخصیتی و فعالیت‌های این شهید است و سخنرانان دعوت‌شده به این مراسم از افرادی هستند که با وی آشنایی داشته‌اند و در زمینه مقاومت و ایثارگری در حزب‌الله لبنان صاحب‌ نظر و پژوهش هستند. در این مراسم از کتاب «حقیقت سمیر» که توسط یعقوب توکلی پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی درباره شخصیت و فعالیت‌های این شهید لبنانی نوشته است رونمایی خواهد شد.  این مراسم با شعرخوانی شاعران حوزه هنری و ذکر خاطره‌گویی با محوریت شخصیت و شهادت شهید قنطار همراه خواهد بود. «شهید سمیر قنطار» از فرماندهان مقاومت حزب‌الله لبنان، 29 آذرماه مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در سن 53 سالگی در اثر حمله راکتی رژیم صهیونیستی در قنیطره، در نزدیکی دمشق سوریه به شهادت رسید.

فتنه زیر ذره‌بین قرآن و معصومین(ع) منتشر شد
«فتنه زیر ذره‌بین قرآن و معصومین»، دومین مجلد از مجموعه «آداب بندگی» بوده که به‌ کوشش امیر حسین‌زاده تالیف شده است. اثری که به بحث فتنه در آیات و روایات قرآن می‌پردازد. به گزارش تسنیم، امیر حسین‌زاده نویسنده از انتشار کتاب مجموعه 313 جلدی «آداب بندگی» خبر داد و گفت: این کتاب حاصل 20 سال پژوهش بنده در حوزه قرآن و عترت است. نکته‌‌های این مجموعه کوتاه، کاربردی و عصاره ترجمه‌ها و تفاسیر مختلف قرآن و  مجموعه‌های حدیثی اخلاقی است. وی ادامه داد: این کتاب منبع مناسبی برای مسابقات و هدایای معنوی فرهنگی مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، هیأت‌ها، ادارات، سازمان‌ها، نهادها، وزارتخانه‌ها، اردوهای فرهنگی - مذهبی و... است.  

شعر جالب حدادعادل درباره آلودگی هوا
 باران ببار بر من و شهر و دیار من
باران ببار بر من و باغ و بهار من
 باران بشوی دود و دم از آسمان شهر
باران ببر غبار غم از روزگار من
 باران چرا ز خانه ما پا کشیده‌ای
ای یار بی‌تکلف پیرار و پار من
دیری سـت دور مانده‌ام از چکه چکه‌ات
باز ‌آی و ساعتی بنشین در کنار من
باران به چشم روشنی من نیامدی
کی می‌رسد به سر این انتظار من
باران مهربان ز چه نامهربان شدی
آبی بزن به جان و دل پر شرار من
مُردم بدان امید که آیی به دیدنم
«ای وای بر من و دل امیدوار من»
باران مرا ز قحطی دیرینه وا رهان
بشکن طلسم تشنگی ناگوار من
باران نشسته‌ام که ببینم چه می‌کنی
با خوشه‌های تشنه‌ لب کشتزار من
وارونگی‌ست قسمت این بخت واژگون
آلودگی‌سـت دغدغه و خار خار من
باران شب فروز سحر زاد من ببار
ای چلچراغ روشن شب‌های تار من
ای آنکه در لطافت طبعت خلاف نیست
ای میهمان ساده دل بردبار من
ای باد اگر نیایی و باران نیاوری
بر باد می‌رود هنر و ابتکار من
مردم در انتظار، طبیعت در انتظار
این است شرح قصه شهر و دیار من

معرفی «روش تحلیل سیاسی»
در نماز جمعه‌ سراسر کشور
به مناسبت یوم‌الله 9 دی، کتاب «روش تحلیل سیاسی» با هدف بصیرت‌بخشی در عرصه‌های سیاسی و آموختن چگونگی برخورد صحیح با رویدادهای اجتماعی، در بیش از 800 نماز جمعه سراسر کشور معرفی شد. کتاب «روش تحلیل سیاسی» اثر مؤسسه پژوهشی - فرهنگی انقلاب اسلامی با تأکید بر اصول کاربردی تحلیل سیاسی صحیح که در لا‌به‌لای بیانات مقام‌ معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته به دنبال ارائه‌ روشی منسجم و منطقی برای تحلیل مسائل و پدیده‌ها در چارچوب انقلاب اسلامی است. کتاب «روش تحلیل سیاسی» ابتدا به مقدمات و پیش‌نیازهای ضروری برای تحلیل سیاسی صحیح اشاره کرده و سپس به بیان مهارت‌ها پرداخته است.


Page Generated in 0/0067 sec