printlogo


کد خبر: 151319تاریخ: 1394/10/13 00:00
رویدادها

محمدعلی اینانلو، مستندساز و فعال محیط‌زیست درگذشت
محمدعلی اینانلو، مجری تلویزیون و فعال محیط زیست کشور صبح روز شنبه در سن 68 سالگی در بیمارستان آتیه تهران بدرود حیات گفت. محمدعلی اینانلو که متولد 2 فروردین 1326 در قزوین بود، در شهریور امسال براثر یک ضایعه مغزی در بیمارستان بستری شده بود و مدتی تحت درمان بود. زنده‌یاد «اینانلو» دارای سابقه 40 سال طبیعت‌گردی در ایران بود و آموخته‌های خود را به صورت نوشته و فیلم درآورده است. همچنین او از مبتکران کلاس‌های آموزش اکوتوریسم در ایران و دارای مدرک کارشناسی در رشته ادبیات است و در زمینه کار در رسانه‌های مکتوب و تصویری ایران سوابق متعددی داشت. اینانلو همچنین از منتقدان مدیریت معصومه ابتکار در سازمان محیط‌زیست بود.

حضور ابراهیم حاتمی‌کیا در فیلمی درباره نادر ابراهیمی
فیلم مستند «بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم» که از نام یکی از آثار نادر ابراهیمی برداشته شده است، به مبارزات انقلابی نادر برای رسیدن به جامعه ایده‌آل از دهه 30 تا دهه 70 شمسی می‌پردازد و در این مستند 60 دقیقه‌ای شاهد حضور شخصیت‌هایی چون کیومرث پوراحمد، ابراهیم حاتمی‌کیا، فرزانه منصوری (همسر نادر ابراهیمی)، اکبر عالمی، مصطفی رحماندوست و جمشید گرگین هستیم که هرکدام از منظری به صحبت درباره عملکرد نادر ابراهیمی در دهه‌های مختلف تاریخ معاصر ایران می‌پردازند. این مستند به کارگردانی محمدحسن یادگاری ساخته شده است.

انتشار خاطرات شهید مدافع حرم در «ابومریم»
کتاب «ابومریم» حاوی خاطراتی از سردار شهید تقوی‌فر از شهدای مدافع حرم منتشر شد. به گزارش فارس، «ابومریم» کتابی است از خاطرات سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج سیدحمید تقو‌ی‌فر از شهدای مدافع حرم که جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که سال گذشته به فیض شهادت نائل آمد. این کتاب دارای 45 خاطره از شهید به نقل از همسر شهید است که بازگو شده و در کتاب قرار گرفته همچنین یک سخنرانی از شهید در سال‌های اولیه دهه 70 درباره آزادسازی سوسنگرد نیز در کتاب آمده است. در کتاب «ابومریم» یک مصاحبه که بعد از شهادت او منتشر شده بود نیز قرار داده شده است. در بخش دیگری نیز پیام‌های شخصیت‌های کشوری و لشکری برای شهادت این شهید در کتاب قرار داده شده است. پیام حزب جمعیت اسلامی کردستان عراق و جنبش 14 فوریه بحرین در کنار تعدادی شعر در وصف شهید در این کتاب کنار هم قرار گرفته است. همچنین بیش از 80 تصویر از کودکی تا سال‌های آخر زندگی شهید نیز در کتاب منتشر شده است.

بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
قصد داشتند توقیف «خانه دختر» را گردن مجلس بیندازند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره توقیف «خانه دختر» گفت: این مساله ربطی به کمیسیون فرهنگی ندارد، اینکه بر گردن کمیسیون فرهنگی مجلس می‌اندازند، برای این است که از عواقبش می‌ترسند و وزارت ارشاد باید از صفر تا صد مسؤولیت آن را برعهده گیرد. بیژن نوباوه در یازدهمین قسمت از برنامه سینمایی «هفت» درباره وضعیت قانونگذاری در سینمای ایران و اختیارات مجلس بیان داشت: موضوع ما در سینمای ایران فراتر از یک دولت و مجلس است. من 2 دوره در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور دارم، همواره فیلم‌هایی ساخته می‌شد که فروش نمی‌رفت و بعد فیلمساز سراغ ما می‌آمد و می‌گفت اگر ممکن است به من کمک کنید تا هزینه تولید فیلمم تامین شود. نوباوه افزود: یکی از تهیه‌کنندگانی که اخیرا فیلمش اکران شد و اصلا فروش نکرد به من گفت چگونه می‌توانی به من کمک کنی؟ گفتم همین که سکوت می‌کنم بزرگ‌ترین کمک است. تو مخاطب را نتوانستی به سینماها بکشانی. در همین فیلم‌هایی که با پول دولتی ساخته می‌شود می‌بینیم مخاطبی جذب نمی‌شود و نتیجه نمی‌دهد.


Page Generated in 0/0090 sec