printlogo


کد خبر: 151327تاریخ: 1394/10/13 00:00
چهارگوشه

اتهامات نظامیان انگلیسی در عراق
ایندیپندنت در گزارشی نوشت شماری از نظامیان انگلیسی که در جنوب عراق حضور داشتند به دلیل ارتکاب جرم و نقض حقوق شهروندان عراقی محاکمه خواهند شد. این روزنامه انگلیسی به نقل از کمیته تشکیل شده از سوی دولت انگلیس برای تحقیق درباره اتهامات مطرح شده علیه نظامیان انگلیسی، تأکید کرد این کمیته مدارک کافی را درباره اتهامات شکنجه و قتل شهروندان در استان بصره دریافت کرده است.

کناره‌گیری رئیس‌جمهوری ایسلند پس از 20 سال
 اولافور راگنار گریمسون، رئیس‌جمهور ایسلند در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی گفت زمان مناسبی است که به دلیل حل و فصل برخی مشکلات سیاسی از جمله در زمینه درخواست رسمی کشورش برای عضویت در اتحادیه اروپایی و بازیابی بحران اقتصادی از قدرت کناره‌گیری کند. گریمسون پنجمین رئیس‌جمهور ایسلند است و از سال 1996 تاکنون برای 5 دوره متوالی به این سمت که تا حد زیادی حالت تشریفاتی دارد انتخاب شده است.

هلاکت 2 صهیونیست در تل‌آویو
نخستین روز از سال جدید میلادی، تیراندازی فرد یا افراد ناشناس به کشته‌شدن 2 شهرک‌نشین صهیونیست در تل‌آویو منجر شد. در همین حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی و فلسطینی اعلام کردند کسی که دست به عملیات علیه اسرائیلی‌ها در مرکز تل‌آویو زده بود یک جوان 29 ساله فلسطینی به نام «محمد ملحم» است. به گفته منابع، محمد ملحم زمانی قصد داشت سلاح یک سرباز اسرائیلی را برای انتقام گرفتن از نیروهای رژیم صهیونیستی به خاطر کشتن پسرعمویش در سال 2007 برباید اما بازداشت شد و بعدا به
5 سال حبس محکوم شد.

چرا قطر بمب‌های روسی را از اوکراین می‌خرد؟
به دنبال بمباران ارتش سوریه توسط هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی(تحت هدایت آمریکا)، ماه گذشته - 6 دسامبر- گروه هکرهای «سایبر برکوت» (عقاب طلایی) که یک انجمن سایبری طرفدار روسیه هستند، پرونده‌های تازه‌ای را در اوکراین در سطح عمومی منتشر کردند که نشان می‌دادند قطر بمب‌های ساخت روسیه را از اوکراین خریداری می‌کند تا بتواند مسکو را مورد اتهام قرار دهد. به گفته سوریه، 2 هواپیما از یک اسکادران 4 فروندی ائتلاف هوایی آمریکایی جدا شده و این بمب‌ها را رها کردند که در اثر آن
3 سرباز کشته و 24 نفر دیگر زخمی شدند. این بمباران در وضعیتی صورت گرفت که تروریست‌های تکفیری از زمین به مواضع ارتش حمله می‌کردند ولی پنتاگون هرگونه مسؤولیتی در این‌باره را انکار کرد و نشریات قطری نیز روسیه را به‌خاطر اشتباه در پرتاب بمب متهم دانستند.
 


Page Generated in 0/0064 sec