printlogo


کد خبر: 151344تاریخ: 1394/10/14 00:00
ابراز انزجار مراجع، علما، مسؤولان و مردم نسبت به حکومت آل‌سعود ادامه دارد
ایران جهنم سعودی

گروه سیاسی: دیگ جوشان خشم مردم ایران نسبت به آل‌سعود سرریز شده است. طیف‌های مختلف مردمی در ایران به شکل‌های مختلف نسبت به شهادت مظلومانه آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر واکنش نشان دادند.  به گزارش «وطن امروز»، مردم ایران 2 سال است با مشاهده رفتار خبیثانه آل‌سعود علیه کشورمان، انزجار بی‌سابقه‌ای نسبت به این حکومت متحجر و جاهلی پیدا کرده‌اند! از انفجار سفارت ایران در بیروت با مدیریت افسر اطلاعاتی سعودی تا آزار و اذیت نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده، توطئه نفتی و کاهش قیمت نفت از 110 دلار به 30 دلار و همچنین رفتار بی‌شرمانه در ماجرای کشته شدن 500 زائر مظلوم ایرانی تنها بخشی از اقداماتی است که یک خشم عمومی را در ایران نسبت به آل‌سعود ایجاد کرده است. با اعدام آیت‌الله نمر، بار دیگر این خشم عمومی همانند یک دیگ جوشان فعال و البته این بار به خاطر انفعال عجیب دولت، سرریز شد.  شنبه‌شب در تهران و مشهد مردم معترض با تجمع در مقابل سفارتخانه و کنسولگری سعودی‌ها خشم و نفرت خود را نسبت به آل‌سعود نشان دادند البته متاسفانه از آنجا که معترضان هرگز شاهد رفتار مقتدرانه دولت در مقابله با توطئه‌های سعودی‌ها نبودند، این بار خویشتنداری نکرده، صبرشان لبریز شد و در تهران وارد سفارت سعودی شدند. بخش‌هایی از این سفارتخانه در نتیجه ورود برخی معترضان آتش گرفت. اگرچه به‌رغم انفعال آزاردهنده دولت ایران اما باید خشم مقدس مردم ایران علیه حکومت کثیف آل‌سعود همچنان مدیریت شود اما برخی شاهدان عینی نیز با اشاره به خالی بودن سفارت عربستان هنگام تجمع، تاکید کرده‌اند آتش گرفتن بخش‌هایی از این سفارتخانه به خاطر انفجار گاز بوده است. در مشهد مقدس نیز مردم انقلابی با تجمع در مقابل کنسولگری سعودی‌ها پرچم آل‌سعود را پایین کشیدند.
صبح دیروز نیز تجمعات مردمی در محکومیت آل‌سعود در برخی شهرهای کشورمان برگزار شد. در قم مردم معترض با تجمع در مقابل مسجد اعظم جنایت بزرگ آل‌سعود در به شهادت رساندن آیت‌الله نمر را محکوم کردند. شدت خشم مردم معترض تهران نسبت به آل‌سعود البته روز گذشته نیز نمود یافت. به‌رغم اینکه برنامه تجمع بزرگ دانشجویان در مقابل سفارت سعودی از روز شنبه اعلام شده بود اما استانداری تهران، در راستای سیاست‌های دولت، مجوز قانونی برای این تجمع صادر نکرد! نهایتا تجمع بزرگ مردمی در میدان فلسطین برگزار شد. با این حال البته تعدادی از مردم و دانشجویان براساس اطلاعیه‌های قبلی در مقابل سفارت آل‌سعود تجمع کرده و انزجار و تنفر خود را از حکومت سعودی فریاد زدند.  معترضان با در دست داشتن تصاویر شهید آیت‌الله شیخ النمر، شعارهایی را علیه رژیم آل‌سعود و لزوم مجازات آنها سردادند.
در تجمع مردم معترض در میدان فلسطین نیز بنرهایی با مضامین «آل‌سعود خبیث! انتقام سخت خدا در راه است» و تسلیت هیئات مذهبی تهران مزین به تصاویر شیخ نمر نصب شده بود.
«این آل‌سعود است که در حال سقوط است»، «برای شهادت آماده‌ایم»، «مرگ بر سعودی مزدور آمریکایی»، «مرگ بر آل‌سعود خائن»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «حزب‌الله می‌میرد سازش نمی‌پذیرد»،  «فریاد هر آزاده هیهات منا الذله» و «مذاکره رابطه نیرنگ استکبار است» از جمله‌ شعارهایی بود که تجمع‌کنندگان فریاد می‌زدند. پس از مداحی شعری در وصف شیخ نمر، حجت‌الاسلام احمد پناهیان به سخنرانی پرداخت، سپس صدها نفر از تجمع‌کنندگان پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند. حجت‌الاسلام پناهیان در اجتماع مردم معترض به آل‌سعود در خیابان فلسطین با تأکید بر اینکه شیخ نمر از دست نرفته است و ما پس از شهادتش او را به دست آورده‌ایم، گفت: این همان عرصه امتحانی است که رهبری از آن به عنوان اطلاعیه جهت بیدار شدن جهان اسلام از خواب غفلت یاد کرده‌اند. وی تجمعات اسلامی در واکنش به اعدام شیخ نمر را پژواک حرکت او و نیز حرکت شیخ تقریبی «زکزاکی» خواند و افزود: خدا این عرصه را باز گذاشته است تا ببیند آیا امت اسلام به وظایف خود عمل خواهد کرد یا نه. پناهیان با یادآوری جنایت آل‌سعود در سرزمین منا در مراسم حج امسال که منجر به قربانی شدن 7 هزار زائر خانه خدا شد، گفت: مسؤولان ما در قبال آن فاجعه بسیار سرد موضع گرفتند و صرفاً عنوان کردند این فاجعه به واسطه بی‌تدبیری دولت عربستان رخ داده است. وی با دعوت از دولتمردان و مسؤولان دیپلماسی کشور جهت دست برداشتن از محافظه‌کاری و به کارگیری ادبیات عزت‌مندانه و ادبیات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در پیامی که درباره اعدام شیخ نمر صادر کرده است، این اقدام را عملی غیرانسانی توصیف کرده است؛ ما خطاب به ایشان می‌گوییم شما خود زمانی حنجره انقلاب بوده‌اید. بعید می‌دانیم که درک نکرده باشید اعدام شیخ نمر صرفاً یک حرکت غیرانسانی نبوده، بلکه دستور دستگاه‌های جاسوسی به دست سگ‌های قلاده بر گردنشان بوده است. استاد حوزه و دانشگاه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اعدام شیخ نمر خوی دشمنی با بیداری اسلامی است، بنابراین جواب شما باید محکم‌تر از اینها باشد.  روز گذشته در مشهد و مقابل کنسولگری آل‌سعود، مردم معترض باز هم تجمعی برگزار کرده و خواستار تعطیلی این کنسولگری شدند. ازدحام این تجمع به اندازه‌ای بود که حتی خیابان‌های اطراف نیز مملو از جمعیت شد. مردم معترض با تشییع نمادین شهید آیت‌الله نمر خواستار تعطیلی کنسولگری سعودی‌ها در مشهد شدند. همچنین در این مراسم عروسک‌های نمادین اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و شیخ سلمان توسط مردم حمل و به آتش کشیده شد.
دیه شیخ نمر سقوط آل پلید است
همراه با مردم معترض ایران، واکنش‌های مراجع و علما نیز نسبت به اعدام مظلومانه شهید آیت‌الله نمر باقر النمر ادامه دارد.  در همین راستا آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی با صدور بیانیه‌ای درباره م اعدام شیخ نمر گفت: ریخته شدن خون شیخ نمر دیه‌ای جز سقوط سلطنت سعودی ندارد.  متن بیانیه آیت‌الله جوادی‌آملی به این شرح است: جریان مبارزه‌های این مجاهد نستوه، این عالم بزرگوار، جناب شیخ نمر مورد عنایت ولی عصر(عج) خواهد بود. مسؤولان کم‌خِرَد عربستان سعودی باید بدانند که کتاب الهی ضامن اجرا دارد و ضامن اجرا هم خدای سبحان است. صَدر و ساقه عالَم هم سپاه و ستاد الهی هستند که (لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ) و تهدید خدای سبحان هم چنین است: (مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیهِ سُلْطاناً). عربستان بداند خدا سلطنتی دارد که آل‌سعود را ساقط کند. سلطنت ولی به این نیست که فرزندان او قیام کنند! فرزندان او ذی‌حق هستند ولی ملت بپا خاسته اسلامی حامی فرزندان اوست! علمای حوزه‌های بلاد حامی فرزندان او هستند! نظام مقدس اسلامی حامی فرزندان اوست! این مجموعه عظیم به نام سپاه و ستاد الهی ایستاده است تا وارثان خون این بزرگوار، دیه او را که سقوط سلطنت سعودی است بگیرند، فرمود: (وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیهِ سُلْطاناً). لحن قرآن لحن دیه نیست، لحن قرآن لحن قصاص نیست، لحن قرآن لحن سلطنت است! جامعه اسلامی سلطنت الهی پیدا می‌کند که آل‌سعود را ساقط کند. امیدواریم این نصایح قرآنی در سردمداران سعودی اثر کند و آنها را به حداقل عقل برساند تا دست از این جنایات نابخشودنی بردارند، به امید آن روز! آیت‌الله‌العظمی سبحانی نیز با بیان اینکه شیخ نمر، فقط یک خواسته داشت و آن حاکمیت عدالت در کشورش بود، گفت: در منطقه شرق عربستان شیعیانی هستند که مظلومند. شیخ نمر سخنش این بود که باید محرومیت از چهره شیعیان عربستان زدوده شود.  وی افزود: رژیم آل‌سعود اجازه تعمیر مساجد را به شیعیان عربستان نمی‌داد، حسینیه‌ها را تخریب می‌کرد و این مرد بزرگ، فقط طالب عدالت و تقوا بود و می‌خواست جلوی خودکامگی یک خانواده را بگیرد. خانواده‌ای که کشوری را به نام خود ثبت کرده‌اند و هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند بدون اینکه به آرای مردم احترام بگذارند.  آیت‌الله سبحانی ادامه داد: من شهادت مظلومانه این فقیه عالیقدر را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) و خانواده و بازماندگان ایشان و شیعیان عربستان، تسلیت عرض می‌کنم. عاش سعیدا و استشهدا سعیدا رحمه‌00‌الله علیه و رحمه‌00‌الله الواسعه.
آیت‌الله آملی لاریجانی، ریاست قوه قضائیه هم در پیامی اعدام شیخ نمر را محکوم کرد.
متن پیام رئیس قوه قضائیه به این ‌شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
وَلاتَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ‌الله أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهادت مظلومانه عالم مجاهد آیت‌الله نمر باقر النمر را به ساحت مقدس امام زمان (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و عموم مسلمین و احرار جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. اعدام این مجاهد وارسته از جانب دولت عربستان که با هدف برهم زدن وحدت جهان اسلام صورت پذیرفت، برای امت اسلامی بسیار دردآور و حزن‌انگیز است. نقش استکبار جهانی در این جنایت، واضح و آشکار است چرا که نظام سلطه همواره مترصد فرصتی بوده تا امت اسلام را از یکپارچگی به تشتت کشانده و به اهداف شوم خود در منطقه دست یابد. حاکمان سعودی با این اقدام سعی کردند شکست‌های خود در منطقه را پنهان کنند، دریغ از اینکه خون شهدای عربستان و در رأس آن خون شهید عزیزمان آیت‌الله نمر، سراج منیری خواهد شد برای نشان دادن پلیدی آل‌سعود بر جهانیان و سرآغاز اضمحلال دولت ظالم سعودی را رقم خواهد زد.

 

رهبر انقلاب ضمن محکومیت شدید قتل شیخ نمر توسط حکومت عربستان، نوید دادند
انتقام الهی از سعودی
گروه سیاسی: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز در جلسه درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقرالنمر را بشدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسؤولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات مشابه سعودی در یمن و بحرین، خاطرنشان کردند: بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای گفتند: این عالم مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود. رهبر فرزانه انقلاب، شهادت شیخ نمر و ریختن به ناحق خون او را خطای سیاسی دولت سعودی خواندند و افزودند: خداوند متعال از خون بی‌گناه نمی‌گذرد و خون به ناحق ریخته، بسیار سریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت. ایشان با انتقاد شدید از سکوت مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر و حمایت آنان از رژیم سعودی که خون بی‌گناه را تنها به خاطر انتقاد و اعتراض به زمین‎ می‌ریزد، تأکید کردند: جهان اسلام و همه دنیا باید نسبت به این قضیه احساس مسؤولیت کنند. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای آزار و شکنجه مردم بحرین توسط نظامیان سعودی و تخریب مساجد و خانه‌های آنان و همچنین بیش از 10 ماه بمباران مردم یمن را نمونه‌های دیگری از جنایات رژیم سعودی خواندند و تأکید کردند: کسانی که صادقانه به سرنوشت بشریت و سرنوشت حقوق بشر و عدالت علاقه‌مند هستند، باید این قضایا را دنبال کنند و نباید نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشند. رهبر حکیم انقلاب همچنین افزودند: یقینا شهید شیخ نمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهی گریبان ظالمانی را که به جان او تعدی کردند خواهد گرفت و این همان چیزی است که مایه تسلی است.


Page Generated in 0/0058 sec