printlogo


کد خبر: 151347تاریخ: 1394/10/14 00:00
واکنش

محکومیت اعدام نمر در بیانیه روحانی گم شد!
حسن روحانی که روز شنبه هیچ واکنشی به اعدام آیت‌الله نمر توسط آل‌سعود نشان نداده بود؛ صبح دیروز ساعاتی پس از ورود عده‌ای از معترضان به سفارت سعودی در تهران؛ پیامی صادر کرد. به گزارش «وطن امروز»، روحانی در این پیام اگرچه از اعدام شیخ نمر انتقاد کرد اما ورود به سفارت سعودی را بشدت محکوم کرد؛ این اقدام را زشت دانست و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی خواست با شدت با این معترضان برخورد شود! این درحالی است که انتظار از او این بود که به صورت جداگانه درباره اعدام شیخ نمر بیانیه می‌داد! با این حال اما نگارش این بیانیه به گونه‌ای بود که در افکار عمومی، بیشتر از محکومیت اعدام شیخ نمر، حمله به عوامل سفارت سعودی دریافت شده است!
متن پیام روحانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
خبر اعدام عالم مجاهد شیخ نمر باقرالنمر موجی از اندوه و تأسف در بین جوامع اسلامی به‌وجود آورد. اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی که در تعارض آشکار با حقوق بشر و ارزش‌های اسلامی است، به خانواده شهید شیخ نمر، علمای اعلام و عموم مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم. تردیدی ندارم که دولت عربستان با این اقدام غیراسلامی، وجهه خود را در بین کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی بیش از پیش مخدوش نموده است. چنین اقدامی در راستای سیاست‌های فرقه‌گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط در منطقه و جهان بوده که در سال‌های اخیر منجر به بی‌ثبات کردن منطقه و ایجاد جنگ و درگیری گردیده است. مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را بشدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیرقانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد. حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته [شنبه‌شب] در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسؤولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.  از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضائیه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد. خداوند روح شهید شیخ نمر را با شهدای کربلا محشور نماید و اسلام و مسلمانان را عزت عنایت فرماید.

آقای روحانی! چرا برای  ۲ نوجوان‌مان دستور ویژه ندادید؟
سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از لحن پیام حسن روحانی درباره شهادت شیخ نمر و ماجرای سفارت سعودی انتقاد کرد.  وی  با اشاره به پیام رئیس‌جمهور درباره شهادت شیخ نمر  و حوادث رخ داده در تهران و مشهد به فارس گفت: به  نظرم شأن رئیس‌جمهور نبود که در یک بیانیه رسمی برای شهادت یک عالم به حوادث تهران و مشهد اشاره کند. بهتر بود رئیس‌جمهور دستورات مربوط به این موضوعات را به صورت جداگانه، آن هم به صورت محرمانه به وزرا می‌داد.  وی دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری عوامل تهران و مشهد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آقای روحانی با دلسوزی این اقدام را انجام داده که این موضوع گام مثبتی محسوب می‌شود اما شاید بهتر بود این موضوع همانطور که پیش‌تر هم گفتم، در پیام جداگانه‌ای مطرح می‌شد.  وی با اشاره به هتک‌حرمت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده این سوال را مطرح کرد که آقای روحانی و دولتش در این زمینه چه کردند. نقوی‌حسینی اضافه کرد: پس از هتک‌حرمت دو نوجوان ایرانی، شاهد کشته شدن صدها ایرانی در فاجعه منا بودیم که مسؤولیت حفظ حرمت و جان این افراد با دولت عربستان بود. حال سوال اینجاست آقای روحانی که به درستی به فکر سفارت عربستان در ایران است، در این زمینه چه کرد؟ دولت ایشان برای امنیت ایرانی‌ها در عربستان چه کردند؟  چرا وی دستور ویژه برای پیگیری هتک حرمت دو نوجوان ایرانی نداد؟
 


Page Generated in 0/0046 sec