printlogo


کد خبر: 151361تاریخ: 1394/10/14 00:00
آوای شهر

شهردار تهران تاکید کرد
آمادگی شهرداری برای مدیریت آلودگی هوا
شهردار تهران درباره معضل آلودگی هوای پایتخت و راه‌های مقابله با این پدیده توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن امروز»، محمدباقر قالیباف،  شهردار تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا همواره یکی از معضلات اصلی شهر تهران بوده است، افزود: معتقدم هم‌اکنون مهم‌ترین تصمیم باید خروج خودروهای کاربراتوری از پایتخت باشد.  وی بیان داشت: یکی از انتقاداتی که ما به دولت داریم،این است که چرا نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در اولویت برنامه‌های خود قرار نمی‌دهد. در حال حاضر ناوگان حمل‌ونقل برخی دستگاه‌های دولتی بسیار فرسوده است. شهردار تهران حل معضل آلودگی هوای پایتخت را نیازمند همکاری و ایفای نقش کامل دولت، شهرداری و مردم دانست و عنوان کرد: در این بین مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقش مدیریت شهری توسعه حمل‌ونقل عمومی است.  وی با اشاره به اینکه سرمنشاء اصلی آلودگی هوا اجرایی نشدن قانون است،  یادآور شد: باید مشخص شود در این حوزه چه کسی قوانین را اجرا نمی‌کند. مسؤولیت آلودگی هوا بر عهده دولت است و ما آماده هستیم هر سیاستی که دولت در این حوزه  اعلام کند را بپذیریم. قالیباف با تاکید بر اینکه می‌دانیم دولت مشکلات و مشغله‌های فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: اگر دولت به این تشخیص برسد که حل معضل آلودگی هوای تهران برعهده شهرداری پایتخت باشد ما آمادگی داریم آن را بپذیریم و در یک دوره زمانی مشخص هوای شهر را به شرایط سالم برسانیم.

آغاز ثبت‌نام
آرم طرح ترافیک سال ۹۵
مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک از آغاز ثبت‌نام آرم‌های سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، قنبرنژاد، مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک با اشاره به اینکه مطابق سال‌های گذشته ثبت‌نام آرم طرح ترافیک الکترونیکی بوده و از طریق سایت شهرداری تهران صورت می‌گیرد، عنوان کرد: تعداد مجوزهای طرح ترافیک در سال ۹۵  نسبت به سال ۹۴  حتی یک فقره نیز افزایش پیدا نخواهد کرد. مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک از آغاز ثبت‌نام آرم‌های سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک از ۱۴ دی‌ماه خبر داد و گفت: متقاضیان به مدت 2 هفته فرصت ثبت‌نام دارند. وی با اشاره به اینکه برای خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده و مطابق قانون ملزم به اسقاط باشند، مجوز طرح ترافیک صادر نمی‌شود، اظهار داشت: در این دوره نیز مانند دوره قبل، جز آمبولانس‌های اورژانس تهران، خودروهای امدادی آتش‌نشانی و خودروهای پلیس و همچنین اتوبوس‌های شرکت واحد تهران و تاکسی‌های تهران که تمام یا بخشی از مسیر آنها در محدوده طرح ترافیک قرار داشته باشند، همه خودروهای عمومی و امدادی نیاز به مجوز دارند و باید نسبت به دریافت مجوز طرح ترافیک اقدام کنند و در غیر این صورت ورود آنها به محدوده، به منزله تخلف ورود ممنوع خواهد بود. قنبرنژاد تصریح کرد: بسیاری از متقاضیانی که موفق به دریافت مجوز طرح ترافیک می‌شوند و در ایامی از سال تمایل به ورود به محدوده طرح ترافیک ندارند، می‌توانند مانند سال گذشته با انتخاب  تعداد روزهایی که وارد محدوده نمی‌شوند، از سرجمع هزینه سالانه آرم‌شان کم کنند.

فعالیت 2هزار و200 ایستگاه تندرستی در پارک‌ها
رئیس سازمان ورزش شهرداری از فعالیت 2هزار و 200 ایستگاه تندرستی در سطح پایتخت خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز» محمد رضایی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از برگزاری اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پارالمپیک و فعالیت ورزشی محلات شهر تهران خبر داد و بیان داشت: همگانی کردن ورزش نیازمند زیرساخت‌هاست که زیرساخت‌های آن را فراهم کرده‌ایم. وی با بیان اینکه در 2هزار و200 بوستان شهر تهران مبلمان ورزشی قرار داده‌ایم، یادآور شد: این ایستگاه‌های تندرستی در بوستان‌ها مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است. رضایی درباره ششمین دوره المپیاد ورزشی محلات تهران افزود:
 42 رشته در سطح محلات و در تمام رشته‌های ورزشی برای خانم‌ها و آقایان در نظرگرفته شده است. رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران  همچنین با اشاره به تعامل شهرداری با فدراسیون‌های ورزشی گفت: تعامل خوبی برقرار است و آماده همکاری با فدراسیون‌ها در بحث توسعه ورزش همگانی هستیم.


Page Generated in 0/0059 sec