printlogo


کد خبر: 151377تاریخ: 1394/10/14 00:00
اخبار

شعری برای شهادت شیخ نمر
پس از شهادت شیخ نمر باقرالنمر، مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر توسط رژیم آل‌سعود برخی از هنرمندان و ادیبان با نگارش یادداشت و انتشار آثارشان به بیان احساس خود پرداختند که محمدرضا سلیمی، از شاعران کشورمان نیز در این زمینه شعری چنین سروده است.
 صبحگاهان سرو را با تیغ وحشی، سر زدند
باغ را نامردمان از پشت سر خنجر زدند
آتش سرخ اناالحق بود بر روی لبش
مارها بر گردن حلاج‌مان چنبر زدند
خطبه‌های سرو تا آن دورهای دور رفت
واژه‌ها مثل کبوتر از دهانش پر زدند
پیکرم می‌لرزد و دردی خزیده در دلم
مثل اینکه با خبر شلاق بر پیکر زدند:
عاقبت شیخ النمر هم میثم تمار شد
آه! او را سر زدند و سروها بر سر زدند

لبیک مردم به دعوت «ننه عصمت» در جشنواره «عمار»
تقاضای «ننه عصمت»، مادربزرگ ۷۵ ساله‌ای که مردم را به پویش مردمی پشتیبانی از رزمندگان جبهه مقاومت دعوت کرده بود با استقبال قابل توجهی مواجه شده است. پویش مردمی پشتیبانی از رزمندگان جبهه مقاومت عمار از اوایل دی‌ماه امسال آغاز شده است که دوره اول آن 17دی‌ماه در روز اختتامیه جشنواره عمار با جمع‌آوری دستکش و شال و کلاه‌های بافته‌شده اهدایی مردمی پایان می‌یابد. «ننه عصمت» اکنون مبدع یک چالش انسانی- اخلاقی بزرگ در زمستان سرد امسال شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به مسؤولان اکران فیلم‌های جشنواره عمار در استان‌ها در این طرح «ننه عصمت» مشارکت داشته باشند.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی شهادت شیخ نمر
«شیخ نمر» آرمانی جز گسترش اسلام ناب محمدی(ص) نداشت
به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت عالم بزرگوار جهان اسلام، شیخ نمر باقرالنمر را به همه مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت علی جنتی آمده است:
«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ‌اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ
شهادت عالم بزرگوار جهان اسلام، شیخ نمر باقرالنمر به دست دولت عربستان، گواه آشکار کژرفتاری‌های فاجعه‌بار در سرزمینی است که روزگاری مهبط وحی و کانون نشر دین و آیین پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی(ص) الهی بوده است. شهادت هولناک این مصلح بیدارگر و منادی راه حق که آرمانی جز گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و  نشر فضایل الهی نداشت، حاکمان عربستان را در برابر افکار عمومی جهان، به پاسخ وا داشته، عقوبتی سهمگین و عبرت‌آموز برای ایشان در پی خواهد داشت. اینجانب ضمن ابراز تاسف و تألم شدید از شهادت این عالم ربانی، همدردی با همه مسلمانان و آزادگان جهان و اعلام انزجار از این اقدام ضدبشری، برای آن شهید پاکباز علو درجات را از درگاه حق‌تعالی مسألت می‌نمایم».

انتقاد شدید دونالد ترامپ به اوباما
بعد از آنکه باراک اوباما کنفرانس خبری پایان سالش را زودتر ترک کرد تا جدیدترین نسخه سینمایی جنگ ستارگان را روی پرده سینما ببیند، انتقادات دونالد ترامپ به او جدی‌تر از قبل شده است. وقتی در روز 18 دسامبر 2015 در آخرین کنفرانس مطبوعاتی باراک اوباما در سال 2015، رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه دیدن فیلم «جنگ ستارگان: ارتش به پا می‌خیزد» زودتر سالن را ترک کرد، انتقادات بسیاری را به همراه داشته است. طراحان کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ اخیرا با انتشار ویدئویی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند. در این کلیپ ضمن پخش تصاویری از حملات تروریستی ماه نوامبر به پاریس و بعد از آن سن برناردینوی کالیفرنیا که همگی به داعش نسبت داده می‌شود، از یک جنگ واقعی سخن به میان می‌آید که دنیا درگیر آن است. پس از آن اما روی تصویر این جمله را می‌بینیم: «رئیس‌جمهور ما درگیر جنگ دیگری است». پس از آن تصویر اوباما نشان داده می‌شود که اعلام می‌کند می‌خواهد به دیدن «جنگ ستارگان» برود.


Page Generated in 0/0058 sec