printlogo


کد خبر: 151378تاریخ: 1394/10/14 00:00
رویدادها

علیرضا قزوه در واکنش به اعدام شیخ نمر:
این جنایات در ذهن مردم می‌ماند
علیرضا قزوه، شاعر و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری درباره شهادت شیخ نمر توسط آل‌سعود گفت: دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری مسلما در قبال این جنایت عکس‌العمل نشان خواهد داد. همان‌طور که برای بزرگداشت شیخ زکزاکی برنامه‌ای را برگزار خواهیم کرد. قزوه افزود: امروز اینها که مست قدرت فانی دنیایی هستند چهره‌های بزرگی را شهید می‌کنند ولی باید بدانند آن کسانی که متوسل به کشتن این بزرگان می‌شوند، از بین خواهند رفت. آنها دقیقا نقش معاویه‌ها، یزیدها و مروان‌ها را در روزگار ما بازی می‌کنند و بعد از این سال‌ها می‌بینیم نامی از آنها باقی نخواهد ماند. همان‌طور که از معاویه، یزید و مروان نامی باقی نمانده است و اگر مزاری هم دارند در مخروبه‌ها است که بیشتر تف و لعنت مردم را به همراه دارد. قزوه ادامه داد: این جنایات در ذهن مردم می‌ماند و امثال شیخ نمر و شیخ زکزاکی هستند که به عنوان قهرمان در تاریخ خواهند درخشد و نامشان در دنیا به عنوان یک مسلمان واقعی و یک شیعه واقعی و راستین می‌درخشد. اینها کسانی هستند که آرمان‌های حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا را دنبال کردند، کسانی که آرمان‌های حضرت امام راحل و دیگر بزرگان راه حق را ادامه دادند و مانند آن بزرگواران جاودان خواهند شد.

ناگفته‌های حسین علیزاده از عدم پذیرش عنوان شوالیه از سوی فرانسوی‌ها
نمی‌خواستم سرباز فرانسوی موسیقی ایران باشم
حسین علیزاده در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: من عاشق مردمی هستم که هویتم از آنها می‌آید و همین نام حسین علیزاده برایم کافی است، من نمی‌خواستم «سرباز فرانسوی موسیقی ایران» باشم. نوازنده شهیر تار و سه‌تار، موسیقی را در جامعه کنونی ایران دارای حرمت بالایی دانست و خاطرنشان کرد: با اینکه شرایط موسیقی در حال حاضر با انتقادات زیادی روبه‌روست اما باید پذیرفت شرایط به مراتب مناسب‌تر از وضعیت موسیقی قبل از انقلاب است، چرا که در گذشته کمتر به اهالی موسیقی احترام گذاشته می‌شد و بسیاری از خانواده‌ها تمایلی به حضور فرزندان‌شان در عرصه موسیقی نداشتند.

علی‌رام نورایی:
«جشن تولد» فیلمی با محوریت جنایات داعش در سوریه است
علی‌رام نورایی، بازیگر سینما و تلویزیون که طی روزهای اخیر از سوریه بازگشته است، گفت: به‌تازگی بازی در فیلم سینمایی «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی و تهیه‌کنندگی مهدی فیوضی را به پایان رسانده‌ام که در رابطه با جنایات نیروهای تکفیری و داعش در کشور سوریه است. به گزارش سینماپرس، بازیگر فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» افزود: بازی در این فیلم سینمایی به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و جنگ نیروهای تکفیری بسیار دشوار بود و خوشحالم که توانستم در این اثر مذهبی و انسانی با تمام جان و دلم حضور داشته باشم؛ امیدوارم بزودی با آماده‌سازی نهایی این اثر سینمایی، همه مخاطبان در سراسر دنیا بیشتر با جنایات داعشی‌ها آشنا شوند.

مروری بر تنهایی انسان مدرن در «مشترک مورد نظر»
مستند «مشترک مورد نظر» با مروری بر تاثیر تکنولوژی در تنهایی انسان امروز از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. به‌گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند 35 دقیقه‌ای «مشترک مورد نظر» تأثیر تلفن همراه در جامعه معاصر ایران و آسیب‌شناسی و فواید آن را به تصویر می‌کشد و موضوعاتی از قبیل پیامک و بلوتوث را مورد بحث قرار می‌دهد. این مستند سراغ 4 شخصیت می‌رود: فرد میانسالی که به خاطر ماهیت شغلش از تلفن همراه استفاده می‌کند، پیرمردی که تلفن همراه برایش حکم وسیله‌ای را دارد که همسر نگرانش را آرام‌تر کند، پسر جوانی که مهارت بالایی در تایپ پیامک و حالت‌های مختلف آن دارد، پسری که به دلیل سرخوردگی در بازیگر سینما شدن، به ساختن ویدئو و پخش آنها در مترو از طریق بلوتوث می‌پردازد. مستند «مشترک مورد نظر» ساخته لقمان خالدی و تهیه‌کنندگی جعفر صانعی‌مقدم، ساعت23 روز دوشنبه 14 دی به مدت 30 دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و چهارشنبه 16 دی ساعت 18 بازپخش خواهد شد.


Page Generated in 0/0049 sec