printlogo


کد خبر: 151382تاریخ: 1394/10/14 00:00
اخبار

هجوم کشتی‌گیران ایرانی به آذربایجان!
تعداد زیادی از کشتی‌گیران ایرانی در رقابت‌های قهرمانی کشور جمهوری آذربایجان روی تشک رفتند. به نظر می‌رسد حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های کشوری جمهوری آذربایجان از جمله در کشتی و تکواندو به یک اپیدمی تبدیل شده است. رقابت‌های کشتی قهرمانی جمهوری آذربایجان آخرین میدانی است که تعدادی از ایرانی‌ها در آنجا مسابقه داده‌اند. در رقابت‌های کشتی آزاد 2 چهره ایرانی روی سکو رفتند. در وزن 57 کیلوگرم امید جلالی‌بهار تا فینال پیش رفت اما در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 مغلوب امیر ارسلان‌اف شد و به مدال نقره رسید. همچنین در وزن 125 کیلوگرم سیدرضا موسوی کشتی‌گیر شاخص سنگین‌وزن مازندرانی به مدال برنز رسید. او در نیمه‌نهایی 125 کیلوگرم 6 بر صفر مغلوب جمال‌الدین ماگومدف نایب قهرمان جهان شد.  مصطفی دامادی هم در وزن 61 کیلوگرم پنجم شد اما جلال زمان و محمدرضا سرگو سایر آزادکارانی بودند که در باکو روی تشک رفتند و حذف شدند. اما این پایان کار حضور ایرانی‌ها در مسابقه‌های آذربایجان نبود، چرا که در کشتی فرنگی نیز مهدی کریمی در 98 کیلوگرم و حمید احمدی در 130 کیلوگرم روی تشک رفتند. حمید احمدی که در مسابقه‌های رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی در وزن 130کیلوگرم ششم شده بود در این مسابقه‌ها به مدال برنز رسید و مهدی کریمی هم در رده پنجم قرار گرفت. این در حالی است که 2 چهره شاخص ایرانی در حال حاضر عضو تیم‌ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان هستند. سامان طهماسبی در 85 کیلوگرم و صباح شریعتی در 130 کیلوگرم موفق شدند امسال 2 سهمیه المپیک برای جمهوری آذربایجان به‌دست آورند. این دو بارها در میادین جهانی و اروپایی آذربایجان را صاحب مدال کرده‌اند. آذربایجانی‌ها معمولا در مسابقات قهرمانی کشور خود چهره‌های شاخص سایر کشورها را انتخاب می‌کنند تا به عضویت تیم‌ملی درآورند.

علیرضا حیدری: استعفا داده‌ام و به فدراسیون بازنمی‌گردم
نایب‌رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد قبل از مسابقات جهانی استعفا داده و قصد بازگشت به فدراسیون کشتی را ندارد. علیرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صدور حکم نایب‌رئیسی‌اش از سوی وزارت ورزش و جوانان پس از 22 ماه و اینکه آیا پس از ماه‌ها دوری به فدراسیون کشتی بازخواهد گشت یا خیر، اظهار کرد: من پیش از آغاز مسابقات جهانی لاس‌وگاس از سمت نایب‌رئیسی فدراسیون کشتی استعفا دادم اما به کسی چیزی نگفتم تا مبادا برای تیم‌ملی مشکل و حاشیه‌ای به‌وجود بیاید.  من این حکم را نمی‌پذیرم ولی باز هم می‌گویم هر جایی که کشتی ایران به من احتیاج داشته باشد و بتوانم به آن کمک کنم در خدمت کشتی خواهم بود. من قبلا استعفا داده بودم و اصلا نیازی به زدن این حکم نبود. دارنده مدال برنز المپیک افزود: من احتیاجی به قبول هیچ پستی ندارم و حکم هم لازم ندارم، چرا که حکم علیرضا حیدری را خدا زده است. من هیچ‌گاه در جهت تخریب کسی کار نکردم و هدفم همیشه خدمت بوده است. حکم من هر آنچه دلم می‌گوید است که همان دوست داشتن ایران و آرزوی پیشرفت جوانان آن است. خیلی کم پیش می‌آید من گریه کنم اما تنها جایی‌که گریه‌ام می‌گیرد و بغض گلویم را فشار می‌دهد زمانی است که پرچم ایران در دنیا به اهتزاز در می‌آید. پس این احساس از حس درونی من و عشق به ایران
سرچشمه می‌گیرد.
 
صدور قرار بازداشت برای «سوشا مکانی»
یک مقام قضایی از صدور قرار بازداشت موقت برای سوشا مکانی دروازه‌بان تیم پرسپولیس خبر داد. این مقام قضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با صدور قرار بازداشت موقت، سوشا مکانی به زندان منتقل شد. یک مقام قضایی صبح یکشنبه درباره انتشار عکس‌های سوشا مکانی دروازه‌بان تیم پرسپولیس و تیم‌ملی در فضای مجازی گفته بود: وی به شعبه‌ ویژه رسیدگی به جرائم ورزشی در دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده‌ و باید ظرف مهلت قانونی از زمان ابلاغ در دادسرا حضور یابد.


Page Generated in 0/0058 sec