printlogo


کد خبر: 151389تاریخ: 1394/10/14 00:00
چهارگوشه

واتیکان فلسطین را به رسمیت شناخت
واتیکان کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت و اعلام کرد از مذاکرات و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها برای پایان دادن به منازعه موجود حمایت می‌کند. این در حالی است که واتیکان در جریان سفر یک سال و نیم گذشته پاپ به فلسطین اشغالی اعلام کرد در اسناد رسمی خود از فلسطین به نام «کشور فلسطین» نام برده است. پاپ در ماه مه سال گذشته با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رم دیدار کرد. این در حالی است که قبل از واتیکان، کشورهای زیادی از جمله یونان، فلسطین را به رسمیت شناختند.

آمریکا تهدید امنیت ملی برای روسیه
در استراتژی امنیت ملی روسیه برای اولین‌بار نام ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از تهدیدات امنیت ملی روسیه عنوان شده است؛ امری که نشان می‌دهد روابط با غرب تا چه حد در سال‌های اخیر تیره شده است. این سند با عنوان «استراتژی امنیت ملی فدراسیون روسیه» در سال‌ نو میلادی به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه رسید. این سند جایگزین نسخه امنیتی سال 2009 شد که به امضای دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر وقت روسیه رسیده بود و در آن نام آمریکا و ناتو عنوان نشده بود.

1200 تن قربانی پلیس آمریکا در سال 2015
 براساس برنامه‌ای موسوم به «شمارش» که توسط خبرنگاران روزنامه گاردین در سال 2015 انجام شد،‌ مردان سیاهپوست بین 15 تا 34 ساله، 15 درصد از قربانیان پلیس آمریکا در سال گذشته میلادی را تشکیل می‌دهند. باوجود آنکه این تعداد تنها 2 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد، اما 5 برابر بیشتر از سفیدپوستانی است که در میانگین سنی مشابه توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند. براساس این گزارش همچنین مشخص شد قریب به 1200 تن در سال گذشته میلادی توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0083 sec