printlogo


کد خبر: 151411تاریخ: 1394/10/15 00:00
اخبار

لاریجانی گفت وفادار می‌مانم
رئیس شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان گفت علی لاریجانی به هیچ وجه به صورت مستقل وارد انتخابات نمی‌شود و قول داده است به اصولگرایان وفادار خواهد ماند. به گزارش فارس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره برخی مباحث مطرح شده برای حرکت مستقل علی لاریجانی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن رد این موضوع گفت: آقای لاریجانی در تماسی با بنده ابراز وفاداری خود را اعلام کرده‌اند و بعید می‌دانم حرکتی مقابل ائتلاف اصولگرایان انجام دهند. وی خاطرنشان کرد: لاریجانی بنا ندارد در انتخابات سال جاری لیستی جدا ارائه دهد. آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تاکید بر اینکه با هرگونه سهم‌خواهی مخالفیم، تصریح کرد: بعضی‌ها به دنبال سهم‌خواهی هستند و حتی بیشتر از سهم خود می‌خواهند که ما می‌خواهیم آن را کنترل کنیم. وی ادامه داد: اگر همه اصولگراها دور هم جمع شوند آنها در این مجموعه دیگر جایگاهی نخواهند داشت.

به خاطر پاسخ به بی‌ادبی مولاوردی
یالثارات لغو مجوز شد
هفته‌نامه باسابقه یالثارات لغو مجوز شد. در جلسه  دیروز دوشنبه 14 دی ماه، اعضای هیات نظارت بر مطبوعات، یالثارات را به خاطر پاسخ به مولاوردی، معاون امور زنان روحانی لغو مجوز کردند! سایت معاونت مطبوعاتی هم گزارش داد  پروانه هفته‌نامه «یالثارات» با توجه به تبصره 2 ماده ٦ قانون مطبوعات، لغو شده است.  مدیرمسؤول هفته‌نامه «یالثارات» در واکنش به لغو مجوز این هفته‌نامه گفت: تطبیق اتهام ما با ماده ۶ قانون مطبوعات ناروا است و البته از کم‌طاقتی آقای روحانی در مقابل منتقدان مشخص بود چنین عکس‌العملی از سوی دولت رخ می‌دهد. عبدالحمید محتشم به خبرگزاری بسیج گفت: نظر ما این است در مطلبی که درباره خانم مولاوردی منتشر شد هیچ توهینی صورت نگرفته است و فقط واقعیات و عملکرد ایشان بیان شده است. وی درباره لغو مجوز این هفته‌نامه اظهار داشت: کسانی که در هیات نظارت بر مطبوعات به لغو مجوز «یالثارات» رای داده‌اند، دولتی‌ بودند و افراد غیردولتی هیات نظارت که در اقلیت هستند، چنین نظری نداشتند. مدیرمسؤول هفته‌نامه «یالثارات» گفت: کسانی که در هفته‌نامه ما قلم می‌زنند رزمندگان دفاع‌مقدس هستند که هنوز روحیه سلحشوری آن زمان را حفظ کرده‌اند. وی با بیان اینکه ما در چارچوب قانون حق و حقوق خود را پیگیری می‌کنیم، گفت: آن کاری را که در زمان جنگ با دشمنان کردیم، با منافقین داخلی هم می‌کنیم و از مواضع انقلابی کوتاه نمی‌آییم. گفتنی است هفته‌نامه یالثارات اخیرا در نقد فعالیت‌های شهیندخت مولاوردی در معاونت زنان ریاست جمهوری مطلبی نوشته و به برخی مناسبات شائبه‌دار سیاسی او اشاره کرده بود که این نوشته با واکنش تند و توهین‌آمیز مولاوردی مواجه شد. مولاوردی طی نوشته‌ای در کانال تلگرام خود این هفته‌نامه را با القابی مانند «سخیف»، «معیوب» و «مریض» مورد حمله قرار داده بود.

امروز؛ آزمون علمی اجتهاد برای کاندیداهای خبرگان
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از برگزاری آزمون علمی اجتهاد برای ۵۳۷ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: این آزمون سه‌شنبه 15 دی‌ماه در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار می‌شود. سیامک‌ ره‌پیک در گفت‌وگو با تسنیم گفت: 801 نفر برای نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری ثبت‌‌نام کرده بودند که شورای نگهبان برای تایید صلاحیت علمی اجتهاد آنها از 537 تن از این تعداد برای شرکت در این آزمون دعوت کرده است. وی با بیان اینکه آزمون علمی اجتهاد برای 537 داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری امروز در محل دبیرخانه این مجلس در شهر قم برگزار می‌شود، افزود: طبق قانون، شورای نگهبان یک ماه برای بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری فرصت دارد که پس از طی این مدت، نتایج را اعلام خواهد کرد.


Page Generated in 0/0103 sec