printlogo


کد خبر: 151419تاریخ: 1394/10/15 00:00
بازتاب

کاهش ارزش ریال عربستان
در برابر دلار
اقدام عربستان در قطع روابط با ایران و افزایش نگرانی‌ها درباره اینکه دلاری که عربستان تامین می‌کند ممکن است گران‌تر شود، موجب شد روز گذشته ارزش ریال عربستان در برابر دلار آمریکا کاهش یابد. به دنبال بالا گرفتن تنش‌های سیاسی بین تهران و ریاض و افزایش نگرانی‌ها درباره اینکه دلاری که عربستان تامین می‌کند ممکن است گران‌تر شود، ارزش ریال عربستان در برابر دلار آمریکا  کاهش یافت. به گزارش تسنیم، ارزش دلار در برابر ریال عربستان از نزدیکی ۴۲۵ واحد در پنجشنبه گذشته به ۶۸۰ واحد در روز گذشته رسید که بالاترین رقم در ۱۶ سال گذشته بود. در چند ماه گذشته، نگرانی‌ها از اینکه کسری بودجه قابل توجه عربستان در نتیجه افت قیمت نفت ممکن است موجب برداشته شدن نسبت ثابت بین ریال عربستان و دلار آمریکا شود موجب شده ارزش ریال سعودی به پایین‌ترین رقم از سال ۱۹۹۹ تاکنون برسد. روابط ایران و عربستان سال‌هاست تنش‌آلود است و قطع روابط مستقیم 2 کشور عملا تاثیر چندانی بر روابط اقتصادی 2 کشور که در سطح حداقلی قرار دارد، نخواهد گذاشت.

شاخص بورس‌های عربی افتاد
شاخص بورس‌های دوبی و قطر در پی قطع روابط دیپلماتیک عربستان با ایران به ترتیب با افت 3/1 درصدی و 2/1 درصدی روبه‌رو شد. به گزارش تسنیم، به دنبال افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک به دنبال قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان و همچنین افت شدید شاخص‌ها در بورس‌های آسیایی، بازارهای بورس در امارات و قطر در ساعات اولیه معاملات دیروز افت داشتند. شاخص ام‌اس‌سی‌ای مربوط به سهام‌های آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن در واکنش به آمارهای ضعیف تولید چین و تصمیم بانک مرکزی این کشور در تثبیت ارزش یوآن در سطح پایین‌ترین رقم 4 سال و نیم گذشته شاهد کاهش
5/2 درصدی بود. ارزش شاخص دوبی در 70 دقیقه نخست معاملات دیروز 3/1 درصد افت داشت و 9 مورد از 10 سهامی که بیشترین مبادله را در این بازار داشتند شاهد افت بود. شاخص سهام عمار پراپرتیز، متعلق به بخش املاک نیز 8/1 درصد افت داشت. همچنین شاخص سهام ایر عربیا شاهد کاهش 5/1 درصدی بود. شاخص سهام ابوظبی نیز 3/0 درصد افت داشت و سهام‌های املاک نیز با کاهش روبه‌رو شدند. بورس قطر نیز شاهد افت 2/1 درصدی بود. شرکت امال کو و گروه هلدینگ ازدن با 4/6 و 4/3 درصد افت، بیشترین کاهش‌ها را در این بازار داشتند.


Page Generated in 0/0049 sec