printlogo


کد خبر: 151423تاریخ: 1394/10/15 00:00
نقشه شیطانی 2 برادر برای هتک حیثیت اقوام

گروه اجتماعی: نجات گروگان 6 ساله از چنگال آدم‌ربایان به همراه جزئیات ماجرای هتک حیثیت در تلگرام از مهم‌ترین موضوعات بسته خبری حوادث است.
2 برادر که با انگیزه انتقام‌جویی و تسویه‌حساب تصاویر خصوصی اقوام خود را در شبکه اجتماعی تلگرام انتشار داده بودند، توسط پلیس فتای کردستان دستگیر شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ فرامرز شاکری، رئیس پلیس فتای کردستان در این باره گفته است: به تازگی پرونده‌ای با موضوع انتشار فیلم و تصاویر خصوصی در فضای مجازی از طریق مراجع قضایی به پلیس فتا ارجاع داده شد که با توجه به حساسیت پرونده در اولویت کار ماموران اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت. وی افزود: شاکیان این پرونده 3 زن و دختر جوان بودند که از فرد یا افرادی ناشناس به دلیل انتشار تصاویر خصوصی خود در شبکه اجتماعی تلگرام که موجب هتک حیثیت آنها شده بود، اعلام شکایت کردند. سرهنگ شاکری تصریح کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس مشخص شد 2 برادر با هویت معلوم عامل انتشار تصاویر در فضای مجازی بوده‌اند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در منزل مسکونی خود در شهر سنندج دستگیر شدند. وی با اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابی، عنوان کرد: متهمان در بازجویی‌ها فاش کردند شاکیان پرونده از اقوام آنها هستند که با توجه به اختلافات خانوادگی و کینه قبلی، با انگیزه انتقامجویی و تسویه حساب تصاویر آنها را در شبکه اجتماعی تلگرام انتشار داده‌اند.
رئیس پلیس فتای کردستان خاطرنشان کرد: با تکمیل پرونده، از سوی مقام قضایی برای متهمان به اتهام  هتک حیثیت، نشر اکاذیب و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در فضای مجازی، قرار قانونی مناسب صادر شد.  
مرد شیشه‌ای برای ترک اعتیاد دوستش را دزدید
مرد شیشه‌ای پس از دستگیری به جرم آدم‌ربایی مدعی شد برای ترک اعتیاد دوستش را دزدیده است. به گزارش تسنیم، خردادماه امسال جوانی به نام «سعید» با مراجعه به کلانتری 151 یافت‌آباد اعلام کرد توسط دوست 29 ساله‌اش مورد آدم‌ربایی قرار گرفته است.
وی درباره جزئیات این آدمربایی به مأموران گفت: درحال رفتن به منزل بودم که دوستم مجید من‌ را به منزلش دعوت کرد ولی متوجه شدم وی حالت طبیعی ندارد و شیشه مصرف کرده است. در یک لحظه من را با چاقو تهدید کرد و پس از گرفتن گوشیم، دستانم را بست. این شاکی 26 ساله، اظهاراتش را اینگونه ادامه داد: «مجید» من را داخل صندوق عقب ماشینش انداخت و چون سر و صدا می‌کردم، صدای ضبطش را بلند کرد ولی من با تلاش فراوان توانستم دستانم را باز کنم و از صندوق عقب خودم را به بیرون پرت کنم که آسیب زیادی نیز دیدم. با شکایت سعید از دوستش به جرم آدم‌ربایی شناسایی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار اداره آگاهی تهران قرار گرفت تا اینکه چندی پیش مجید بازداشت شد و لب به اعتراف گشود و درباره انگیزه خود از آدم‌ربایی گفت: من معتاد به ماده مخدر شیشه هستم و هدفم از آدم‌ربایی این بود که سعید را هم  به کمپ ترک اعتیاد ببرم و وی را ترک دهم، تاکنون نیز افراد زیادی را به این شیوه ترک داده‌ام. با توجه به اظهارات متهم پرونده و اقرار به آدم‌ربایی، وی به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
جزئیات دستگیری ربایندگان دختر ۶ ساله
فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی و دستگیری ربایندگان دختر 6 ساله در شهرستان نی‌ریز خبر داد. به گزارش میزان، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس در این باره اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آدم‌ربایی در یکی از مهدهای کودک‌ شهرستان نی‌ریز، ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند. وی ادامه داد: مدیر مهدکودک با مراجعه به مأموران اعلام کرد خانمی که به صورت خود ماسک بهداشتی زده بود، به مهدکودک مراجعه کرد و اظهار داشت با یکی از کودکان که مادرش در بهداری منتظر است کار دارد. پس از مراجعه دختربچه ۶ ساله با هم به بیرون مهدکودک رفته و با یک دستگاه موتوسیکلت که مرد نا‌شناسی راکب آن بود محل را ترک کردند. بر این اساس پس از پایان وقت و مراجعه پدر کودک مشخص شد دختربچه ربوده شده است. فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد:  موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و در کمتر از ۲۴ ساعت آدم ربایان «م- ج» ۲۰ ساله و «س- م» ۱۹ ساله که با هم زن و شوهر بودند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.


Page Generated in 0/0070 sec