printlogo


کد خبر: 151424تاریخ: 1394/10/15 00:00
آوای شهر

پزشکی قانونی اعلام کرد
پرونده نزاع 70 هزار تهرانی در پزشکی قانونی
پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه 70هزار و 840 نفراز ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان خبر داد.به گزارش ایرنا، اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد تعداد مراجعه‌کنندگان به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع در این مدت به مراکز پزشکی قانونی این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار 76 هزار و 70 نفر 9/6درصد کاهش یافته است. از کل مراجعه‌کنندگان به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع تا پایان آبان امسال 46هزار و 471 نفر مرد و 24هزار و 369 زن بودند. براساس این گزارش در آبان‌ماه امسال نیز تعداد مراجعه‌کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی با 9/1درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 هزار و 94 نفر اعلام شده است. برپایه اعلام سازمان پزشکی قانون استان تهران، ظاهر خون‌آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی درباره جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. همچنین برای صدور نظریه کارشناسی درباره صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفینامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.

اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی با مواد بازیافتی
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی با مواد بازیافتی در اسفندماه سال‌جاری در کشور خبر داد.  به گزارش«وطن امروز»، مجتبی عبداللهی با اعلام این مطلب گفت: سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی با مواد بازیافتی برای اولین بار در کشور توسط سازمان زیباسازی و با مشارکت سازمان مدیریت پسماند طی فراخوانی در 2 بخش و با داوری اساتید بنام این رشته برگزار خواهد شد.وی هدف از برگزاری این سمپوزیوم را توسعه فرهنگ حفاظت محیط‌زیستی و هنر مجسمه‌سازی با مواد قابل بازیافت و ترویج آن در محیط شهری و زندگی مردم به عنوان آثار هنری بازیافتی ماندگار عنوان کرد و گفت: انتقال تجربه زیبایی‌شناسانه در جامعه و افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مواد و مصالح بازیافتی ارزشمند و فرآیند خلاقانه و خلق آثار هنری و همچنین تشریح موضوع تفکیک و تقلیل پسماند، ایجاد نگرش زیباشناسانه مواد بازیافتی و دور ریختنی بین شهروندان و مردم، از دیگر اهداف این سمپوزیوم است. بنابر اظهارات عبداللهی، مجسمه بازیافتی به مجسمه‌ای گفته می‌شود که از اشیای دور ریختنی، زباله‌ها یا پسماندها و مواد مصرفی روزانه شکل می‌گیرد.  

اقدامات ناکارآمد برای مهارآسیب‌های اجتماعی
در حال حاضر 18 وزارتخانه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند اما به دلیل نبود هماهنگی و موازی‌کاری‌ها تاکنون شاهد عملکرد شایسته‌ای از آنها نبوده‌ایم و در واقع این وزارتخانه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند. به گزارش «وطن امروز»، مصطفوی راستینه، رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بیان این مطلب گفت: متاسفانه مدیران حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از توجه به 2 مقوله مهم «آموزش» و «فرهنگ‌سازی» غافل مانده‌اند در حالی که پرداختن به این دو عنصر مهم می‌تواند مانع بروز  بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود. وی افزود: در حال حاضر 18 وزارتخانه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند اما به دلیل نبود هماهنگی و موازی‌کاری‌ها تاکنون شاهد عملکرد شایسته‌ای از آنها نبوده‌ایم و در واقع این وزارتخانه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند. راستینه ادامه داد: بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کنار سایر وزارتخانه‌های مربوطه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت خواهد کرد و به هیچ عنوان نباید ما را در مقابل خود ببینند.به باور رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،  در بیشتر کشورهای دنیا مانند سوییس و فرانسه انجمن‌ها توسط دولت‌ها حمایت می‌شوند اما در کشور ما انجمن‌ها با یکسری مشکلاتی از جمله نبود حمایت‌ها روبه‌رو هستند در صورتی که اگر طبق فرمایشات رهبر انقلاب حمایت از انجمن‌ها گسترش یابد می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم. راستینه افزود: این بنیاد برای مقوله فرهنگ‌سازی و آموزش توجه و اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و معتقد است فرهنگ‌سازی باید از بدو تولد تا سنین بزرگسالی در افراد نهادینه شود.
 


Page Generated in 0/0071 sec