printlogo


کد خبر: 151437تاریخ: 1394/10/15 00:00
اخبار

معرفی فیلم‌های بخش مسابقه داستانی جشنواره «عمار»
همزمان با برگزاری ششمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»، فیلم‌های بخش مسابقه داستانی این جشنواره معرفی شد.  به گزارش «وطن امروز»، اسامی فیلم‌های کوتاه داستانی شامل: اغوا/ محمدحسین امانی، آزادی یواشکی/ مریم مدرس‌مطلق، آماده‌باش/ سعید نائینی‌پور، بازار محبت (انصاف)، بازار محبت (برکت)/ هادی محمدی‌نسب، برخورد از نوع نزدیک/ داوود جلیلی، برعکس!/ محمد حسین امانی، پستوی خالی/ داوود جلیلی، پنجره/ علی زندیه، تردید/ علی امیدوار، تشویق/ مهدی امینی، تل‌آویو/ مصطفی رضوانی، تنها.../ محمدسبحان مهدوی، جای خالی/ علی زندیه، جیره/ مهدی امینی‌طامّه، زمین بازی ما/ سیدمحسن مهاجری، فراموشی/ محمدطه امیری، کارتکس/ سیف‌الله یزدانی، کارگرجنوبی/ حامد نوبری، نگاه/ حنانه غضنفری، هوادار/ علی دلکاری، هوای ماندن/ علی نیکوکار، یاقوت/ علیرضا براتی و یک قاشق/ محمدحسین امانی‌همدانی است. همچنین اسامی فیلم‌های نیمه‌بلند داستانی شامل: از فرش تا عرش/ امید آقایی‌جلیانی، از ما/ سیدمرتضی سبزقبا، برتلک باز/ سجاد احمدبیگی، تماس/ محمدعلی مهری، جاده مرزی/ حسین ریگی، دایو/ حسین دارابی، سفید مثل گچ/ سعید شاه‌محمدی، مژده سحر/ آرش امیری، ناکو (شبان و جوان)/ حسین ریگی، نامه‌های سنگی/ محمود عرفانی و هنگامه/ امیر داسارگر است.  اسامی فیلم‌های بلند داستانی نیز نیز به شرح زیر است: آن روی سکه/ امید آقایی جلیانی، تا آمدن احمد/ صادق صادق دقیقی، حبیب آقا/ محمد حمزه‌ای، خاکستر و برف/ روح‌الله سهرابی، ژوان/ حسن نجفی، ساده‌دل/ محمد صادقی، فرزانه/ مهدی محمدی، هوای خنک/ سیدمحسن میرحسینی.

سفر «اینانلو» به دیار سلامت
مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محمدعلی اینانلو از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد. در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، افراد و هنرمندان بسیاری حضور داشتند و مسعود اسکویی درباره اینانلو به سخنرانی پرداخت و گفت: به‌عنوان دوست چندین‌ساله محمد، با شما صحبت می‌کنم. طبق وصیتی که محمد برای فرزندانش باقی گذاشته، قرار است تا پیکر او در عصمت‌آباد بوئین‌زهرا و در جوار پدر و مادرش به خاک سپرده شود. شکرالله اینانلو، برادر مرحوم اینانلو نیز عنوان داشت: اینانلو به اغلب مکان‌های گردشگری سفر کرده بود و فکر می‌کنم، همه ما الان این حس را داریم که او سفر جدیدی به کائنات را آغاز کرده است و در پی تجربه جدیدی است. از همین جا به البرز و آرش پسران اینانلو اعلام می‌کنم پدرتان همه آنچه در توان داشت را به کار گرفت تا بهترین مستندها را برای مردم ضبط کند. وی ضمن تشکر از مسؤولان قطعه هنرمندان و نام‌آوران اظهار داشت: ما عشایری‌ها نمی‌توانیم در فضاهای بسته قرار بگیریم. چندی پیش به همراه محمدعلی بر سر مزار پدر و مادرم رفته بودیم و همان‌جا هر دویمان خانه ابدی خود را انتخاب کردیم. در ادامه مراسم البرز اینانلو با قرار گرفتن پشت میکروفن از حضار تشکر کرد.

تغییر ویترین کتابفروشی‌ها در اعتراض به اعدام «شیخ نمر»
برخی کتابفروشی‌ها در واکنش به اعدام رهبر شیعیان عربستان به دست رژیم آل‌سعود ویترین خود را تغییر دادند. به گزارش فارس، در پی شهادت «شیخ نمر»، مبارز خستگی‌ناپذیر که مدت مدیدی در چنگال رژیم آل‌سعود اسیر بود، اعتراض‌های مختلفی به این اقدام جنایتکارانه صورت گرفت که اهالی کتاب و نشر نیز اعتراض خود را با توجه به‌موقعیت خود اعلام کردند. کتابفروشی کیهان واقع در خیابان انقلاب اسلامی با نصب پوستری از تصویر شهید شیخ نمر باقرالنمر که جمله «خون مظلوم دامان ظالم را می‌گیرد» اعتراض خود را نمایان کرد. همچنین کتابفروشی ترنجستان سروش که در خیابان انقلاب اسلامی بین خیابان ابوریحان و فلسطین قرار دارد نیز با نصب تصویری از شیخ شهید و پارچه‌نوشته‌ای این مصیبت را به حضور حضرت صاحب‌الزمان(عج) تسلیت گفت و اعتراض خود را اعلام کرد.
 


Page Generated in 0/0061 sec