printlogo


کد خبر: 151438تاریخ: 1394/10/15 00:00
رویدادها

تولید کتاب صوتی «خانواده» با صدای رهبرانقلاب
کتاب صوتی «خانواده؛ به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری» از سوی موسسه مسیر تولید شد. این اثر که نسخه مکتوب آن از سوی نشر صهبا منتشر و با استقبال کم‌نظیر مخاطبان مواجه شده بود، از سوی مؤسسه مسیر و با همکاری مؤسسه جهادی آماده انتشار شد. در نسخه صوتی این کتاب، گوینده به قرائت متن کتاب می‌پردازد و در بخش‌هایی از کتاب، عیناً از صوت سخنان رهبر معظم انقلاب استفاده شده است. بخش دیگر این کتاب نیز با صدای محسن بهرامی تهیه شده است.   کتاب «خانواده»، کتابی است ۱۲۸ صفحه‌ای و مجموعه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب که ماحصل کار روی بیش از یکصد سخنرانی در جلسات خطبه‌خوانی عقد، نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده، دیدار مداحان در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و جلسات با بانوان نخبه است.  

جمال شورجه:
آل‌سعود با اعدام شیخ نمر  خودزنی کرد
کارگردان «سی‌وسه روز» گفت: عربستان با به شهادت رساندن شیخ نمر اقدامی انتحاری انجام داده و در حقیقت خودزنی کرده است. به گزارش نسیم، جمال شورجه افزود: نمر به جرم افشارگری جنایت‌های آل‌سعود به شهادت رسیده و رژیم سفاک و ستمکار و مستبد عربستان شیخ نمر را به همراه تعدادی دیگر به شهادت رساند که این حرکت ددمنشانه و مستبدانه آل‌سعود را به نوبه خود محکوم می‌کنم. شورجه با بیان اینکه رژیم آل‌سعود جنگ نیابتی را با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه و عراق انجام می‌دهد و در حقیقت این رژیم، رژیمی ستمکار و یزیدی است، تصریح کرد: آل‌سعود خود را شبیه به مسلمانان و اسلام می‌کند؛ در حالی که ریشه این رژیم قطع به یقین به ابوسفیان و یزید می‌رسد و ستمکاری را از آنها به ارث برده است. کارگردان «سی‌وسه روز» تصریح کرد: رژیم صهیونیستی آل‌سعود دست در دست رژیم صهیونیستی به جان جهان اسلام افتاده‌اند و هنرمندان باید این مساله را افشا کنند. وی خاطرنشان کرد: اگر در میدان نمی‌توانیم از ملت مظلوم یمن، سوریه و عراق دفاع کنیم؛ می‌توانیم از طریق آثار هنری این تکلیف را انجام دهیم و این وظیفه سینماگران و مستندسازان ماست که در این برهه باید نسبت به آن دست به عمل بزنند؛ از سوی دیگر دولت هم باید از این حرکت‌ها هم از لحاظ مالی و هم معنوی پشتیبانی کند.

پیشگویی قنطار از شهادتش توسط صهیونیست‌ها
مراسم بزرگداشت شهید سمیر قنطار با عنوان «حقیقت سمیر» به همراه رونمایی از کتاب «حقیقت سمیر» در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. محمدعلی مهتدی، کارشناس سیاسی و کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در این مراسم به ویژگی‌های شهید سمیر قنطار اشاره کرد و گفت: او عاشق فلسطین و آزادی قدس بود و در هر فرصتی برای آزادی فلسطین مبارزه می‌کرد. در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای ائمه جمعه و جماعات کل کشور اظهار کرد: در این راه باشکوه امثال شیخ نمرها و سمیر قنطارها در برابر شکنجه‌ها مقاومت و مبارزه می‌کنند. اگر بتوانیم این روحیه را در امت اسلامی تقویت کنیم در همه جای جهان تحولی را شاهد خواهیم بود. بعد از رونمایی از کتاب «حقیقت سمیر»، یعقوب توکلی نویسنده این اثر در سخنان کوتاهی گفت: در طول انجام مصاحبه‌ها با شهید سمیر قنطار مشاهده کردم او ذهن بسیار فعال و قوی‌ای دارد و با ریزبینی و تیزبینی هر سوالی را که مطرح می‌کردم به سرعت و بدون مکث پاسخ می‌داد. آنچه در کتاب «حقیقت سمیر» آمده است برآیند این ذهن آگاه و بیدار و فعال است. وی در پایان گفت: روزی از سمیر قنطار پرسیدم بعد از انتشار این کتاب چه اتفاقی خواهد افتاد؟ او در پاسخ گفت: من که به دست صهیونیست‌ها شهید خواهم شد، شما باید ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد!

پخش مستند «عدالت به سبک سعودی» به بهانه شهادت شیخ نمر
مستند «عدالت به سبک سعودی» به بهانه شهادت شیخ نمر از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی امیر آرام موضوع اعدام ملوانان ایرانی توسط رژیم آل‌سعود را بررسی می‌کند. این مستند به مناسبت اعدام ده‌ها نفر از جمله شیخ نمر توسط این رژیم در روزهای گذشته به بررسی اهداف سیاسی رژیم آل‌سعود در اعدام‌های مشابه می‌پردازد. «عدالت به سبک سعودی» تولید سال 1391 است و سه‌شنبه 15 دی‌ماه ساعت 20 به مدت 25 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec