printlogo


کد خبر: 151439تاریخ: 1394/10/15 00:00
پشت‌پرده عدم حمایت باشگاه از دروازه‌بان حاشیه‌سازش
در یک قدمی جذب بیرانوند

مهدی طاهرخانی: پس از خبر بازداشت سوشا مکانی، خیلی‌ها منتظر واکنش باشگاه پرسپولیس بودند اما برخلاف انتظارات مدیران تیم مدعی شدند پرسپولیس جای بازیکنان بی‌اخلاق نیست. به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس قید سوشا را زده و نمی‌خواهد با ورود به این پرونده شخصی، مصائب آن را به کل مجموعه تعمیم دهد. هفته قبل پس از هک شدن تلفن همراه سوشا مکانی و انتشار عکس‌ها و فایل‌های صوتی این بازیکن در نرم‌افزار تلگرام، مشخص بود باز هم دروازه‌بان پرحاشیه قرمزها با یک مشکل بزرگ جدید مواجه خواهد شد. سرانجام گمانه‌زنی‌ها رنگ حقیقت به خود گرفت و پس از احضار مکانی به دادسرا او بلافاصله به بازداشتگاه کلانتری 113 بازار منتقل شد تا پرسپولیس در ظرف 24 ساعت هر 2 گلر خود را از دست رفته ببیند. سوشا حالا درگیر یک پرونده شخصی است و مشخص نیست چه زمانی مشکلش حل خواهد شد و از سوی دیگر با اجازه باشگاه، ایمان صادقی دیگر دروازه‌بان این تیم به باشگاه خونه‌به‌خونه بابل رفت. اما واکنش مدیران باشگاه به خبر دستگیری سوشا مکانی به خودی خود موید این واقعیت است که پرسپولیسی‌ها قید این گلر پر حاشیه را زده‌اند. علی‌اکبر طاهری سعی کرد در مواجه به خبرنگاران به این پرونده ورود نکند و کاشانی رئیس هیات‌مدیره باشگاه هم در مصاحبه‌ای گفت پرسپولیس جای بازیکنان بی‌اخلاق نیست. همین واکنش‌ها نشان دهنده واقعیت درباره سوشا مکانی است. پرسپولیسی‌ها او را نمی‌خواهند و از سوی دیگر سعی می‌کنند این مشکل اخلاقی، آسیبی را به چهره تیم و آرامش آن وارد نکند.
از این رو مدیران می‌خواهند دست‌کم در عرصه رسانه‌ها چندان به موضوع مکانی ورود نکنند و حل موضوع را تمام و کمال به قوه‌قضائیه بسپارند. البته مکانی روز یکشنبه با 2 وکیل سرشناس صحبت کرد و سعی می‌کند با خرج خودش، این اتهام بزرگ را پشت سر بگذارد. فارغ از اینکه سوشا کی آزاد می‌شود و چه مدت محرومیت فوتبالی برای او درنظر گرفته خواهد شد، پرسپولیس می‌خواهد پروژه جذب علیرضا بیرانوند و پاشنکو را سریع‌تر به انجام برساند. باشگاه نفت روز یکشنبه صریحا عنوان کرد به هیچ وجه رضایتنامه بیرانوند را صادر نمی‌کند و بهتر است قرمزها سراغ او نیایند. اما گفته می‌شود دلیل اصلی این مصاحبه عجیب قنبرزاده، بالا بردن قیمت گلری است که فقط تا پایان لیگ پانزدهم قرارداد دارد و بعد از آن بدون دادن یک ریال پول به نفت می‌تواند از جمع آنها جدا شود. حالا باید دید قرمزها به بیرانوند می‌رسند یا به همان پاشنکو که با ملوان قراردادش را فسخ کرده است به کارشان در لیگ ادامه می‌دهند. در هر 2 صورت بعید است جا برای سوشا مثل قبل امن باشد.
سوشا مکانی راهی زندان اوین شد
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس راهی زندان اوین شد. سوشا مکانی که روز یکشنبه  به دلیل انتشار عکس‌های خصوصی در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافته بود و قاضی بازپرس برای او بازداشت موقت صادر کرد، دیروز دوشنبه راهی زندان اوین شد. دروازه‌بان پرسپولیس به دلیل داشتن شاکی خصوصی و منتشرشدن عکس‌های خصوصی‌اش در شبکه‌های مجازی بازداشت شده بود. یکی از شاکیان خصوصی او رضایت داده اما به دلیل انتشار تصاویر نامتعارف که باعت ایجاد فحشا می‌شود تحقیقات تا کشف حقیقت ادامه خواهد داشت.
راه برای بیرانوند باز می‌شود؟
باشگاه پرسپولیس همه تلاشش را می‌کند تا در آرامش و به دور از هیاهوی رسانه‌ها، خود را برای نیم‌فصل دوم تقویت کند اما وقتی خبر مذاکره رسمی ایمان صادقی با تیم  لیگ یکی و متمول «خونه به خونه» تایید شد یعنی پرسپولیسی‌ها به فکر جذب یک دروازه‌بان جدید هستند. رفتن صادقی تنها یک معنا دارد و تنها گزینه خوبی که باقی می‌ماند کسی نیست جز علیرضا بیرانوند. دروازه‌بان نفت که همیشه دم از استقلالی بودنش زده اما در فوتبال حرفه‌ای نمی‌شود زیاد روی تعلقات رنگی دوران کودکی حساب کرد. از سوی دیگر باشگاه نفت به صورت جدی مشکل مالی دارد و شاید خروج بیرانوند که از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان آنها به شمار می‌رود یک راهکار مدیریتی به حساب بیاید. در این‌باره منصوریان هنوز اظهارنظر نکرده است اما گفته می‌شود مسؤولان نفت در صورت عدم موافقت منصوریان باز هم این انتقال را عملیاتی می‌کنند، چرا که در صورت مخالفت سرمربی، شاید آنها مجبور شوند کلا قید منصوریان را بزنند و به سراغ فرکی بروند. از این رو منصوریان نمی‌تواند برای حفظ بازیکنانش چندان چانه‌زنی کند. او در ابتدای فصل خریدهای گران‌قیمتی را انجام داد و حالا هیات امنای نفت تهران اعلام کرده وزارتخانه با توجه به پایین آمدن  قیمت جهانی نفت و مشکلات به وجود آمده دستور داده هیچ اضافه بودجه‌ای برای تیم‌های ورزشی تصویب نشود. البته منصوریان و بیرانوند رابطه چندان خوبی با یکدیگر ندارند و شاید همین امر موجب شود سرمربی نفتی‌ها برای نگه داشتن صادقیان، قید بیرانوند را بزند. مشکل بزرگ دیگر در این بین سوشا مکانی است. از یک سو گفته می‌شود شاید او در ازای این انتقال به نفت منتقل شود و از سوی دیگر برانکو به دستیارانش گفته هیچ واهمه‌ای از داشتن 2 دروازه‌بان بزرگ ندارد و در صورت به وجود آمدن حاشیه به راحتی بازیکن ناراضی را به روی سکو تبعید می‌کنم.
نکته قابل توجه در صورت حتمی شدن این انتقال که باید به آن اشاره کرد؛ در صورت عدم اخراج سوشا از پرسپولیس، این برای بار دوم است که سوشا و بیرانوند  در یک باشگاه همبازی می‌شوند. بار اول لیگ سیزدهم بود که یحیی گل‌محمدی وظیفه هدایت نفت را به عهده داشت و در آن برهه بیرانوند ناشناخته با درخشش موجب نیمکت‌نشینی سوشا مکانی شد تا این دروازه‌بان در نیم‌فصل دوم آن فصل به فولاد برود و از قضا با این تیم قهرمانی در لیگ را برای نخستین بار تجربه کند. حالا قضا و قدر به‌گونه‌ای پیش رفته که این 2 گلر ملی‌پوش قرار است در نیم‌فصل دوم لیگ پانزدهم پس از 2 سال مجددا با یکدیگر رقابت کنند. بیرانوند در صحبت‌های خودمانی با دوستان بسیار نزدیکش عنوان داشته که اگر به پرسپولیس برود اطمینان دارد مرد شماره یک آنها خواهد شد، چرا که اگر برانکو از وضعیت سوشا راضی بود، سراغ یک گلر ملی‌پوش دیگر نمی‌آمد. گویا تحلیل دروازه‌بان لرستانی نفت تهران در این‌باره کاملا درست است. در پایان باید این نکته را هم اضافه کرد با توجه به پرونده اخیر سوشا دال بر انتشار عکس‌های خصوصی، احتمال محرومیت بلندمدت فوتبالی‌اش(پس از آزادی از زندان) وجود دارد از این رو پرسپولیسی‌ها می‌خواهند هر چه زودتر تکلیف این پست سرنوشت‌ساز را مشخص کنند.
 


Page Generated in 0/0075 sec