printlogo


کد خبر: 151442تاریخ: 1394/10/15 00:00
اخبار

اعطای ریاست مجمع به کفاشیان با حفظ حق رای؟
در اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال ریاست مجمع فدراسیون به طور مشخص به رئیس فدراسیون محول شده است و دیگر وزیر ورزش ریاست آن را بر عهده ندارد.طبق بند 7 ماده 22 اساسنامه فدراسیون فوتبال، رئیس مجمع بدون حق رای در جلسات شرکت و مجمع را اداره می‌کند در حالی که این بند در اساسنامه پیشنهادی به این صورت تغییر یافته است، «رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس مجمع بدون حق رای در جلسات شرکت و مجمع را اداره می‌کند». بنابراین در اولین نکته باید اشاره کرد که در اساسنامه پیشنهادی غیرمصوب به طور قطع کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون رئیس مجمع خواهد بود و وزیر ورزش و جوانان به هیچ وجه شانسی برای این سمت ندارد. نکته دوم این است که به‌رغم سلب مسؤولیت ریاست مجمع فدراسیون فوتبال از وزیر ورزش همچنان گودرزی به عنوان یکی از اعضای مجمع در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حق رای دارد. بنابراین علی کفاشیان هرچند با توجه  به سمت نایب‌رئیسی‌اش در AFC و نیز ریاست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC، عضو کمیته اجرایی (هیات رئیسه) کنفدراسیون فوتبال آسیاست و در اساسنامه قبلی دارای حق رای بود اما مطابق اساسنامه پیشنهادی از حق رای برخوردار نیست و این اتفاق درحالی رخ خواهد داد که با حذف بند
16-1 توسط اعضای مجمع موافقت شود.در بند 16–1 اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال آمده است که «هر فرد ایرانی که به عضویت کمیته‌های اجرایی کنفدراسیون یا فیفا انتخاب شده و مشغول انجام وظیفه باشد در طول دوران عضویت خود، عضو مجمع فدراسیون خواهد بود». در نهایت اگر با حذف بند 16-1 اساسنامه فعلی موافقت نشود کفاشیان به‌رغم اینکه رئیس مجمع خواهد بود، کماکان از حق رای به عنوان کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردار است. ممکن است کفاشیان یا فدراسیون فوتبال اعلام کنند که رئیس فدراسیون در مجمع انتخاباتی آینده به اختیار رای نخواهد داد اما پرسش این است که آیا اصلاح اساسنامه با این اوصاف نمی‌تواند در آینده مشکلات مجامع انتخاباتی فدراسیون را دوچندان کرده و شائبه تاثیرگذاری رئیس مجمع بر نظر اعضا را دوچندان کند؟ هرچند به نظر می‌رسد حذف بند 16-1 به این دلیل بوده که حق رای کفاشیان در مجمع انتخاباتی پیش‌رو از وی سلب شود.

فدراسیون فوتبال:ITC پولادی را ما صادر نکرده‌ایم
دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون درباره روند صدور ITC مهرداد پولادی، اطلاعیه‌ای صادر کرد. همانگونه که پیش از این بارها در مصاحبه و اطلاعیه‌های پیشین فدراسیون فوتبال درباره صدور ITC مهرداد پولادی توضیحات متعددی داده شده بود، بار دیگر و به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعیه زیر صادر می‌شود: درخواست ITC مهرداد پولادی از سوی باشگاه الشحانیه قطر در تاریخ 29 شهریور 93 (20 سپتامبر 2014) به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شد. اما از آنجایی که وضعیت نظام وظیفه این بازیکن نامشخص بود، فدراسیون فوتبال ایران پاسخی به درخواست باشگاه مذکور نداد. براساس قوانین فیفا تنها 2 راه برای رد درخواست ITC وجود دارد. اول آنکه بازیکن تحت قرارداد با باشگاه قبلی بوده و دوم آنکه توافقی بین بازیکن و باشگاه قبلی برای اتمام قرارداد وجود نداشته باشد که هیچ کدام از این موارد برای مرجع صدور ITC که فدراسیون جهانی فوتبال است، صدق نمی‌کرد. علاوه بر این پولادی حکم کمیته انضباطی مبنی بر اینکه بازیکن آزاد محسوب می‌شود و با هیچ باشگاهی قرارداد ندارد را به فدراسیون فوتبال قطر و باشگاه الشحانیه ارائه داده بود. در ادامه فدراسیون فوتبال ایران با توجه به قوانین داخلی در خصوص وضعیت نظام وظیفه این بازیکن، هیچ پاسخی به درخواست باشگاه الشحانیه قطر نداد و طبق آیین‌نامه فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) زمانی که به درخواست ITC پاسخی داده نشود، بعد از 15 روز این ITC به صورت اتوماتیک صادر خواهد شد.

بیرانوند: برخی رسانه‎ها اذیت می‎کنند
سنگربان ملی‎پوش نفت تهران می‎گوید برخی رسانه‎ها تمرکزش را به هم زده‎اند و دوست دارد در آرامش کار کند. علیرضا بیرانوند با اشاره به انتشار مصاحبه‎هایی در برخی رسانه‎ها از زبان خودش، بیان کرد: برخی رسانه‎ها چیزهایی که خودشان دوست دارند را کار می‎کنند و برداشت نادرستی از صحبت‎هایم دارند. به عنوان مثال من گفته‎ام دوست دارم به هر تیمی بروم 10 سال دروازه‎بان آن باشم اما یک رسانه تیتر زده که دوست دارم 10 سال گلر پرسپولیس باشم. این دروازه‎بان ملی‎پوش با بیان اینکه برخی رسانه‎ها اذیت می‎کنند، افزود: دوست دارم در آرامش کار کنم اما برخی تمرکزم را به هم زده‎اند.
 


Page Generated in 0/0079 sec