printlogo


کد خبر: 151443تاریخ: 1394/10/15 00:00
گزارش

رئال و بنیتس در مسیر ناامیدکننده
شاگردان رافائل بنیتس یک نتیجه ناامیدکننده دیگر را هم به دست آوردند تا نشان دهند در فصل جاری شرایط خوبی ندارند. نیمکت‌نشینی ایسکو، تعویض عجیب، افت شدید رونالدو، ضعف در خط دفاعی و تغییر ناموفق در میانه میدان از جدی‌ترین مشکلات تیم بنیتس در دیدار برابر والنسیا بود تا جایی که این مشکلات و نقاط ضعف دست به دست هم دادند تا رئال پیروز این دیدار نباشد البته کهکشانی‌ها یک نکته مثبت هم داشتند که در گزارشی به آن می‌پردازیم.  به گزارش شفقنا ورزشی، رئال‌مادرید بهترین فرصت را برای کم کردن فاصله خود با صدر جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگا از دست داد. شاگردان رافائل بنیتس در هفته هجدهم رقابت‌های لیگا در مستایا به مصاف والنسیا رفتند. این دیدار در حالی برگزار شد که بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی برابر اسپانیول متوقف شده و صدر جدول رده‌بندی را موقتا از دست داده بود. رئال‌مادرید با پیروزی در دیدار برابر والنسیا می‌توانست به جایگاه دوم جدول رده‌بندی صعود کند و اختلافش را با اتلتیکو مادرید صدرنشین به 2 امتیاز کاهش دهد اما شاگردان بنیتس قدر این فرصت خوب را ندانستند و با تساوی 2 - 2 متوقف شدند تا با 37 امتیاز در رده سوم باقی بمانند و فاصله خود را با صدر جدول رده‌بندی افزایش دهند. رئال بار دیگر نتوانست از لغزش جدی‌ترین رقیب خود استفاده کند. در 4 بازی اخیر بارسلونا 3 بار تساوی کسب کرده است اما رئال‌مادرید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده نمی‌کند و به نظر می‌رسد عملکرد این 2 تیم بسیار به هم وابسته است و تا بارسلونا پیروز نشود رئال‌مادرید هم قصد پیروزی ندارد. والنسیا در این دیدار بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و به نظر می‌رسد که این تیم با گری نویل شخصیت لازم را پیدا کرده است و می‌تواند در آینده عملکرد بهتری از خود نشان دهد، این درحالی است که چیز جدیدی در بازی رئال‌مادرید مشاهده نشد و سرمربی این تیم اشتباهات قبلی خود را تکرار کرد تا بار دیگر ثابت کند نمی‌تواند گزینه خوبی برای هدایت کهکشانی‌ها باشد. در این دیدار علامت سوال‌های زیادی برای هواداران رئال‌مادرید وجود داشت. نکات منفی زیادی در تیم بنیتس وجود داشت و البته یک نکته مثبت هم وجود داشت که در این گزارش به آنها می‌پردازیم:
چرا ایسکو نیمکت‌نشین است؟
چه بسا علامت سوال بزرگی که در ترکیب رئال‌مادرید وجود دارد نیمکت‌نشین شدن ایسکو است. جواهر فوتبال اسپانیا حال و روز خوبی در رئال‌مادرید ندارد. ایسکو در بین هواداران رئال از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و این به خاطر سبک بازی خاص است که او دارد اما به نظر می‌رسد رافائل بنیتس با این بازیکن جوان به مشکل خورده است و جدایی او در صورت ماندن بنیتس قطعی است. رئال‌مادرید بهترین بازیکنان را در میانه میدان در اختیار دارد اما جالب اینکه مشکل بازیسازی دارد. رودریگز و ایسکو بازیکنان بازیسازی هستند که هر تیمی آرزو می‌کند آنها را در اختیار داشته باشد اما رافائل بنیتس معلوم نیست چه نقشه‌های در سر می‌پروراند.  او در دیداری که رئال‌مادرید بشدت در آن به پیروزی و بازی هجومی نیاز داشت نه از ایسکو استفاده کرد و نه از رودریگز و این می‌تواند سوال بزرگی باشد که از این مربی باتجربه پرسیده می‌شود.  
تعویض عجیب بنیتس
یکی از بهترین بازیکنان رئال‌مادرید در دیدار برابر والنیسا کریم بنزما، مهاجم فرانسوی این تیم بود که بعد از مدت‌ها یک بازی خوب را به نمایش گذاشت. بنزما هم در کارهای هجومی و کارهای دفاعی خوب ظاهر شد و توانست گل نخست بازی را در دقیقه 16 به ثمر رساند با این حال بنیتس تصمیم گرفت در دقیقه 67 او را از بازی بیرون بکشد و واسکز را به میدان بفرستد. سرمربی رئال‌مادرید در پایان بازی درباره تعویض عجیب خود گفت که می‌خواست به بازی سرعت بیشتر بدهد و به همین خاطر واسکز را به میدان فرستاد اما این بازیکن اصلا تعویض خوبی نبود و با سردرگمی زیادی در خط حمله رئال بازی کرد تا جایی که نتوانست نه به بازی سرعت دهد و نه در کارهای هجومی به تیمش کمک کند. نکته جالب‌تر اینکه بنیتس در بازی‌ای که به پیروزی نیاز داشت و باید تیمش را هجومی‌تر می‌کرد تنها یک تعویض انجام داد که آن هم به بازی فرستادن واسکز بود.  او حتی اگر بعد از 10 نفره شدن هم می‌خواست تیمش را دفاعی‌تر کند باید حداقل واران یا کاسیمیرو را به میدان می‌فرستاد اما بدترین تصمیم ممکن را گرفت و تنها واسکز را به میدان فرستاد که او هم بد ظاهر شد.
تنها نکته امیدوارکننده
چه بسا بتوان گفت تنها نکته مثبت رئال‌مادرید در تساوی ناامیدکننده این تیم برابر والنسیا درخشش گرت بیل و کریم بنزما و همکاری خوب آنها با کریستیانو رونالدو باشد. بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل ضعف رئال‌مادرید در فصل جاری افت مثلث خط حمله این تیم است و با بازگشت رونالدو، بیل و بنزما به روزهای اوج خود رئال هم به روند خوب خود بازمی‌گردد.
 


Page Generated in 0/0065 sec