printlogo


کد خبر: 151448تاریخ: 1394/10/15 00:00
چهارگوشه

شارلی ابدو مجددا کاریکاتور تحریک‌آمیز منتشر کرد
مجله فکاهی شارلی‌ابدو نزدیک به یک سال پیش مصادف با هفتم ژانویه 2015 هدف حمله 2 شبه‌نظامی منسوب به القاعده قرار گرفت. 2 روز بعد از این حمله نیز یک حمله دیگر علیه سوپرمارکتی در شهر پاریس رخ داد و این 2 حمله مجموعا 17 کشته بر جای گذاشت. شارلی‌ابدو در شماره ویژه‌ای که به مناسبت سالگرد این حمله منتشر کرده بار دیگر مقدسات دینی را دستمایه یک کاریکاتور توهین‌آمیز قرار داده است. در طرح روی جلد این شماره شارلی‌ابدو این بار تصویر توهین‌آمیزی که در آن خدا به صورت یک انسان به تصویر کشیده شده، چاپ شده است.

حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد
برخی منابع امنیتی عراق فاش کردند سفارت آمریکا روز شنبه مورد حمله 3 موشک کاتیوشا قرار گرفت و این حمله هیچ تلفات انسانی نداشت. این منابع افزودند: یک موشک به ساختمان سفارتخانه اصابت کرد و 2 موشک دیگر در اطراف سفارتخانه در منطقه الخضرا که تحت تدابیر شدید امنیتی است، سقوط کرد.

بحران سیاسی در کاتالونیا
به نظر می‌رسد جدایی‌طلبان کاتالان به دلیل اختلاف‌های شدید بر سر هویت رئیس آتی این منطقه قادر به تشکیل دولت نباشند و همین امر برگزاری انتخابات جدید را محتمل می‌سازد. این بحران پس از آن به وجود آمد که حزب جدایی‌طلب و چپگرای کاتالان اعلام کرد از یک دولت جدید منطقه‌ای به ریاست آرتور ماس، رئیس در حال کناره‌گیری، حمایت نمی‌کند. این اقدام ضربه‌ای سنگین به آرتور ماس محسوب می‌شود که سردمدار جدایی کاتالونیا از اسپانیا بوده است.

حمله به فرودگاه بین‌المللی کابل
رسانه‌های محلی گزارش دادند، روز دوشنبه یک عامل انتحاری یک خودروی بمبگذاری شده را در نزدیکی یک ایست بازرسی پلیس مقابل فرودگاه بین‌المللی کابل در افغانستان منفجر کرد. این حمله انتحاری همزمان با گردهمایی تعداد زیادی از طرفداران فوتبال در این منطقه به منظور استقبال از تیم‌ملی فوتبال افغانستان صورت گرفت. در هفته‌های اخیر در بحبوحه از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان، اقدامات شبه‌نظامی‌گرانه این گروه افزایش یافته است.

سایت وزارت دفاع عربستان هک شد
گروهی به نام «جوانان غیور علیه محرمات دینی» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند پایگاه اینترنتی وزارت دفاع عربستان را هک و از دسترس خارج کرده است. در اطلاعیه این گروه آمده است که به دفاع از مقدسات ادامه می‌دهد و دشمنان و ستمگرانی را که دست‌شان به خون آزادگان و انقلابیون آغشته است در هرجایی هدف قرار می‌دهد.

تیراندازی به مقر پناهجویان در آلمان
منابع خبری از تیراندازی به یکی از مقرهای پناهجویان در شهر «درای‌آیش» واقع در ایالت هسن آلمان خبر داده‌اند که بر اثر آن چند تن از جمله یک پلیس زخمی شده‌اند. هویت فردی که تیراندازی کرده است مشخص نیست. پلیس همچنین اطلاعاتی درباره نوع سلاحی که با آن تیراندازی شده‌ هم در اختیار نگذاشته است. با این حال تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد. در شهر درای‌آیش هم‌اکنون حدود 300 تن پناهجو زندگی می‌کنند.

توافق نظامی ترکیه و عربستان
عربستان سعودی که در دوره اخیر به دلیل حوادث تروریستی در منطقه و درگیری‌های یمن سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در حوزه نظامی انجام داده است، به دنبال خرید تجهیزات نظامی از ترکیه است. در سفر اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به ریاض و دیدار با پادشاه عربستان 2 کشور بر توافق نظامی مبنی بر خرید خودروی زرهی از ترکیه به میزان 5/2 تا 10 میلیارد دلار توافق کردند. همچنین ممکن است در آینده نزدیک 2 کشور همکاری‌هایی در زمینه سیستم‌های راداری داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0069 sec