printlogo


کد خبر: 151464تاریخ: 1394/10/16 00:00
اخبار

 تبدیل طلب ایران از هند به کالا
منابع هندی اعلام کردند براساس توافق صورت گرفته بین 2 کشور بدهی 5/6میلیارد دلاری هند به ایران به روپیه تبدیل خواهد شد و برای واردات و به عنوان پشتوانه چاپ ریال توسط بانک مرکزی ایران، در بانک‌های هندی نگهداری خواهد شد. به گزارش تسنیم، ایران و هند با کنار گذاشتن دلار، توافق کردند همه بدهی‌های نفتی عقب افتاده ایران به روپیه پرداخت شود. اکنون بدهی‌های دلاری ایران که به 5/6 میلیارد دلار می‌رسد، در حساب شرکت ملی نفت ایران در نزد بانک‌های هندی سپرده‌گذاری خواهد شد. منابع آگاه گفتند، کارهایی برای اصلاح توافق با ایران در جریان است تا اجازه دهد کل بدهی نفتی به روپیه پرداخت شود. از سال 2013، پالایشگاه‌های هندی 45 درصد پول نفت ایران را به روپیه نزد بانک «یو سی او» سپرده‌گذاری کرده‌اند و مابقی بدهی را پس از مسدود کردن کانال‌های پرداخت نزد خود نگاه داشته‌اند.


شاخص بورس به ۶۲ هزار واحد رسید
در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۳۲۷ واحدی به ارتفاع ۶۲ هزار واحد صعود کرد. به‌گزارش تسنیم، در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه تعداد 735 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 169 میلیارد تومان در 58 هزار نوبت داد و ستد شد و شاخص بورس با رشد 327 واحدی به ارتفاع 62 هزار و 55 واحد صعود کرد. در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 245 میلیون ورقه به ارزش
81 میلیارد تومان در 24 هزار نوبت، آیفکس با 4/6 واحد افزایش در کانال 693 واحد قرار گرفت.


وزیر نفت: نباید به کسی یارانه داد
وزیر نفت با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات با یارانه دادن متفاوت است، گفت: معتقد نیستم کسی باید یارانه بگیرد. بیژن زنگنه درباره تفاهمنامه‌ وزارت نفت با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های تحقیقاتی با اشاره به اینکه تسهیلاتی که برای انجام کارهای پژوهشی در اختیار این دانشگاه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: من معتقد نیستم که به کسی باید یارانه داده شود، تسهیلات با یارانه فرق می‌کند. بنا به این گزارش وزیر نفت اولین بار نیست که از پرداخت یارانه نقدی به مردم خرده می‌گیرد چرا که وی چندی پیش نیز اذعان داشت بعضی شب‌ها از نگرانی خوابم نمی‌برد چرا که جمع کردن پول هدفمندی و رساندن بموقع آنها واقعا عذاب الیمی است و همان طور که آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد نیز گفته‌اند، واقعا عذاب‌آور است.


تحویل نسخه انگلیسی
قراردادهای نفتی به مجلس
سخنگوی دولت با اعلام اینکه نسخه انگلیسی قراردادهای جدید نفتی محرمانه نیست، وعده داد این نسخه در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران تأکید کرد: قراردادهای نفتی محرمانه نیست و قابل دسترسی است. نمایندگان مجلس می‌توانند به اصل متن انگلیسی این قراردادها دسترسی داشته باشند.  وی افزود: این قراردادها برای تأمین منافع ملی است و مالکیت نفت در این قراردادها دست خارجی‌ها نخواهد افتاد. نوبخت اضافه کرد: خروج پتروشیمی از بورس نظر شخصی آقای نعمت‌زاده است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موافق این مساله نیست. وی تصریح کرد: سال آینده هم آزمون استخدامی خواهیم داشت. نوبخت درباره برداشت مقداری از وام 25 میلیونی خودرو از سوی بانک‌ها خاطرنشان کرد: این مساله را پیگیری می‌کنم.  وی تصریح کرد: حسب اعلام مجلس، روز یکشنبه یا سه‌شنبه آینده لوایح برنامه ششم و بودجه سال 95 را تقدیم مجلس می‌کنیم. وی گفت: درآمد نفت حدود 53 هزار میلیارد تومان است و تا پایان امسال 41 تا 42 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی برای یارانه‌ها پرداخت می‌شود.  وی خاطرنشان کرد: 24 بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و 86 بند از برنامه ششم توسعه را احصا و مقایسه کردیم و اثبات شد که برنامه و بودجه با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تهیه شده است.


Page Generated in 0/0066 sec