printlogo


کد خبر: 151476تاریخ: 1394/10/16 00:00
نیمکت

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد
وعده دولت برای ایمن‌سازی مدارس در سال 99
«رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قول داد اعتبارات مناسبی برای تخریب، بازسازی و استانداردسازی مدارس در نظر گرفته شود تا با تخصیص اعتبارات تا سال۹۹ به مدارس ایمن برسیم». به گزارش «وطن امروز»، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور با بیان این مطلب گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. وی با اشاره به نشست مشترکش با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین رئیس سازمان نوسازی مدارس، عنوان کرد: در این نشست درباره مدارس غیراستاندارد بحث شد و نوبخت قول داد در اعتبارات عمرانی سال‌های مربوط به برنامه ششم، اعتبارات مناسبی برای تخریب، بازسازی و استانداردسازی مدارس در نظر گرفته شود که می‌توانیم با تخصیص اعتبارات مورد نظر در سال ۹۹ به مدارس ایمن دست یابیم. فانی همچنین درباره سند تحول بنیادین افزود: طراحی و تصویب سند تحول بنیادین حدود ۱۰ سال زمان برد که مرحله دوم آن نقشه راه و مرحله سوم موضوعات مربوط به اجراست.  

حذف پیش‌دانشگاهی  از سال 95
در سال 95 مقطع پیش‌دانشگاهی حذف و دوره متوسط 3 ساله خواهد شد. علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش درباره حذف دوره پیش‌دانشگاهی به میزان گفت: با توجه به استقرار ساختار 6-3-3 به طور طبیعی وقتی پایه دوازدهم مستقر شود پیش‌دانشگاهی حذف خواهد شد. وی درباره تغییر شیوه جذب دانشجو پس از  حذف پیش دانشگاهی، تصریح کرد: با توجه به مصوبات، 25 درصد نمرات امتحانی در سوابق تحصیلی تاثیرگذار است و همچنین برای آزمون سراسری 95،  پنج درصد نمرات پیش‌دانشگاهی تاثیرگذار خواهد بود که امسال با تاثیر مثبت و سال دیگر با تاثیر منفی است. وی عنوان کرد: با استقرار این ساختار، در سال تحصیلی 95 پیش‌دانشگاهی حذف و دوره متوسط 3 ساله خواهد شد که نمرات پایه سوم متوسطه و دوره پیش‌دانشگاهی به‌عنوان سابقه تحصیلی محسوب می‌شوند. معاون متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش  با بیان اینکه نمرات پایه دوم و سوم  متوسطه یعنی پایه‌های 11 و  12 به عنوان سابقه تحصیلی خواهند بود، یادآور شد:  این طرح در ورود دانش‌آموزان به دانشگاه تاثیرگذار خواهند بود.

کیفیت نامناسب دوره پیش‌دبستانی
مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش از کیفیت دوره پیش‌دبستانی انتقاد کرد. رخساره فضلی، مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش درباره تاثیر دوره پیش‌دبستانی به مهر گفت: تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را طی می‌کنند موفقیت‌شان در درازمدت بیشتر است. وی افزود: با وجود اینکه کیفیت دوره پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش مناسب نیست اما با همین کیفیت نامناسب نیز تاثیرگذار است. مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی خاطرنشان کرد: اهداف دوره پیش‌دبستانی‌ها مغفول مانده و گرایش به دبستان زیاد شده است. فضلی تاکید کرد: پیش‌دبستانی دوره مستقل و دارای ماهیت خاصی است اما چون  اهداف آن مورد توجه قرار نمی‌گیرد، دوره پیش‌دبستانی عاملی برای ورود به دبستان شده است که کیفت ندارد.
 


Page Generated in 0/0057 sec