printlogo


کد خبر: 151502تاریخ: 1394/10/16 00:00
اخبار

اجرای نمایشی از زندگی جاودانه احمد متوسلیان
محسن معینی، نویسنده و کارگردان نمایش «شیر در زنجیر» با اشاره به استفاده از تکنولوژی «3D مپینگ» در این نمایش عنوان کرد این اثر نمایشی به برش‌هایی از زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان می‌پردازد. به گزارش مهر، محسن معینی، کارگردان نمایش «شیر در زنجیر» درباره مراحل آماده‌سازی این اثر نمایشی گفت: نمایش «شیر در زنجیر» اجرای عمومی خود را از ۱۸ دی تا 8 بهمن‌ماه در حوزه هنری آغاز می‌کند. وی درباره دلایل انتخاب این سوژه برای اجرا توضیح داد: علاقه ویژه‌ای به شخصیت احمد متوسلیان دارم به همین جهت تصمیم گرفتم بخش‌هایی از زندگی وی را به تصویر بکشم. یکی دیگر از دلایل انتخاب این موضوع این بود که در حال حاضر ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دچار فقدان قهرمان است به همین دلیل فکر کردم پرداختن به قهرمانی اینچنینی که خیلی هم فاصله زمانی با امروز ندارد می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد. نکته دیگر نیز این است که زندگی احمد متوسلیان زندگی دراماتیکی بوده است و جای پرداختن دارد. معینی درباره خط داستانی نمایش گفت: نمایش «شیر در زنجیر» به شکل اپیزودیک ماجرای زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان را از آخر به اول روایت می‌کند. ابتدای نمایش متوسلیان در فضای خاص بازجویی توسط یک چریک فرانسوی - لبنانی قرار دارد و بعد از آن شاهد فلاش‌بک‌هایی از زندگی وی هستیم.

نخستین ترکش جشنواره سی‌وچهارم با استعفای شهاب حسینی!
شهاب حسینی که به عنوان مشاور دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر حکم گرفته بود طی نامه سرگشاده‌ای از مقام خود استعفا کرد. در متن نامه فوق دلیل این استعفا، گفته‌های دبیر جشنواره در نشست خبری هفته جاری عنوان شد که اشاره به این داشت جشنواره فیلم فجر هرساله با معضل فیلمی چون «آشغال‌های دوست داشتنی» مواجه می‌شود. گفتنی است، فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» به دلیل روایتی نامعقول از دوران دفاع‌مقدس سال‌هاست از دریافت مجوز نمایش دور مانده است. شهاب حسینی در نامه استعفای خود ضمن همدردی با کارگردان اثر فوق آورده است: «اینجانب، سیدشهاب‌الدین حسینی به عنوان بازیگر فیلم مذکور در جهت کاهش معضلات دبیر محترم جشنواره فیلم فجر، بدین وسیله از سمت مشاور جشنواره سی‌وچهارم، اعلام انصراف و کناره‌گیری می‌نمایم».

«دایو» با موضوع شهدای غواص در جشنواره «عمار» رونمایی می‌شود
فیلم داستانی «دایو» نخستین فیلم تولیدشده با موضوع شهدای غواص به کارگردانی حسین دارابی در آخرین روز جشنواره فیلم «عمار» به نمایش درمی‌آید. این فیلم اکنون در حال اصلاح نور و رنگ است و عوامل آن در تلاشند نسخه نهایی آن را برای روز آخر این جشنواره آماده کنند. بنابر برنامه اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم عمار، «دایو» چهارشنبه 16 دی‌ماه (امروز) ساعت 19 در سالن یک سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید. این فیلم روایتگر نحوه اسارت یکی از شهدای غواص است که پس از محاصره‌ توسط نیروهای عراقی طی اتفاقاتی تلخ و عجیب، به شهادت می‌رسد.

اجرای نمایشی درباره تأثیر گناه
در زندگی
گلاره ریحانی، کارگردان نمایش «بار» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش عنوان کرد در این اجرا کلام به حداقل می‌رسد و مضمون گناه از طریق تصویر و مدیا به مخاطب القا می‌شود. به گزارش مهر، این نویسنده و کارگردان درباره این اثر نمایشی که به تازگی اجرای خود را در تماشاخانه «دا» آغاز کرده است، گفت: مدت‌ها بود ما روی مضمون گناه کار می‌کردیم البته نه از جنبه عرفی یا اخلاقی بلکه از زاویه فردی که مرتکب گناه شده این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دادیم. در حال پژوهش و مطالعه به نویسنده‌ای به نام خوان رولفو رسیدیم که تم همه داستان‌هایش گناه بود. بر همین اساس یکی از داستان‌های او به نام «تالپا» را انتخاب کردیم. این کارگردان تئاتر در پایان درباره داستان نمایش گفت: در این اجرا با قصه‌ای واحد مواجه نمی‌شویم بلکه مخاطب بیشتر با یک موقعیت و یک فضا روبه‌رو می‌شود. در این نمایش لحظه‌ای از زندگی آدم‌ها را می‌بینیم که انگار برایشان خیلی پررنگ شده است و هرچه می‌خواهند از این لحظه فرار کنند، نمی‌توانند. نمایش «بار» به نویسندگی و کارگردانی گلاره ریحانی از اول تا ۱۵ دی‌ماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در خانه نمایش «دا» به صحنه می‌رود.
 


Page Generated in 0/0068 sec