printlogo


کد خبر: 151503تاریخ: 1394/10/16 00:00
رویدادها

«برخورد» با موضوع تروریست‌های تکفیری سریال می‌شود
نگارش فیلمنامه سریال «برخورد» با موضوع تروریست‌های تکفیری در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی از نیمه گذشت. به گزارش فارس، با اتمام پژوهش سریال تلویزیونی «برخورد» نیمی از فیلمنامه این سریال به قلم مهدی حمزه در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی به نگارش درآمد. ایده اولیه این سریال  20 قسمتی توسط مهدی حمزه به مرکز فیلم و سریال برون‌مرزی داده شد و پس از انجام 2 سال پژوهش، وارد مرحله نگارش شد. تاکنون سیناپس همه قسمت‌ها و فیلمنامه 10 قسمت از سریال حادثه‌ای «برخورد» در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی نوشته شده و قرار است تا پایان سال 94 نگارش و بازنویسی تولیدی آن به اتمام برسد. داستان «برخورد» درباره طاها افسر سابق پلیس عراق است که برای استقبال از دختر و دامادش به فرودگاه بغداد رفته که تروریست‌ها به فرماندهی فاروق به فرودگاه حمله می‌کنند و با از کار انداختن دستگاه‌های ناوبری برج مراقبت، خطر بزرگی هواپیماهایی را که آماده فرود در فرودگاه بغدادند تهدید می‌کند. طاها که ناخواسته درگیر این ماجرا شده برای حفظ جان مردم، وارد عمل می‌شود.

واکنش امین زندگانی نسبت
به اعدام شیخ نمر
امین زندگانی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در صفحه شخصی اینستاگرامش درباره اتفاقات اخیر عربستان نوشت: «دود جنایات عربستان بزودی به چشم خودش فرو می‌رود». گفتنی است، اقدام دولت عربستان در اعدام شیخ نمر با واکنش‌های دردآلودی از سوی اهالی فرهنگ و هنر همراه بوده است.

اعلام اسامی مستندهای راه یافته به جشنواره‌ فیلم فجر
هیات انتخاب بخش مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آثار راه یافته به بخش رقابتی این بخش را اعلام کرد. هیات انتخاب متشکل از محمدرضا اصلانی، مجید خالقی سروش، مرتضی شعبانی، آزاده بیزارگیتی و آرش لاهوتی اسامی 11 فیلم راه یافته به این بخش رقابتی را بدین شرح اعلام کردند: A157  به کارگردانی بهروز نورانی‌پور/ آزادی به کارگردانی رضا فرهمند - کمیل سهیلی/ اهالی خیابان یکطرفه به کارگردانی مهدی باقری/ خوان بی‌خان به کارگردانی هادی معصوم‌دوست/ خاطرات خانه متروک به کارگردانی مهدی فارسی/ رویاهای دم صبح به کارگردانی مهرداد اسکویی/ زمناکو به کارگردانی مهدی قربانپور/ فصل هرس به کارگردانی لقمان خالدی/ کارنامه بنیاد کندی به کارگردانی محمد جعفری - آذر مهرابی/ مجتبی به کارگردانی محمدحسن دامن‌زن/ همراه با فرات به کارگردانی فرشاد اکتسابی

پخش آثار منتخب جشنواره فیلم عمار در متروی تهران
آثار منتخب جشنواره فیلم عمار که با موضوعات اخلاق و رفتار شهروندی ساخته شده باشد از مانیتورهای داخل واگن‌های قطارهای مترو اکران می‌شود. اسماعیل قضاتلو، رئیس فرهنگسرای مترو با اشاره به مردمی بودن جشنواره عمار گفت: جشنواره عمار فرصت مناسبی برای بروز استعدادهای هنری نهفته در سطح جامعه است که باید از آن نهایت بهره‌برداری فرهنگی صورت پذیرد. رئیس فرهنگسرای مترو افزود: اکران‌های مردمی جشنواره عمار باعث می‌شود فیلمسازانی که در حوزه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند به جامعه بیشتر معرفی شوند تا آنها انگیزه بیشتری را در جهت پیشبرد اهداف خود داشته باشند. او ادامه داد: این فرهنگسرا آمادگی دارد فیلم‌هایی با موضوعات اخلاق و رفتار شهروندی که متناسب با رویکردهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است را از مانیتورهای داخل واگن‌های قطارهای مترو اکران کند.


Page Generated in 0/0054 sec