printlogo


کد خبر: 151507تاریخ: 1394/10/16 00:00
اخبار

رهبر انقلاب درگذشت برادر
سردار صفوی را تسلیت گفتند
 رهبر معظم انقلاب اسلامی، با صدور پیامی درگذشت مرحوم «سیدمرتضی صفوی» برادر سردار رحیم صفوی را تسلیت گفتند.  
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سردار سرلشکر رحیم صفوی، در پی فقدان مرحوم سرهنگ جانباز حاج سید مرتضی صفوی برادر سرلشکر صفوی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، طی پیامی درگذشت آن مرحوم را به سرلشکر صفوی و سایر بازماندگان تسلیت گفتند.
متن پیام به شرح زیر است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دام‌توفیقه
درگذشت اخوی مکرم را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت می‌گویم و برای ایشان رحمت و رضوان الهی را به پاس افتخار جانبازی‌اش در راه خدا، مسالت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۴»

پیکر حجت‌الاسلام اخوان از مفقودان فاجعه منا شناسایی شد
پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدصادق اخوان که در حادثه منا مفقود شده بود، شناسایی شد.  به گزارش مهر، سرانجام پس از ۱۰۳ روز از فاجعه خونبار منا، پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدصادق اخوان که در این حادثه مفقود شده بود، شناسایی شد. فرزند و همسر حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان، دو هفته پیش برای پیگیری سرنوشت وی راهی مکه مکرمه شده بودند اما بامداد دیروز و به دلیل قطع روابط دیپلماتیک عربستان‌سعودی با ایران، به ناچار خاک این کشور را ترک کردند. این شناسایی براساس آزمایش DNA انجام گرفت و ساعتی پس از ترک عربستان، به اطلاع خانواده مرحوم اخوان رسید. به درخواست خانواده وی، پیکر این مهاجر الی‌الله پس از انجام مراحل قانونی به کشور منتقل می‌شود.  حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان از مسؤولان قوه قضائیه و معاون مرکز شوراهای حل اختلاف کشور بود که در حج امسال به عنوان روحانی کاروان شرکت کرد.  دوشنبه‌شب نیز حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در گفت‌وگو با مهر، از پیدا شدن پیکر سردار علی‌اصغر فولادگر (پسرعموی خود) که در فاجعه منا مفقود شده بود خبر داد و گفت: باید منتظر تحویل پیکر ایشان بمانیم.

کویت سفیر خود را از ایران فراخواند
به‌رغم پیش‌بینی‌ها، کویت هم به ائتلاف سعودی‌ها علیه ایران پیوست و سفیر خود را از ایران فراخواند. به گزارش العربیه، کویت به دنبال اتفاقات پیش آمده میان ایران و عربستان‌سعودی، سفیر خود را از تهران فراخواند. دولت کویت دلیل این تصمیم را تعرض به سفارت سعودی در تهران عنوان کرده است. همزمان وزارت خارجه کویت با صدور بیانیه‌ای خبر داد سفیر ایران را احضار کرده و پیام اعتراض‌آمیز خود نسبت به حوادث اخیر سفارت عربستان در ایران را به او ابلاغ کرده است.  به گزارش فارس، وزارت خارجه کویت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «خالد سلیمان الجار الله» معاون وزیر خارجه این کشور صبح روز سه‌شنبه «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت را احضار کرده است.  براساس این خبر وزارت خارجه کویت پیام اعتراض این کشور به حوادث اخیر مربوط به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را به عنایتی تقدیم کرده است.  

دی‌میستورا فقط درباره سوریه رایزنی می‌کند
نماینده سازمان ملل در امور سوریه طبق برنامه‌ریزی از پیش انجام شده جهت گفت‌وگو و رایزنی در ارتباط با بحران سوریه به تهران سفر خواهد کرد. یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی قبلی آقای دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه جهت گفت‌وگو برای حل بحران سوریه و پیگیری توافقات صورت گرفته در نشست‌های وین سفری به برخی کشورهای منطقه از جمله ایران خواهد داشت.  وی با رد برخی اخبار منتشره مبنی بر اینکه هدف سفر دی‌میستورا به تهران و ریاض جهت انجام وساطت بین ایران و عربستان است، گفت: این مطالبی است که در رسانه‌ها مطرح شده و سفر آقای دی‌میستورا طبق برنامه‌ریز‌ی‌های قبلی برای گفت‌وگو و رایزنی درباره بحران سوریه انجام می‌شود.  قرار است دی‌میستورا روز شنبه به تهران سفر کند.


Page Generated in 0/0054 sec