printlogo


کد خبر: 151511تاریخ: 1394/10/16 00:00
عضو کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر اصفهان مطرح کرد
تأمین هزینه‌ خرید اتوبوس شهری در دنده سنگین

عضو کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر اصفهان گفت: پیش‌تر 5/17 درصد خرید اتوبوس‌ شهری را شهرداری و 5/83 درصد را دولت پرداخت می‌کرد اما اکنون دولت هزینه‌ای برای خرید اتوبوس پرداخت نمی‌کند. به گزارش مهر، عباس حاج‌رسولی‌ها در جلسه بررسی آلودگی کلانشهر اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر که قیمت سوخت افزایش یافته، دولت اعلام کرده است از مابه‌التفاوت سوخت سهم دولت در راستای خرید اتوبوس‌ها پرداخت می‌شود اما تاکنون این موضوع نیز عملیاتی نشده است. وی با اشاره به افزایش سن ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: موتوسیکلت‌ها آلودگی بسیاری را در شهر ایجاد می‌کنند و باید با کمک وزارت صنایع زمینه تولید موتوسیکلت‌های برقی در کشور فراهم شود. عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه براساس منشوری که در سال گذشته نوشته شده باید صنایع پتروشیمی براساس یک برنامه زمانبندی از اطراف اصفهان به مکان دیگری منتقل شوند، ادامه داد: هزینه رینگ سوم در مابه‌التفاوت سوخت جبران شده و ارزش افزوده نیز به دنبال داشته است.وی  با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه ۱۰ درصد از پخش فرآورده‌های نفتی باید به حمل‌ونقل عمومی اختصاص یابد که این موضوع سود بسیاری دارد و به صلاح کشور است، تاکید کرد: سرانه مصرف گاز
6 مترمکعب است، در صورتی که می‌تواند
4 مترمکعب باشد. وی اضافه کرد: موتوسیکلت‌ها آلودگی بسیاری را در شهر ایجاد می‌کنند و باید با کمک وزارت وزارت صنایع زمینه تولید موتوسیکلت‌های برقی در کشور فراهم شود. عضو کمیسیون حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان باید با توجه به شاخص‌های جدید ایجاد آلودگی در شهر اصلاح و بازنگری شود. وحید فولادگر با اشاره به موثر بودن اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلاینده‌های جوی اظهار کرد: از اقدامات صورت گرفته در طول 2 سال گذشته در راستای کاهش آلاینده‌های جوی بویژه گازسوز کردن نیروگاه‌ها تشکر می‌کنیم. وی با بیان اینکه شاخص‌های ایجاد آلاینده‌های جوی تغییر کرده است، اضافه کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان مربوط به 2 سال گذشته است و باید با توجه به شاخص‌های جدید ایجاد آلودگی در شهر اصلاح و بازنگری شود. عضو کمیسیون حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: خودرو‌های فرسوده در سطح شهر باید نو‌سازی شود و تسهیلاتی از سوی دولت در اختیار آنها قرار گیرد. وی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان باید توسط رسانه ملی اعلام شود و رسانه‌های شهرداری نیز باید اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند. عضو کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: باید از آلودگی خودرو‌های آلاینده در سطح شهر جلوگیری شود و معاینه فنی خودرو‌ها در اصفهان باید به صورت دقیق انجام شود. نور‌الله صلواتی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان صورت گرفته است، اظهار کرد: مقابله با آلودگی هوا باید در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد و این مهم تنها وظیفه شهرداری نیست. وی اضافه کرد: باید از آلودگی خودرو‌های آلاینده در سطح شهر جلوگیری شود و معاینه فنی خودرو‌ها در اصفهان باید به صورت دقیق انجام شود. عضو کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جلوگیری از توسعه ذوب‌آهن، پتروشیمی و صنایع در اصفهان امری مهم و ضروری است. وی ادامه داد: کارخانه‌های ریخته‌گری در غرب و خودرو‌های حمل زباله اصفهان نیز باید ساماندهی شوند. همچنین احمدعلی عاملی، عضو شورای شهر اصفهان اظهار کرد: روزانه بیش از 700 اتومبیل در اصفهان شماره‌گذاری می‌شود در حالی که فولاد و آهن و برق کشور نیز از همین استان تامین می‌شود. در واقع اصفهان و مردم آن آلودگی تمام کشور را به ریه‌های‌شان می‌فرستند. اصفهان مناسب‌ترین شهر برای دوچرخه‌سواری است و به همین منظور اجداد ما از بهترین دوچرخه‌سواران بوده‌اند و اصفهان روزگاری به شهر دوچرخه‌ها معروف بود.


Page Generated in 0/0056 sec