printlogo


کد خبر: 151765تاریخ: 1394/10/21 00:00
اخبار

عیادت‌ها از شاعر انقلاب ادامه دارد
محمد گلریز، از خوانندگان کشورمان از استاد حمید سبزواری عیادت کرد. بعد از عیادت روزهای اخیر توسط شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از جمله رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد گلریز از خوانندگان سروده‌های حمید سبزواری در بیمارستان آسیا حضور یافت تا از این شاعر عیادت کند. گلریز در این دیدار حرف‌های شنیدنی از اجرای برخی سروده‌های سبزواری بازگو کرد و در ادامه هم برای تغییر ذائقه حاضران و البته بنا به خواسته آنها سرودهایی را خواند. وی درباره اشعار ماندگار استاد افزود: شعرهای «خجسته باد این پیروزی» یا «دریغا»، «این بانگ آزادی» و «برخیزید» اشعاری هستند که فراتر از ایران رفته‌اند. استاد سبزواری از چهره‌های ماندگار در تاریخ ادبیات ما هستند و خواهند ماند. وی ضمن آرزوی سلامتی برای این شاعر انقلاب تاکید کرد: خاطره‌ای از جاماندن از هواپیما در سفر به اصفهان با همراهی استاد دارم که بسیار جالب است که ناچار شدیم به صورت زمینی راهی این استان شویم.

مردان دفاع‌مقدس به تماشای فیلم «پی 22» نشستند
فیلم سینمایی «پی 22» با حضور تهیه‌کننده‌ فیلم در موسسه فرهنگی و هنری سیدالشهدا(ع) برای جانبازان دفاع‌مقدس و خانواده‌ شهدا اکران شد. این فیلم که به موضوع مبارزه‌ ناوچه‌ ایرانی با ناو آمریکایی در 22 فروردین‌ماه سال 1367 می‌پردازد، مورد استقبال جانبازان و خانواده‌‌های شهدا قرار گرفت و با واکنش‌های مثبتی همراه بود، چنان که جانبازان حاضر در سالن فیلم را قابل قبول و موثر ارزیابی کردند و گفتند اینگونه فیلم‌های سینمایی می‌تواند در تقویت روحیه مبارزه، ایستادگی در مقابل دشمن، حفظ اسلام و همچنین به تصویر کشیدن دوران دفاع‌مقدس برای نسل جوان مفید باشد. داوود حیدری، تهیه‌کننده‌ این فیلم در این‌باره گفت: این فیلم کاملا مستند است و از ابتدای ساخت آن سعی کرده‌ایم خانواده‌ شهدا و جانبازان را در کنار خود داشته باشیم تا از نقطه نظرهای آنها استفاده کنیم.

محمد سرافراز در دیدار با مخبرین کمیسیون‌های مجلس:
کمک دولت کفاف حقوق کارکنان صداوسیما را هم نمی‌دهد
رئیس سازمان صداوسیما گفت: حقوق کارکنان و بازنشستگان رسانه بیش از 1400 میلیارد تومان است و کمک‌های دولت حتی به تامین حقوق کارکنان نیز نمی‌رسد. محمد سرافراز در بازدید مخبرین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از رسانه ملی با اشاره به برنامه‌ ششم توسعه گفت: در برنامه‌ ششم، موضوع فرهنگ مهجور مانده و در این برنامه برای رسانه نیز جایگاه مناسبی پیش‌بینی نشده است.  وی افزود: هرچند دولت درصدد تجدید نظر در برنامه ششم توسعه است و ما نیز پیشنهادهای خود را داده‌ایم اما معلوم نیست که این پیشنهادها تا چه اندازه محقق خواهد شد.  سرافراز با اشاره به سهم بسیار اندک فرهنگ در کل بودجه، تصریح کرد: در شرایط کنونی، مساله رسانه در اکثر کشورها فراتر از دیگر مسائل فرهنگی است، رسانه ملی نیز موظف است در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاست خارجی، داخلی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی به تولید محتوا پرداخته و زمینه فرهنگسازی در این موضوعات را در جامعه فراهم کند، بنابراین رسانه، موضوع اصلی در حوزه فرهنگ است و نباید آن را جزئی از فرهنگ و در نهایت بودجه فرهنگی در نظر آوریم.  وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات مالی صداوسیما که رسانه را در انجام وظایفش با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است، گفت: دولت در سال‌جاری حدود یکهزار میلیارد تومان کمک مالی در ردیف بودجه جاری به رسانه‌ملی می‌کند، در حالی که خرج ما بیش از 3 هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن بدهی‌هایی است که از گذشته بر دوش رسانه مانده است.  

جشنواره فیلم مستقل «خورشید» با پیام احترام به انسان برگزار می‌شود
پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل «خورشید» با پیام احترام به انسان به دبیری مهدی یارمحمدی از تاریخ ۲۲ تا
۲۵ دی‌ماه برگزار می‌شود. دبیر پنجمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» با اعلام این خبر در نشست رسانه‌ای گفت: جشنواره فیلم خورشید امسال سال سخت مالی را پشت سر گذاشت و اگر حمایت‌های معنوی محمدرضا اصلانی کارگردان سینمای مستند و تجربی نبود، شاید این جشنواره برگزار نمی‌شد.


Page Generated in 0/0066 sec