printlogo


کد خبر: 151766تاریخ: 1394/10/21 00:00
رویدادها

انتشار کتاب «بایسته‌های خدمت از منظر مقام معظم رهبری»
کتاب «بایسته‌های خدمت از منظر مقام معظم رهبری» اثر احسان بابایی از سوی دفتر نشر معارف راهی بازار کتاب شد. به‌گزارش فارس، آنچه این مجموعه را از اهمیت بیشتر برخوردار می‌کند این است که توصیه‌های مندرج در آن، همزمان حاصل نگاه اسلامی به لوازم مدیریت در نظام اسلامی و تجربه سالیان متمادی ارتباط نزدیک با چالش‌های مدیریتی است که رهبر عالیقدر انقلاب، عمل به آن را از مدیران توقع دارد. در این اثر، مجموعه‌ای از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای گردآوری و با هدف معرفی بایدها و نبایدهای عرصه مدیریت و خدمت به موضوعات زیر پرداخته شده است: امانت بودن مسؤولیت، ارزش خدمت، جهت‌گیری مدیریت، ضرورت خودسازی، عدالت‌گرایی، ارتباط با مردم، گزینش صحیح مدیران، نظارت، پاسخگویی، رعایت بیت‌المال، فسادستیزی، وحدت و انسجام، التزام به قانون، وجدان کاری و آفت‌ها و آسیب‌ها.

لیست فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره سی‌وچهارم تکمیل شد
با اضافه شدن 3 فیلم اولی به بخش «سودای سیمرغ»، لیست آثار ایرانی شرکت‌کننده در بخش مسابقه جشواره سی‌وچهارم فیلم «فجر» تکمیل شد و تنها فیلم‌های بخش خارج از مسابقه شرایط حضور در جشنواره پیش رو را خواهند داشت.  هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر متشکل از آقایان محمد احسانی، شهرام اسدی، فریدون جیرانی، محمدباقر قهرمانی، حسین کرمی، علیرضا شجاع‌نوری و رضا مقصودی، فیلم‌های «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی و «من» به کارگردانی سهیل بیرقی را از بخش «نگاه نو» جشنواره برای حضور در «سودای سیمرغ» انتخاب کردند.  امید می‌رود تعداد فیلم‌های جشنواره افزایش نیافته و آثار دیگری براساس پیشنهادات خارج از قانون به چرخه فیلم‌های بخش مسابقه افزوده نشود. سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر 12 تا 22 بهمن به دبیری محمد حیدری برگزار می‌شود.

یکه‌تازی «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» در اکران سینمای جهان
بازار فروش فیلم‌ها در سینمای جهان در هفته‌ای که گذشت همراه با ادامه یکه‌تازی فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» به کارگردانی جی. جی. آبرامز بود که پس از 3 هفته که از نمایشش می‌گذرد در باکس‌آفیس آمریکا به فروش ۷۷۰ میلیون دلاری رسید و در سراسر جهان فروشش از یک میلیارد و ۵۹۱ میلیون دلار عبور کرد.  قسمت هفتم «جنگ ستارگان» همه رکوردهای فروش را در این مدت از اکران سراسری پشت سر گذاشته و موفق شده حتی از آثار پرفروش تاریخ سینما مانند «تایتانیک» و «آواتار» گذر کرده و عنوان پرفروش‌ترین فیلم جهان را از آن خود کند. بعید نیست محصول پرفروش دیزنی با نامزدی اسکار که پنجشنبه آینده اعلام می‌شود، رکوردهای جدیدی نیز به جا گذارد.  از سویی جدیدترین ساخته تارانتینو با نام «هشت نفرت‌انگیز» هم به همراه فیلم «بازگشته» اکران موفقی را پشت سر می‌گذارند.

شایعه دزدی بودن فیلمنامه تارانتینو!
کوئنتین تارانتینو با یک ادعای ۱۰۰میلیون دلاری برای فیلمنامه «جانگوی رها شده»
روبه رو شد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، 2 فیلمنامه نویس مدعی شدند که فیلم اسکاری «جانگوی رها شده» رعایت کپی‌رایت را نکرده و از فیلمنامه آنها با عنوان «آزادی» کپی‌برداری کرده است. در این شکایت که از سوی اسکار کالوین و تورنس جی‌کالوین علیه تارانتینو و کمپانی واینستاین و کلمبیا پیکچرز تنظیم شده که تهیه‌کننده و توزیع‌کننده فیلم بودند، از تارانتنیو به‌عنوان یک دزد یاد شده است و نقل قولی نیز از وی مورد استناد قرار گرفته که گفته بود: من از هر فیلمی که تاکنون ساخته شده دزدی می‌کنم! آنها گفته‌اند فیلمنامه‌شان را در اختیار آژانس ویلیام موریس گذاشته بودند که با تارانتینو برای احتمال همکاری وارد مذاکره شده و اصل ایده و شخصیت‌ها از فیلمنامه آنها دزدیده شده است.  این شکایت به دادگاه فدرال واشنگتن ارائه شده و مدعیان طلب کرده‌اند به خسارت صدها میلیون دلاری آنها در یک محکمه رسیدگی شود. این جنجالی جدید علیه تارانتینو است که تحریم اتحادیه‌ها و نمایندگان پلیس آمریکا درپی راهپیمایی‌های تارانتینو علیه سیاست‌های پلیس، نتوانست مانع اکران و فروش فیلم جدیدش شود و «هشت نفرت‌انگیز» پس از اکران محدود به مدت یک هفته و فروش 7/5 میلیون دلاری، از چهارشنبه ۲۹ سپتامبر به صورت دیجیتال اکرانش را شروع کرد.


Page Generated in 0/0065 sec