printlogo


کد خبر: 151778تاریخ: 1394/10/21 00:00
چهارگوشه

حمله با اسپری فلفل
به آوارگان سوری در کانادا
گروهی از آوارگان سوری در کانادا با اسپری فلفل هدف حمله قرار گرفتند. به این آوارگان در مراسمی که برای استقبال از آنها ترتیب یافته بود، حمله شد.  شاهدان گفتند مردی دوچرخه‌سوار به این آوارگان در حالی که در ایستگاه اتوبوس شهری ایستاده بودند، اسپری فلفل پاشید. 30 نفر از جمله چند کودک در محل، کمک‌های درمانی دریافت کردند. دولت کانادا متعهد شده است 25 هزار آواره سوری را تا پایان فوریه بپذیرد.

کشته شدن یک سرهنگ سودانی در عدن
وزارت دفاع یمن اعلام کرد ارتش و کمیته‌های مردمی یک بالگرد از نوع آپاچی را در شهر میدی واقع در استان حجه سرنگون کردند و کنترل تفرجگاه این شهر را در دست گرفتند. این دومین بالگرد آپاچی عربستان است که توسط نیروهای یمنی سرنگون می‌شود. همچنین ارتش و کمیته‌های مردمی خودروهای نیروهای متجاوز را هدف قرار دادند که به کشته شدن یک سرهنگ سودانی و زخمی شدن یکی از فرماندهان نیروهای اماراتی و 3 تن دیگر انجامید.

افتخار امارات به پیروی از سیاست‌های آمریکا
سفیر امارات در واشنگتن، با اشاره به مشارکت کشورش در 6 ائتلاف مختلف با آمریکا، به نداشتن استقلال و وابستگی همه‌جانبه و پیروی کورکورانه از سیاست‌های جنگ‌افروزانه کاخ سفید افتخار کرد. یوسف العتیبه در یک نشست مطبوعاتی در آمریکا تاکید کرد امارات عربی با افتخار اعلام می‌کند تنها کشور عربی است که در 25 سال گذشته، در 6 ائتلاف به رهبری آمریکا شرکت کرده است. سفیر امارات همچنین تاکید کرد کشورش در حال حاضر پذیرای بیش از 3000 تفنگدار آمریکایی است و بندر جبل علی در دوبی، محلی است که بیشترین ناوهای جنگی آمریکایی در آن تردد می‌کنند! از جمله ائتلاف‌هایی که حاکمان امارات در آن شرکت کرده‌اند می‌توان به ائتلاف حمایت از طالبان در 1994، ائتلاف 30 کشور علیه عراق در 1990، ائتلاف حمله به عراق در 2003، ائتلاف حمله به غزه و حمله به یمن اشاره کرد.

معاون دوم البغدادی کشته شد
 مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق اعلام کرد عاصی علی محمد ناصر العبیدی، معاون دوم ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در حمله هوایی ارتش عراق در منطقه بروانه واقع در غرب الرمادی کشته شد. ناصر العبیدی سرهنگ ستاد ارتش صدام بود و فرماندهی منطقه الجزیره الانبار را در گروه داعش عهده‌دار بود. منطقه الجزیره با سوریه هم‌مرز است و اکثر تروریست‌ها از این منطقه وارد عراق می‌شوند.

آغاز به‌کار پارلمان جدید مصر
پارلمان جدید مصر، یکشنبه با تمام اعضای جدید خود تشکیل جلسه داد. این جلسه پس از گذشت بیش از 3 سال از خلأ قانونی و پارلمانی در مصر تشکیل شد. اولین جلسه مجلس نمایندگان به ریاست بهاء ابو الشقه، رئیس ائتلاف حزب «الوفد» که از لحاظ سنی از همه نمایندگان جدید بزرگ‌تر است آغاز شد. از جمله برنامه‌های این جلسه، قرائت تصمیم‌های قضایی و کمیته عالی انتخاباتی (شماره 103) و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر برای از سرگیری جلسات مجلس و سوگند یاد کردن نمایندگان برای پایبندی به قانون اساسی بود.

الازهر ائتلاف مذهبی تشکیل می‌دهد
شیخ ‌الازهر گفت‌وگو و رایزنی برای تشکیل ائتلاف عربی - اسلامی علمای مذهبی را به موازات ائتلاف نظامی موسوم به عربی - اسلامی عربستان، آغاز کرده است. این گفت‌وگوها با مجمع دانشگاه‌های اسلامی، مجمع فقه اسلامی در جده و شورای حکمای مسلمان قرار است صورت بگیرد و برخی منابع اعلام کردند الازهر به دنبال آن است برخی علمای شیعه که میانه‌رو خوانده را نیز به این ائتلاف دعوت کند. به این ترتیب الازهر تا پایان ماه ژانویه در نشستی خبری از تشکیل ائتلاف اسلامی در قاهره خبر خواهد داد که در موازات اقدامات ائتلاف نظامی آل‌سعود فعالیت خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0061 sec