printlogo


کد خبر: 151926تاریخ: 1394/10/24 00:00
چهارگوشه

فقر یکی از هر ۵ کودک آلمانی
در بزرگ‌ترین و مرفه‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا از هر 5 کودک یکی در فقر به سر می‌برد. بررسی موسسه
«هانس- بوکلر»  در دوسلدورف نشان می‌دهد که در سال 2014 حدود 5/2 میلیون کودک فقیر در آلمان زندگی می‌کردند. به گزارش تسنیم  به نقل از روزنامه آلمانی «اوزنابروکر زایتونگ»، سهم بالایی از این کودکان و نوجوانان فقیر در شهرهای برمن، برلین، دوسلدورف و لایپزیگ زندگی می‌کنند. محققان این تحقیق از اختلاف شدید سطح فقر در میان کودکان در ایالت‌ها و شهرهای مختلف آلمان خبر داده‌اند که با افزایش مهاجرت‌ها فقر کودکان به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت. یک خانواده با 2 کودک زیر 14 سال با یک درآمد خالص کمتر از 1926 یورو در ماه در آستانه فقر قرار دارد.

ادامه نقض حقوق شهروندی
در عربستان
عفو بین‌الملل اقدام ریاض در بازداشت خواهر رائف بدوی، وبلاگ‌نویس عربستانی را محکوم کرد. سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد بازداشت خواهر رائف بدوی ضربه جدید و خطرناکی به وضع حقوق‌بشر در عربستان است. فیلیپ لوتر، نماینده عفو بین‌الملل در امور خاورمیانه گفت: بازداشت سمر بدوی نشانه اصرار سعودی‌ها بر حمله بی‌محابا برای ترساندن و اعمال محدودیت بر حامیان حقوق بشر است تا آنان را به سکوت وادار کند. عربستان، نماد کشورهای عربی با محدودیت کامل رسانه‌ها و سرکوب شدید آزادی‌های سیاسی و مدنی به‌شمار می‌رود.

روزهای شلوغ یگان موشکی راهبردی روسیه
 وزارت دفاع روسیه از آزمایش‌ متعدد موشک‌های بین‌قاره‌ای در سال جدید میلادی و استفاده  از آنها در یگان موشکی این کشور خبر داد. وزارت دفاع روسیه در این زمینه اعلام کرد: ما در سال 2016 قصد شلیک آزمایشی  16 موشک بین‌قاره‌ای را داریم که شامل آزمایش موشک‌های پیشرفته و نظارت بر میزان آمادگی فنی سامانه‌های موشکی نیز می‌شوند. بر این اساس، در سال‌ آینده و به طور همزمان وزارت دفاع روسیه قصد دارد بیش از یکصد رزمایش‌ ویژه در سطوح فرماندهی و تاکتیکی برگزار کند.

حمله به مسجدی
در کامرون با 12 کشته
مقام‌های کامرون اعلام کردند
2 عامل انتحاری زن، چهارشنبه به مسجدی واقع در کولوفتا نزدیک مرز این کشور با نیجریه در زمان نماز صبح حمله کردند که در اثر این حمله دست‌کم 12 تن کشته و نزدیک به
 12 تن دیگر زخمی شدند. شهر کولوفتا در منتهی‌الیه شمالی کامرون به دلیل نزدیک بودن به مرز نیجریه جایی که بوکوحرام در آن فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دهد چندین بار هدف حمله این گروه تروریستی قرار گرفته است. از اوایل سال گذشته میلادی گروه بوکوحرام اقدام به تشدید حملات تروریستی خود در کامرون و دیگر کشورهای همسایه نیجریه به دلیل حمایت نظامی از ارتش نیجریه در مبارزه با این گروه تروریستی کرد.

انتقال رهبر محبوس اخوان‌المسلمین به بیمارستان
محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین که در زندان طره به سر‌ می‌برد، عصر سه‌شنبه در پی وخیم شدن شرایط جسمانی‌اش تحت تدابیر شدید امنیتی برای مداوا به بیمارستانی در قاهره منتقل شد. بدیع از چند ماه قبل از زندان «المزرعه» در شهر طره به بازداشتگاه وابسته به زندان مذکور منتقل شده که طبق اظهارات خانواده‌های زندانیان در این بخش، مسؤولان زندان اجازه ورود دارو و لباس‌های زمستانی را نمی‌دهند. پیش‌تر 3 حکم اعدام و 5 حکم حبس ابد علیه بدیع به اتهام‌هایی متعدد صادر شده بود که برخی از آنها لغو شد.

انفجار مرگبار در پاکستان
انفجار تروریستی در پاکستان 15 کشته برجا گذاشت. پلیس پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد: این انفجار نزدیک مرکز مبارزه با فلج کودکان در شهر کویته روی داد که بر اثر آن 15 نفر کشته شدند. شهر کویته مرکز ایالت ناآرام بلوچستان در جنوب غربی پاکستان واقع شده است.  پاکستان و افغانستان تنها کشورهای جهان هستند که بیماری فلج کودکان در آنها هنوز ریشه‌کن نشده است. حمله گروه‌های افراطی به نیروهای واکسیناسیون فلج کودکان از سال 2012 تاکنون حدود
80 کشته در پی داشته است.
 


Page Generated in 0/0055 sec